Yeti - binnenkort nwe bijrijderstoel(?)

EdK

Forumguru
En wat nu met de bestuurdersstoel ?
Want die is er klaarblijkelijk uit , maar kan hetzlefde probleem hebben ?
Nu zal jij daar geen last van hebben, maar de nieuwe eigenaren van jou auto zodra je deze hebt verkocht wel, en kunnen dan waarschijnlijk niet op garantie terugvallen.
Wordt deze meteen preventief ook vervangen ?

Tallguy

Forumguru
geen idee. Het is lease en van dat soort afspraken weet ik niks. Mijn bestuurdersstoel is er na 50km al uitgegaan (Yeti opgehaald, naar ASS om de stoel te wisselen). Die stoel is dus nog gloednieuw en ik weet verder niet hoe het zit als de Yeti verkocht wordt door de lease. Ik verwacht dat het dan iets wordt tussen de leasemij en de koper.

CaseyBasey

Actief lid
Vandaag zag ik het ook: heel kleine witte pluisjes over de hele breedte op het laagste deel van de rugleuning van de bijrijdersstoel.
De pluisjes zitten er los op, en lijken totaal niet te matchen met de kleur van de stoelbekleding die zwart en grijs is.

Vreemd! Er zit niet vaak iemand op die stoel, tot nu toe misschien 10 ritten!?

corsaar

Senior Member
Cb ga je me zenuwachtig maken ik moet nu dwangmatig weer even gaan kijken. Ik hoop toch dat het loos alarm is.
Kleine pluisjes heb je trouwens bij veel nieuwe producten van stof.
Om maar niet te spreken van wollen vloerbedekking.
Misschien is het normaal.

FredV

Banned
Cb ga je me zenuwachtig maken ik moet nu dwangmatig weer even gaan kijken. Ik hoop toch dat het loos alarm is.
Kleine pluisjes heb je trouwens bij veel nieuwe producten van stof.
Om maar niet te spreken van wollen vloerbedekking.
Misschien is het normaal.
Oeps, pluisjes, kans nog op hooikoorts?

CaseyBasey

Actief lid
Het was me waarschijnlijk niet opgevallen als Kensei er niet over begonnen was.
Nu zijn dealer de zaak serieus neemt en over slijtage spreekt zal ik het nu wel in de gaten houden.

FredV

Banned
Het hoeft wellicht ook niet specifiek Yeti-probleem te zijn.
Het lijkt me dat de fabriek de stof voor alle types bij eenzelfde leveancier bestelt?

hemi24

Forumguru
Sterker nog, de leverancier van de stoelen zit gewoon op het terrein van de Skoda-fabriek...

FredV

Banned
Sterker nog, de leverancier van de stoelen zit gewoon op het terrein van de Skoda-fabriek...
Klopt wel, is zelfs integraal (zelfstandig) onderdeel van de lopende band..
Maar wat ik bedoel, 1 leverancier voor de stof voor de stoelenfabrikant.

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij is alles na ruim 3000 km nog steeds pluis, of eigenlijk zou ik in dit geval moeten zeggen niet pluis.

CaseyBasey

Actief lid
Misschien wel omdat je vaak genoeg de passagiersstoel bezet hebt. Dan worden de loskomende pluisjes telkens door de passagier meegenomen. Gebeurt bij Kensei en mij veel minder.
Is dan misschien ook de reden dat bij ons alleen de passagiersstoel lijkt te pluizen, wat op zich natuurlijk vreemd zou zijn.

Wimus

Actief lid
uitpluizen dan maar, of laten uitpluizen door de dealer, die dan wel zal bepalen of het pluis of niet pluis is, na het uitgeplozen te hebben :regels:

CaseyBasey

Actief lid
Misschien wel omdat je vaak genoeg de passagiersstoel bezet hebt.

Mijn aanname lijkt juist te zijn. Afgelopen week is de bijrijdersstoel even vaak bezet als de bestuurdersstoel en toen ik vandaag de leuning weer eens bekeek was er geen pluisje meer te bekennen. Stoel weer als nieuw.
Ben benieuwd of de pluisjes terugkomen in de komende weken als de stoel weer minder vaak bezet is. Misschien is ie nu wel uitgepluisd...

Bovenaan Onderaan