Yeti Ambition 1.4 TSI met caravan

Leopard

Nieuw lid
In mei met de caravan achter de Yeti 1.4TSI naar Noord Duitsland geweest. Er zijn daar geen bergen natuurlijk, wel een glooiend landschap. Geen centje pijn met die 1250 kg erachter. Heerlijk comfortabel en stil zo'n beetje alles met 90 km/u in de 6e versnelling kunnen rijden, af en toe eens terug naar de 5 en voordat ik terug moest naar z'n 4e versnelling was het toch al flink glooiend hoor. Het brandstofverbuik viel me best wel mee, gecombineerde ritten met en zonder caravan erachter ongeveer 1 op 11,5. Single is 1 op 14,5 geen uitzondering! Wel een beetje rustig aan natuurlijk, maar ach, haast hebben heeft toch geen nut dus doen we dat niet meer. En ja, dat scheelt best een slok hoor! Kortom, een heerlijk machien en een tevreden mens. :yeah:
 

Toon

Nieuw lid
Wij hebben een Yeti Tour 1.4 besteld we krijgen hem half september, we gaan er ook met de caravan, ik lees veel over olie verbruik hoe is dat bij U ?????
 

Leopard

Nieuw lid
Het olieverbruik is te verwaarlozen. Ik heb op ruim 14000 km 0,5 liter bijgevuld en dat was ergens bij een km-stand van 8000 km. Toevallig de vorige week nog eens gepeild, dik in orde dus! Ik zou zeggen, gefeliciteerd met de aankoop en geniet ervan, doe ik ook, met volle teugen van dit machien!
 

alberto

Nieuw lid
:)Sinds kort hebben we een Yeti 1.4 comfort , dik tevreden met de auto , we gaan straks met de Yeti en de caravan : een Eriba Triton ,eigengewicht 760 kg , met vakantie naar Scandinavie .
Met het koppel van de 1.4 moet dit prima gaan lukken , we zijn erg blij met de Yeti , de 1.4 is een prima blok met veel koppel aan boord , het is een plezier om daar mee te rijden , de auto
rolt op Goodyear Excellence banden , ook daar zijn we content mee ( nu 6400 km gereden) , gezien de ervaringen van jullie met de caravan van 1250 kg moet dat met onze lichte Eriba prima
gaan lukken !
 

Witte Yeti

Actief lid
Wij hebben een Yeti Tour 1.4 besteld we krijgen hem half september, we gaan er ook met de caravan, ik lees veel over olie verbruik hoe is dat bij U ?????

Beste Toon, wat betreft het olieverbruik van de Yeti, dat is nogal wisselend. Het is verstandig om zo af en toe het oliepeil te controleren. Bij mij ging zo rond de 15.000 het lampje branden en heb ik een 1/2 L bijgevuld. Ik denk dat de Yeti je prima gaat bevallen, ik rijd er nu een jaar in rond en vind het nog steeds een heerlijke auto.
Inmiddels al wat caravan ervaring in Nederland (Knaus 440HT 1000 kg) en dat gaat prima met de 1.2.
Ik zag je vraag over winterbanden....kijk eens in het instructieboekje (staat ergens op internet) daar staan alle gegevens over winterbanden. Tip...bestel ze vroegtijdig, de laatste jaren loopt het nogal storm.
 

Leopard

Nieuw lid
Vanochtend op autoweek.nl een recente review (25-6-11) gelezen van een blijde rijder met een Yeti 1.4 TSI die met de caravan van 1250 kg naar Tsjechië was geweest. Nou mensen, niks dan lof over die combinatie las ik. Ik citeer een stukje van de schrijver van die review: 'de auto heeft het echt fantastisch gedaan met deze caravan aan de haak'. Lees maar eens op die site! Dat belooft dus veel goeds, temeer omdat ook wij voornemens zijn om binnenkort voor een paar weekjes met onze caravan (ook 1250 kg) naar Tsjechië te gaan.
Na terugkeer zal ik mijn bevindingen hier laten weten.
Iedereen, ook de niet-Skoda rijders natuurlijk, een fijne en vooral veilige vakantie toegewenst en weer tot dan!
Simply clever! :super:
 
Ik trek met mijn 1.4 Yeti een BIOD van 1300kg en zolas ik eigenlijk verwachtte, geen enkel probleem!! Zeer stabiel, zo stabiel dat ik de anti-slingerkoppeling NIET geactiveerd heb.
Ik ben er dik tevreden mee!!
Gemiddelde snelheid (gps) is 95 a 100km/u met een verbruik rond de 1 : 8 a 1 : 8.5
Gr
Michiel
 
In juli met de Caravan op vakantie geweest, alleen vlak gereden..Caravan 1100kg.
Oeps kijk op de teller 100km....weer op de CC 90km....gaat als een speer... Verbruik rond de 1:8

Jan
Yeti 1.8 TSI
 
Bovenaan Onderaan