Yeti CRTDI 2.0L 81KW-110 PK DPF

Wimus

Actief lid
Gister besteld
Yeti Ambition Black Magic Metalic en Spirit Silver bekleding met: Pack Ambition: Cruise control, Radio/CD Swing,8 luidsprekers, Tapijten, Parking Distance Control achter, Coming Home functie, Maxi Dot scherm, El Ruiten achter en als extra autom licht, regensensor, spatlappen voor en achter, Reservewiel, Parrot Blue Tooth carkit, set winterbanden op stalen velg en wieldoppen. Levering woensdag 25-08 :laugh:

Wimus

Actief lid
gefeliciteerd. Wat een snelle levertijd!
Ik had gewoon geluk dat een Yeti met de gewenste opties op voorraad (in de showroom) stond. Had alleen geen reservewiel, maar dat is perfekt opgelost door de ontbrekende delen gewoon bij te bestellen.

Wimus

Actief lid
Hoi Wimus,

Welk parrot type plaatsen ze tegewoordig?
Ik kon kiezen tussen de CK3000 en de CK3100. In mijn huidige auto zit de CK3000 en ik ben daar heel tevreden mee, heb nu toch voor de CK3100 gekozen vanwege het display

Race Eend

Forumguru
Goede keuze deze 2.0 TDI CR motor, de 110pk is niet anders dan de 140pk (turbo/blok etc), zeer sterk (en zeer goed te tunen evt).

Wimus

Actief lid
voor mij is tuning sowieso geen optie.
Ik heb met de 110 en de 140 PK proefgereden en de 110 PK is voldoende voor mij.

Race Eend

Forumguru
Tunen is in B toch no-go tenzij herkeuring en meer belasting/verzekering?

In Nederland geldt dat net zo hard, mag je ook maar 20% over je vermogen zitten op kenteken.

Sinds wanneer hebben ze bij de verzekering/belasting/apk een rollenbank trouwens? (wat ik wil zeggen, ze kunnen het toch niet ontdekken, het is puur software)

De 2.0 TDI CR 110pk is overigens standaard behoorlijk geknepen, rijdt meer als een benzine dan als een diesel. Mijn vader rijdt met dezelfde 2.0 TDI 110pk in de golf 6, hij was origineel echt niet te spreken over het dode rijgedrag onder de 2000rpm, rotondes moesten altijd in de 2 genomen worden (als jarenlang diesel rijder was hij gewend dit in de 3 te kunnen doen), ook vlot invoegen op de snelweg kon je vergeten in de 5e versnelling.

Pk en maximale koppel interesseert hem maar weinig, maar de rijbaarheid is wel erg belangrijk, na de tuning is het weer een diesel, vermogen gebruikt ie amper, maar hij kan wel weer lekker lui rijden en rijdt bovendien nog wat zuiniger ook, hij haalt regelmatig 1:22 met de tuning.

FredV

Banned
InSinds wanneer hebben ze bij de verzekering/belasting/apk een rollenbank trouwens? (wat ik wil zeggen, ze kunnen het toch niet ontdekken, het is puur software)
.

Oke, doe het dan maar bij mij.
Als 'ze' er toch achterkomen, en ik beboet wordt, dan betaal jij.
En als de garage erachter komt en mn garantie vervalt, geef jij me de garantie.
Deal?

ps, dacht dat illegale activiteiten op dit forum niet gepromoot mogen worden? Je zet aan tot... toch?

Race Eend

Forumguru
Oke, doe het dan maar bij mij.
Als 'ze' er toch achterkomen, en ik beboet wordt, dan betaal jij.
En als de garage erachter komt en mn garantie vervalt, geef jij me de garantie.
Deal?

ps, dacht dat illegale activiteiten op dit forum niet gepromoot mogen worden? Je zet aan tot... toch?

Uhh, onder welke steen kom jij vandaan?
Tuning gebeurd toch al jaar en dag, zelfs je dealer biedt het aan... met garantie (ja ook met JD software, stap maar naar PON amersfoort of auto bourguignon leeuwarden, poppe zeeland).

Ter voorbeeld:
Je hebt een A4 1.8TSI 120pk en een A4 1.8 TSI 160pk.
Zelfde motor, zelfde remmen, zelfde onderstel. (alleen een geknepen fabrieks motormanagement)
Waarom zou je je 120pk tsi niet naar de 160pk kunnen brengen, wat is daar gevaarlijker aan dan een 160pk TSI rijden?

Leuke is ook dat deze modellen standaard al 144pk doen, ze zitten dus al op 20% over de limiet. Illegale auto volgens jou dus?

Ik zet overigens niet aan tot illegale praktijken, ik geef alleen mijn mening over de 110pk TDI die mijn vader heeft, waar ik redelijk wat mee gereden heb, persoonlijk vond ik het waardeloos rijden, elke keer maar doorjagen in de toeren met een diesel om met het verkeer mee te kunnen...

Overigens door deze trend van de laatste tijd, auto's zo zuinig mogelijk laten rijden, allemaal dood-programmeren onder de 2000rpm (ook bij de 1.6 TDI CR zo), hebben bv rijschoolhouders problemen met deze auto's. Leerlingen laten de motor om de haverklap uitvallen, omdat er amper op de koppeling weg gereden kan worden. Die willen dus ook maar graag tuning, niet om harder te rijden, maar om fijner/makkelijker te rijden....

FredV

Banned
Sinds wanneer hebben ze bij de verzekering/belasting/apk een rollenbank trouwens? (wat ik wil zeggen, ze kunnen het toch niet ontdekken, het is puur software)
.
"Ze kunnen het toch niet ontdekken' zet de toon waarop ik reageerde. Als t legaal is, waarom dan die opmerking, lees ook de sites, voor u naar de garage gaat, binnen 2 minuten te demonteren, legaal dus?
Ik ben niet tegen tuning. Ja, je mag t doen, maar je aanspraak op garantie vervalt. Daar doel ik ook op.
Ik ben wel tegen tuning als niet waargemaakt wordt wat zo mooi wordt voorgespiegeld.
En ik ben tegen tuning als dat illegaal is, bijv zoals al eerder is aangehaald bij de BPM die dan nagevorderd kan worden. (o.a. wegens de uitstoot)
En ik ben egen tuning als de leasemaatschappij dat afwijst
En ik ben tegen tuning als de fabrieksgarantie vervalt. De dealers die jij opnoemt geven dealergarantie, das wat anders dan Skoda-garantie. Met andere woorden, kom ik bij een andere Skodagarage met mn tuning , dan heb ik geen enkele aanspraak op garantie.
en een rijschoolhouder, kiest dan beter voor een andere motorconfiguratie dan op een GL te tunen. Wat hij tunet op andere modellen, zal mij binnen de beperkingen die ik aangaf, worst zijn.

De enige tuning die Skoda toelaat, is ABT.

LenK

Forumguru
Ik ben tegen tuning als dat de verkeersveiligheid negatief beïnvloedt doordat het chassis (banden, remmen, vering, besturing) het toegenomen vermogen niet aan kan of omdat de bestuurder de tuning alleen maar heeft laten uitvoeren om roekeloos, a-sociaal rijgedrag mogelijk te maken.

Bovenaan Onderaan