Yeti importeren uit Duitsland

ertromp

Forumguru
hieronder een post welke ik van onze Oosterburen heb gekopieerd:


Yeti verkauft.....jetzt bin ich im t5 Forum
Hallo Yeti Gemeinde
Habe vor einem Monat meinen Yeti nach Holland verkauft. Er hat mir sehr viel Spass und auch Ärger bereitet. Zum Schluss hatte er aber mehr Spass gemacht nachdem alles repariert worden ist. Einige Sachen auf Garantie andere auf Kulanz und doch ein paar wenige in Eigenleistung.
Habe mal durchs Forum geschaut und festgestellt das jetz auch die späteren Yeti Käufer mit diesen Problemen noch kämpfen.
Die da wären:
Kabelbäume Türen,Rostprobleme und ganz wichtig STEUERKETTE...
Könnt ihr aber hier durchlesen weil mein Yeti Einer der Ersten war Baujahr 2009
Wünsche euch noch viel Spass mit dem Schneetier und werde ihn in guter Erinnerung behalten ( trotz diverser Mängel ) .....
Grüsse Dieter
cool.png


Die vrolijke Dieter heeft dus z'n ellende aan een Nederlander verkocht.
Ben benieuwd wanneer de eigenaar zich hier meldt met de roestproblemen en eventuele andere zaken die wellicht naar voren komen.
Houd ze in de gaten daar in het oosten :D
 

turboturbo

Forumguru
Ik lees het toch zo dat hij wel plezier van z'n yeti heeft gehad nadat alle zaken gerepareerd wassen van zijn yeti ......?
 

ertromp

Forumguru
De zorg voor mij zou dat roest zijn. Veel is blijkbaar opgelost maar je zult maar een 2009 exemplaar kopen waar wel het eea naar voren komt
 

Noord26

Forumguru
Importeren = onafhankelijk aankoopkeuring in mijn optiek laten uitvoeren. Zelfs als de auto in orde is, lul er dan altijd nog meer af vanwege kleine puntjes die je exact aan kan geven (wat elke auto overigens wel heeft).

Iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.. bla bla..
 

dirkkroneman

Forumguru
Over importeren gesproken, vd week was er nog een uitzending van Opgelicht waarin ze lieten zien hoe autobedrijf Dalfsen auto's te werk gaat. Importeren veel auto's uit Duitsland en draaien de km standen flink terug en vervalsen onderhoudsboekjes. Het gebeurt dus nog steeds en het blijft áltijd goed opletten met het aankopen van een occasion ;)
 

Noord26

Forumguru
Enige verschil is dat terug draaien van km-standen tegenwoordig wel strafbaar is. Dat is nog niet zo lang het geval.
 
E

Ex-lid 2926

Heb de laatste tijd redelijk veel gesnuffeld op mobile.de om te zien wat een jaar oude diesel in Duitsland kost.
Heb gekeken naar o.a. de Octavia, Yeti, Audi A3 en BMW 1. Ben er inmiddels wel achter dat je in Duitsland aanmerkelijk voordeliger terecht kunt dan in ons land. En dan heb ik niet gekeken naar auto's bij grote handelaren e.d., maar gewoon bij de dealers van de betreffende merken. Die zogenaamde "jahreswagen" zijn qua prijs zeer aantrekkelijk en hebben lage km standen. En ook met nog te betalen BPM en RDW kosten kan je veel geld besparen. En als bijkomend voordeel; geen specifiek voor de NL markt extreem geknepen dieseltjes (om maar een lage bijtelling te realiseren) met beperkt (of geen) trekgewicht. Al die "greenlines" zijn voor de leaserijder misschien wel interessant, maar gaan mijn 1.9 TDI echt niet vervangen. En in de toekomst kijken is op autogebied hetzelfde als koffiedik kijken, maar ik blijf voorlopig lekker doorrijden met die heerlijk sterke 1.9 TDI en zie 'm in de toekomst wel particulier ergens te slijten. En dan op alle gemak eens rustig kijken bij onze oosterburen. Een auto inruilen zie ik echt niet meer zitten.
En voor de liefhebbers: Doe eens een zoekopdracht op mobile.de naar een nieuwe Octavia III RS TDI. Duitsland kent nogal wat "EU importeurs"= grijze import. Je schrikt van de nieuwprijs. Koop je hier in NL net een 1.2 TSI voor.
 
Bovenaan Onderaan