Yeti 1.6 TDI?

EricNL

Nieuw lid
Ik weet van de dealer dat de Yeti ook ooit leverbaar gaat worden met de 1.6 TDI, maar helaas is nog niet bekend wanneer. Weet iemand hier misschien iets meer? Mijn wederhelft wil graag een Yeti diesel, maar ik vind de 2.0 TDI met 110 pk veel te rauw en rumoerig. De 1.6 TDI in mijn O2 is juist erg stil en heeft voldoende trekkracht dus dat zou een Yeti ook een stuk aantrekkelijker maken.
 

Wimus

Actief lid
Ik rij zelf een 2.0 CRTDI met 110 PK, en vindt hem just opmerkelijk stil.
Ik heb proefgereden met een 110 en een 140 PK, maar de 110 voldoet prima voor mij. Heeft nu dik 1000 KM erop, en iedere km is gewoon een genot om met die auto te rijden :D
Nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn vorige auto een New Beetle was met een 1.9 TDI (PD) was, dus dat is niet te vergelijken
 

hemi24

Forumguru
Heb het laatst bij de andere vestiging van je dealer gevraagd en daar was het antwoord: "waarschijnlijk oktober"

Ik vindt de trekkracht van de 1.6 niet echt super bijzonder, helemaal niet i.v.m. de goede oude 1.9 pompverstuiver..! Stiller is 'ie in ieder geval wel EN zuiniger, dus dat is weer een geluk bij een ongeluk ;)
 

EricNL

Nieuw lid
Heb het laatst bij de andere vestiging van je dealer gevraagd en daar was het antwoord: "waarschijnlijk oktober"

Ik vindt de trekkracht van de 1.6 niet echt super bijzonder, helemaal niet i.v.m. de goede oude 1.9 pompverstuiver..! Stiller is 'ie in ieder geval wel EN zuiniger, dus dat is weer een geluk bij een ongeluk ;)

Het is natuurlijk maar wat je gewend bent! Mijn ervaring met de oude 1.9 tdi stamt van 2000 tot 2002, een golfje met 90pk, die klonk inderdaad als een knikkerbak:grin: en echt snel kon ik hem ook niet noemen! Maar ik ken iemand die een Yeti met 110 pk diesel heeft en die is niet echt stil.

Oktober is mooi, zal ik binnenkort maar ff een bezoekje aan Tjeerdsma in Veendam brengen:baby012:
 

hemi24

Forumguru
Ik voel me meer thuis bij B'huis... En dat is dan ook het adres waar m'n O2 heen gaat voor service en onderhoud!

Dat is ook waar ik de infro vandaan heb dat het waarschijnlijk oktober werd.

V.w.b. de (subjectieve) power:

Met mijn vorige O2 1.9 TDI 105pk had ik nooit dat een auto met vergelijkbaar vermogen uitliep als er weer een vrachtwagen terug ging naar de rechter baan. De 1.6TDCI/HDI/D of 1.7CDTI, etc, kon je als het ware "opdrukken".

Met de 1.6 CR zie je de 1.9 TDI's weer gewoon van je weg lopen bij dezelfde omstandigheden..!

Ook bij sneheden van 170+ op de Autobahn is het een koude douche i.v.m. de 1.9, maar dat ligt vrijwel zeker aan het ontbreken van een roetfilter op mijn vorige O2 uit 2007.
 

EricNL

Nieuw lid
Ik voel me meer thuis bij B'huis... En dat is dan ook het adres waar m'n O2 heen gaat voor service en onderhoud!

Dat is ook waar ik de infro vandaan heb dat het waarschijnlijk oktober werd.

V.w.b. de (subjectieve) power:

Met mijn vorige O2 1.9 TDI 105pk had ik nooit dat een auto met vergelijkbaar vermogen uitliep als er weer een vrachtwagen terug ging naar de rechter baan. De 1.6TDCI/HDI/D of 1.7CDTI, etc, kon je als het ware "opdrukken".

Met de 1.6 CR zie je de 1.9 TDI's weer gewoon van je weg lopen bij dezelfde omstandigheden..!

Ook bij sneheden van 170+ op de Autobahn is het een koude douche i.v.m. de 1.9, maar dat ligt vrijwel zeker aan het ontbreken van een roetfilter op mijn vorige O2 uit 2007.

B'huis (Emmen, voor mij) is ook een goed adres, kan best zijn dat ie daar naar toe gaat voor het onderhoud. Al moet ik zeggen dat de Tjeerdsma ons goed heeft geadviseerd mbt de O2 en de Yeti.
 

hemi24

Forumguru
Wat mij betreft zit ik meer te wachten op de Businessline-uitvoeringen van de Yeti dan een afwisseling van de 2.0TDI door een 1.6TDI.
 

Wimus

Actief lid
Wat mij betreft zit ik meer te wachten op de Businessline-uitvoeringen van de Yeti dan een afwisseling van de 2.0TDI door een 1.6TDI.
Loopt Belgie toch weer voor, hier hebben ze de "company packs" al langer, al zie ik daar het voordeel niet van, het companypack biedt bijvoorbeeld op een 2.0 CRTDI hetzelfde als het pack Ambition voor de particuliere klant, alleen is het pack ambition GRATIS en het companypack kost 423.50 .......:ahum:
 

Falcon

Donateur
Een Yeti Greenline 1.6 TDI .. klinkt best goed :) Nu eerst maar even afwachten wat de regering gaat doen met de emissies.
 

EricNL

Nieuw lid
Nee hoor, zeker niet! Een kennis werkt bij een Metsubsidie dealer en ik heb een paar weken geleden een keer met zo'n hok gereden. Dan 1000000x maal liever een Qashqai!
 

hemi24

Forumguru
enigszins :ot: maar ik heb in beide even proefgezeten in de showroom, maar de Quasqai is toch echt 2maatjes kleiner dan de ASX...

Misschien ga ik nog eens een proefrit maken met de ASX. De Colt van de vrouw moet binnenkort toch naar de dealer voor de eerste APK.
 

Monteurtje

Forumguru
Ik kom terug op mijn eerder gemaakte opmerking over de Yeti Greenline. Hij komt er dus wel. Staat in Parijs. Zoals ook hier ergens op het forum staat. Maar het staat ook in het Skoda magazine wat jullie krijgen, als je Verrassend Skoda lid bent. Maar hij heeft geen voordeel qua bijtelling. Dat blijft 25%.
 
Bovenaan Onderaan