Yeti 2014: Prijzen en Levertijden

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
Ik ben gister naar de Skoda dealer geweest en die vertelde mij dat de nieuwe Yeti vanafnu besteld kan worden. De levertijd bedraagd 3 maanden (gelijk aan het 2013 model). De prijs is wel iets hoger, maar per model verschilt dit niet meer dan +/- 800 Euro. Helaas beschikte hij nog niet over de prijslijsten, maar die verwachtehij volgende week.

Met het verschijnen van het 2014 model op de bestellijsten wordt het 2013 model nu aangeboden met grats extra's twv 2500 Euro.

Ik moet er wel bijvertellen dat ik niet in NL/BE woon, dus wellicht dat het wat langer duurt voor de Lage Landen. Maar het prijsverschil zal denk ik vergelijkbaar zijn. Al met al goed nieuws zou ik zeggen! Voor zowel de liefhebbers voor het oude model die nu een slag kunnen slaan en de fans van het nieuwere model die nu al kunnen bestellen aan vergelijkbare prijzen.

clapton

Senior Member
Voor het huidige model loopt de actie al sedert de Tour, n.l. de Sprint en de Sprint Pro.
Naar verwachting zal mijn Sprint Pro rond 21 oktober in Apeldoorn arriveren. :tegek:
Ik verwacht daar deze week zekerheid over te krijgen. Wordt het prijsverschil toch wel aanzienlijk voor een ander neusje en meegespoten bumpers, 2500 korting en 800 prijsverhoging. Hebben we het nog niet over de extra korting die de dealers geven om nog wat Yeti's dit jaar op de weg te zetten.

clapton

Senior Member
Rosinfield
Hij is gebaseerd op de Ambition. Deze is al € 1000,- duurder als de Sprint Pro. Vreemd maar waar.
Komt erbij PDC, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, lendesteunen, electrische bediening ramen achter, electrisch inklapbare spiegels, automatisch inschakeling van de ruitenwissers. E.e.a. is waarschijnlijk door forumleden ook in te schakelen en ik had wanneer ik een nieuwe Ambition had besteld alleen de PDC van dit pakket als extra genomen. Dus strikt genomen is die € 1000,- en de PDC mijn extra voordeel. De rest zijn leuke bijkomstigheden. En niet onbelangrijk ik vind het huidige model beter smoelen, van deze mening ga ik natuurlijk nooit meer afwijken:D

• Leuk
Waarderingen: EdK

clapton

Senior Member
Rosinfield
Durf wedden dat ze zich niet zo stipt aan deze datum houden, bovendien is er ook nog voorraad bij enige dealers. Ze zijn ook nog wat voordeliger geprijsd

Rosinfield

† In Memoriam
die CC kun je negeren en DSG is wel een duizendje of twee. Heb het idee dat ik voor dat geld een hoop krijg wat ik eigenlijk liever niet heb, zoals PDC, autom. ruitenwissers, elektrische ramen achter

clapton

Senior Member
Ja maar die keuze heb je bij eerste aanschaf al gemaakt. Persoonlijk vond ik de DSG te prijzig. Maar PDC heb ik indertijd bijbesteld op mijn 1e Yeti omdat ik hem in een parkeergarage stal en mijn buren nogal eens de gewoonte hebben een scooter voor hun geparkeerde auto te zetten. PDC in samenwerking met de Swing is dan rustgevend en eenmaal gewend dan wil je niet anders meer.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb daar al een trekhaak voor;) DSG wil ik niet meer missen. De mijne heeft net 70 000 gereden, dus ik vind dat nog wat te vroeg. Denk dat ik nog maar zo'n aantal kms er bij rijd en dan voor een knap 2e hansie ga met weinig kms. Een Yeti of Octavia combi

Bovenaan Onderaan