Xpel zelfherstellende lakbeschermingsfolie

CDK

Forumguru
Is er iemand bekend met de zelfherstellende lakbeschermingsfolie van Xpel? Vroeger was zo'n transparante folie een drama, sinaasappelhuid look en vergeling of zelfs aantasting van de lak was niet uitzonderlijk. Dat zou nu verleden tijd moeten zijn. Naar het schijnt wordt er 10 jaar garantie op de folie zelf gegeven. Het lijkt vooral aantrekkelijk om steenslag op het front tegen te gaan. Ik ben benieuwd of iemand van jullie er bekend mee is, als dat zo is hoor ik het graag!



 

RefleCs

Forumguru
Geen ervaring mee. Je ziet steeds vaker dat auto's in een paint protection film worden gewrapt (doorzichtig dus). Zal een kwestie van onderzoek doen denk ik.

Voorbeeldje:

Geen idee welk merk ze daar gebruiken maar als je ziet hoe strak de auto's van Tim Burton (SHMEE150 op YouTube) daar vandaan komen dan is er geen sprake meer van een sinasappel huidje.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
De filmpjes die ik tot nu toe gezien heb zijn erg overtuigend. Wellicht dat ik deze optie maar eens serieus moet overwegen op de nieuwe Kodiaq....
 

Fmoon

Forumguru
Zou inderdaad je auto lekker laten inpakken, zeker het voorste deel. Ga het zelf ook doen bij m'n volgende auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RefleCs

Forumguru
Mag je dat zomaar op verse lak plakken?

Zie de filmpjes. Ik neem niet aan dat als ze dat op een Ferrari, Aston Martin, enz doen dat het dan niet op een Skoda zou kunnen ;)

Er is ook nog heel wat strak te trekken qua detailing als hij uit de fabriek komt rollen. Dus het loont zeker om te (laten) detailen en vervolgens een paint protection film eroverheen aan te brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Zou inderdaad je auto lekker laten inpakken, zeker het voorste deel. Ga het zelf ook doen bij m'n volgende auto.

De VAG lak heeft de naam om goed en hard te zijn. Dat harde kan verklaren waarom er zo snel de bonken vanaf springen. Binnen enkele weken na aflevering zie je de beschadigingen al op je motorkap, bumpers en zijschermen helaas.
 

Witte76

Forumguru
Bij mij is het al te laat, al veel steenslag vanvoor. Rest nog maagdelijk, geen krassen of niets voorlopig. Afkloppen
 

H@RM

Senior Member
De VAG lak heeft de naam om goed en hard te zijn. Dat harde kan verklaren waarom er zo snel de bonken vanaf springen. Binnen enkele weken na aflevering zie je de beschadigingen al op je motorkap, bumpers en zijschermen helaas.

Nieuwe VAG lak is helaas dramatisch. Krast enorm snel.

@Skoda-MAN, Vroeger mocht je een nieuwe auto ook het eerste half jaar niet in de wax zetten, maar dat is nu toch ook niet meer aan de orde voor zover ik weet?

En dan is een carnauba wax nog "ademend". Nieuwe auto's gaan na aflevering ook gelijk in een quartz coating. Geen probleem. Tenzij er nog aan gespoten is bij de dealer of importeur. Maar als ik jou een heel klein beetje in kan schatten laat jij de auto dan gewoon staan.

Anders even je licht op steken bij een Xpel-dealer
 

haggard

Senior Member
Bij Xpel Front Protection pakket worden de volgende onderdelen van uw auto beschermt met de Xpel Ultimate lakbeschermingsfolie:

  • Motorkap
  • Voorschermen
  • Voorbumper
  • Zijspiegels
Mocht u extra onderdelen willen beschermen dan kunt u het beste kiezen voor het Xpel Custom Protection pakket.

Vanaf € 1600,-

Hele auto kost € 4000,-.... Niet goedkoop dus!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RefleCs

Forumguru
Wat ik mij dan afvraag. Bereiden ze de auto ook goed voor dan? (detailing)

Want dan lijkt het veel maar valt het mee.
 

CDK

Forumguru
Bij Xpel Front Protection pakket worden de volgende onderdelen van uw auto beschermt met de Xpel Ultimate lakbeschermingsfolie:

  • Motorkap
  • Voorschermen
  • Voorbumper
  • Zijspiegels
Mocht u extra onderdelen willen beschermen dan kunt u het beste kiezen voor het Xpel Custom Protection pakket.

Vanaf € 1600,-

Hele auto kost € 4000,-.... Niet goedkoop dus!

Zijn adviesprijzen denk ik.
Vanmorgen kreeg namelijk een betere offerte ;)

Beste Corné,

Voor de steenslag gevoelige delen zoals bumper, motorkap, zijschermen en spiegels zijn de kosten 1195,- excl BTW en voor de gehele auto zijn de kosten 1995,- excl BTW

Voor de geïnteresseerden van de naam van dit bedrijf stuur je me maar een PM
 

CDK

Forumguru
Nog even naar de procedure gevraagd.....

Beste Corné,

De auto moet gewassen worden aangeleverd, wij gaan daarna de auto helemaal kleien, dat houd in al het onzichtbare vuil zoals teer en hars verwijderen en dan ontvetten we de auto en dan word de folie aangebracht.

De werkzaamheden duren 1 dag, s' morgens brengen en einde van de dag weer ophalen.
 

CDK

Forumguru
Mijn beer gaat 3 staps gepolijst worden en daarna volledig in de Xpel gezet worden. Vervolgens komt daar weer een quartz coating van Geyon overheen voor wat extra shine.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of die quartz coating en de folie wel goed samengaan. Ik heb volgens mij wel eens wat foto's van die X-pel gezien, maar als ik het me goed herinner was ik er niet heel enthousiast over. Nog iets ter overweging: 10 jaar garantie op de folie, als die folie na 5 jaar vergeeld is, of anderszins lelijk geworden, maar nog wel de lak beschermd, dan zullen ze zeggen dat de folie nog in orde is?
 
Bovenaan Onderaan