Xenonlook koplampen Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sportline

Senior Member
Hey jongens, men pa die heeft een vraagje over de bekende xenonlook koplampen die te koop zijn bij Milotec en bij Auto Style. Passen deze lampen ook op de Fabia Facelift? De auto van men pa komt uit april 2006.
 

Fabia

† In Memoriam
Moet volgens mij wel passen, de koplampen zijn niet gewijzigt met de facelift.
 
Ja hoor, die passen. Maar eerlijkheidshalve vertel ik je er bij dat de enige meerwaarde van die lampen het showeffect is.

De instelbouten komen los, de connectoren van de H7's verbrokkelen na verloop van tijd (waardoor je koplampunit vol met wit poeder komt te zitten) en het lichtbeeld zuigt enorm.

In Nederland mag je Xenons steken zonder kolampsproeiers en automatische lichtbundelregeling. Misschien dat je met een paar van die Xenonbranders in de unit ook in het donker wat ziet.
 

joergarms

Senior Member
Ik zou ook niet zo snel van die imitatie-rommel monteren, wat leZandre al zegt, de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven, en ook ik spreek uit ervaring.
Niet bij mijn eigen Fabia, wel bij de A3 van een maatje, het is een crime om e goed af te stellen, het kunstof is breekbaarder dan plastic, kortom, elende verzekerd.
Koop voor een mooi bedrag een conversie-setje xenon en je hebt een giga bak licht, dat heb ik 2 maanden geleden gedaan, net toevallig ook nog 220 km afgelegd in het donker, nou echt super!!!
 

Sportline

Senior Member
haha wat een reacties allemaal! Super!! Men pa die twijfelt nu helemaal of die nu die xenonlook lampen moet kopen of een xenon set wat Joergarms zei. Op marktplaats staan nu nieuwe angel eyes koplampen voor de Fabia en dat leek hem wel wat maar nu hij jullie berichten leest twijfelt hij nu nog meer. haha lachen
 
marktplaats staan nu nieuwe angel eyes koplampen voor de Fabia en dat leek hem wel wat maar nu hij jullie berichten leest twijfelt hij nu nog meer.
Mag ik je attent maken op het wezenlijke verschil tussen de alom gekende "Xenon-Look" lampen, en de "Nieuwe Angel Eye" lampen.

Mijn commentaar betreft de énkel "Xenon-Look".

Ik wacht nog op gebruikersevaringen met de "Angel Eyes", die zouden misschien wél OK kunnen zijn.
 

FILA

Lid
Ik heb ook de Xenonlook koplampen.
Eigenlijk is het brol.
1 koplamp daar is de connector van kapot, die valt constant uit.
1 pinker daar is de connector van kapot, die valt constant uit.
En elk in een ander lichtblok :(
Ze zitten los en geven weinig licht.

Ik denk binnenkort de Angeleyes te kopen en denk wel (hoop) dat dit beter zal zijn.
 

Sportline

Senior Member
Mijn pa weet nu al dat tie geen Xenonlook koplampen gaat kopen want volgens mij zijn daar veel problemen mee. FILA: als je die Angeleyes gaat kopen zou je dan een foto kunnen maken en kun je dan vertellen af ze goed bevallen ja of nee. Al vast bedankt.
 

Glenn

Actief lid
Hoe veel kosten de echte xenon blokken van skoda dan

Zal wel meer zijn

maar als je niet elk jaar nieuwe moet kopen

Ik ben er wel tevreden van als je wil post ik wel foto’s
 

joergarms

Senior Member
Echt xenonlampen zijn veel duurder. Je bent er namelijk nog niet met de lampunit. Er komt nog een xenonregelapparaat bij, hoogteverstelling i.c.m. belasting en een wiswassysteem.
Wil je xenon, koop dan een aftermarketsetje via internet, voor max 100 euro ben je klaar en heb je ook prima licht.
 
Echt xenonlampen zijn veel duurder. Je bent er namelijk nog niet met de lampunit. Er komt nog een xenonregelapparaat bij, hoogteverstelling i.c.m. belasting en een wiswassysteem.
Wil je xenon, koop dan een aftermarketsetje via internet, voor max 100 euro ben je klaar en heb je ook prima licht.

kan je me misschien een link geven waar je dingen kan kopen?

Ik ben er meer en meer ook over aan het nadenken om mijn F1 te upgraden met xenon koplampjes.
 

joergarms

Senior Member
Ik kan je een link geven, maar als je op Ebay of marktplaats zoekt, wordt je overstelpt met die dingen. Een ander forumlid hier heeft meen ik voor mnider dan 60 euro een setje uit HongKong besteld, dus het kan nog goedkoper.
Zelf heb ik ze bij REmcoCarHifi besteld, ik wilde liever iets meer zekerheid d.m.v. een nederlands bedrijf, zij doen aan postorders, maar hebben ook meerdere winkels. Ik was toen 100 euro kwijt.
Kijk nog wel even goed naar de Lichtkleur, als je het meeste effect en kwaliteit wilt hebben, ga dan voor 6000 K, hoe hoger het K getal, hoe blauwer, en dat betekent dus minder licht, meer show.
Ter vergelijk een halogeen lamp zit geloof ik rond de 3000 K, dus je hebt veel witter licht met Xenon.
 

Sportline

Senior Member
ha jongs, mijn pa heeft eindelijk een beslissing genomen. Hij kon kiezen tussen die koplampen voor zijn auto of tussen een foto camera. Mijn beslissing was al snel genomen maar voor hem niet. Toch heeft hij gekozen, ja nu komt het, voor een foto camera! Ongelooflijk. Maar ja, ieder zijn voorkeur. Misschien dat hij in de toekomst toch nog van die Angele eyes gaat kopen maar ik denk het niet. Pa kennende.......
 

joergarms

Senior Member
Tsja, ieder het zijne toch. Als ie er maar blij mee is, nu kan ie wel weer wat mooie pics van jullie auto's schieten.
 

Sportline

Senior Member
dat is waar, das een goeie. Jongens ik wens jullie alvast een goed 2008 en hou hem tussen de lijntjes!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan