Yeti besteld.... nu maar wachten...

jenno

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Ik ben Jenno, en na van alles gewogen te hebben heb ik een Yeti besteld:

Yeti 1.2 DSG, bleu storm, Ambition.

Ik ga binnenkort een sabbatical nemen, en ga mijn lease-auto inleveren. Nu heb ik privé een Japanse 4x4, maar dat is niet iets om meters mee te maken (doodvermoeiend)

Ik kom nu uit een renault laguna estate, diesel automaat, hiervoor heb ik een audi a3 sportsback met DSG-bak gehad.

De keuze voor de Yeti komt voort uit de volgende afwegingen:
- als ik weer ga werken komt er weer een leasewagen, dan moet deze auto de 2e auto worden, dus deze auto mag/moet wat anders zijn dan de standaard leasebakken.
- ik heb 7 honden, deze moeten met z'n allen mee kunnen, de verwijderbare achterstoelen leveren enorm veel ruimte op als je het nodig hebt!
- ik wil perse een automaat, liefst DSG. Ik ga zelf helemaal niet meer roeren in de versnellingsbak, die electronica kan dat veeeel beter.
- andere auto's die ik overwogen heb hebben een minder kwaliteitsgevoel.

Na de plaatjes op internet eens naar de dealer gegaan en een Yeti (met handbak welliswaar) meegenomen.... ik was direct overtuigd dat de Yeti een prima wagen is! De twijfel over de 1.2+DSG is weggenomen door een proefrit in een polo met dezelfde motorisering en dsg..... geweldig!

De Yeti komt in januari, ik hoop op veel sneeuw in December, dan is de 4x4 nog ff erg nuttig :winkie:.

Jenno

EdK

Forumguru
Tsja wat te zeggen van die keuze........
Heb voor hetzelfde gekozen en nog steeds wachtende maar blijf wel lekker roeren in de versnellingsbak. maar dat zijn persoonlijke keuze's
Wat ik je wel aanraad met 7 honden, neem rubberren matten, scheelt je een boel werk met stofzuigen.

Rosinfield

† In Memoriam
Goede keuze hoor! En die matten dat valt wel mee. Heb ook 2 honden die nogal "harig" zijn. Blijft eigenlijk het meest aan de achter- en zijkant van de achterstoelen zitten. Verder zitten ze achterin op een deken. Wel altijd veel zand en modder, maar dat zakt mooi weg in die velours matten, kun je simpel uitkloppen en/of even stofzuigen.

jenno

Nieuw lid
Bedankt voor de ontvangst,

@Rosinfield: De modder en zand maak ik me niet zo druk over...., haren daarintegen...
Gelukkig heb ik honden met korte haren, hoewel... deze gaan altijd in je bekleding zitten en willen er niet meer uit....

Ik ga de rubbermattenoptie bekijken!

@corsaar: inderdaad, ik heb de DSG in de audi als brillant ervaren, mijn huidige Laguna heeft een 6-bak-automaat, met 1 koppeling. De elektronica doet best z'n best, maar haalt het niet bij de dubbele koppeling!

Vraagje: ik lees een item over geluidsdempende matten, hoezo? is dat nodig dan?

EdK

Forumguru
Vraagje: ik lees een item over geluidsdempende matten, hoezo? is dat nodig dan?

Dat ligt er geheel aan hoe goed je oren nog zijn.
Maw gewoon eerst je wagen afwachten en dan pas beslissen of je het nodig vind.
Heb het ook gelezen , maar wil ook eerst ervaren hoe het geluid nu is, tijdens proefrit is me lawaai namelijk geheel niet opgevallen.

EdK

Forumguru
Die spatlappen hebben nog een optische functie, maar die mat als dat geen hoorbaar verschil geeft zie je hem ook nog niet eens.
Ja oke als je je olie peilt

Rosinfield

† In Memoriam
O! Ik dacht gewoon vloermatjes vanwege het rolgeluid van de wielen. Dit is dan blijkbaar iets in het vooronder. Nou hinderlijk motorgeluid is er wat mij betreft niet, vind het wel een aangenaam gebrom eigenlijk

Multi1100

Actief lid
Kan me volledig in voorgaande reacties vinden..ik vind de Yeti zelfs stil (kom dan wel uit een diesel natuurlijk..).En hoe meer je dempt, hoe meer je andere zaken weer gaat horen.

jenno

Nieuw lid
Gelukkig.... ik begon al te twijfelen aan m'n gehoor... ik vond de Yeti best stil tijdens de proefrit. (ik kon mijn bijrijdster gewoon horen kwaken)

Bovenaan Onderaan