Yaris vs i20 (en een Taigo?)

Okki

Donateur
Vandaag even naar de Toyota en Hyundai dealer geweest om met mijn 2.02 mtr proef te zitten in een Yaris en een i20.

Ondanks de (ongeveer) gelijke prijzen (ca € 25.000) komt de i20 toch veel volwassener over. Ook het gevoel (plaatwerk, stuur) is vele maten beter in de Hyundai dan in de Toyota.

Ruimte is ook meer (vooral bagage)

Ook nog even langs de VW dealer naar een Taigo gekeken. Mooie auto, maar een 1.0 R line met automaat....... € 40.000 !

Voorlopig nog even met de Rapid verder....
 

Kanerr

Forumguru
De Taigo is asociaal duur, ik zag precies hetzelfde prijskaartje!

Ik vind de I20 ook veel mooier dan de Yaris, maargoed dat is dan subjectief..
 

Okki

Donateur
@Kanerr ik vind de i20 ook mooier.

Het dashboard, met name het paneel onder de centrale display, ziet er op foto's wat raar vormgegeven uit. Maar als je in de auto zelf zit, klopt het ineens wel.

Al met al, ca. € 25.000 voor een redelijk aangeklede versie met automaat. Is voor de particulier nog behapbaar.

22e85cb0-5485-4a8b-b654-25fc952bb349_2ea36fa8-f2b6-4b9d-ba6d-01e355d5f056~2.jpg
 

TL@

Forumguru
Zoveel geld voor zoiets klein en traag, ik zou iets zoeken op de 2de hands markt.

Hebben we ook gedaan voor de auto van mevrouw: Polo TSI 1.2 (laten chippen naar 145pk bij Vag techniek)
QCYV5aZ.jpg


Net geen 100.000km, 3 jaar oud (toen we hem kochten), 7500€.
We hebben hem nu 2 jaar en 6000km (weinig gereden door Corona, normaal zitten we rond de 10.000km per jaar met de 2de auto) en helemaal probleemloos.

Wel wat zoekwerk geweest. Het mocht geen zwart/grijs zijn, het moest de TSI zijn, hij moest automatische airco hebben en liefst een 3-deurs.
 

Okki

Donateur
@TL@

Wie zegt dat het traag is? Is maar een relatief begrip hè. Ik ben met mijn huidige auto meestal sneller weg dan auto's met meer PK's, omdat de meeste mensen als een natte krant optrekken.
En de i20 is ruimer dan een Polo.

En ik ga met 130.000 km natuurlijk geen andere auto kopen met 100.000 km op de teller.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sitechris

Donateur
I20 is idd leuk autootje (eerste indruk, ik heb hem nog niet IRL gezien). Ik moet zeggen dat ik de Polo/Ibiza overigens ook erg waardeer, alleen is de Polo wel een prijzige auto. Aan de andere kant....de restwaarde blijft ook hoog dus qua afschrijving valt het wel mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

hemi24

Forumguru
Restwaarde (bij hoge aanschafprijs) is leuk, maar daar koop je gedurende de tijd dat je de wagen hebt dus letterlijk en figuurlijk helemaal niks voor/mee…
 
Bovenaan Onderaan