Xenon PlusPro

Kelvin

Lid
Beste mede-leden,

Nadat ik een x-aantal chinese xenon sets heb gehad en steeds te kampen had met ''dansende'' lichtbundels/ kapotte lampen en of een defecte ballast heb ik besloten om bij een nederlands bedrijf een setje aan te gaan schaffen. Ik vroeg me af of jullie bekend zijn met onderstaand bedrijf of met de set/ merk Xenon. Als er mensen zijn die andere of betere bedrijven kennen waarbij de setprijs ongeveer hetzelfde is dan hoor ik dat ook graag.

http://www.navaudio.nl/products/Plus-Pro-Extra-kleine-ballast-complete-xenon-verlichting-set.html

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr,

Kelvin
 

Noord26

Forumguru
Voor kwaliteit en service betaal je bij Xenon. Er is een hoop rotzooi op de markt. Heb geen ervaring met navaudio. Lince kan ik je wel aanbevelen zowel qua service als kwaliteit. Geloof dat een H7 setje daar €75,- kost.

Om een vergelijk aan te geven: heb zelf van de week alleen 2 nieuwe originele lampen besteld die als beste naar voren komen uit recente tests en die kosten bij de goedkoopste aanbieders in NL al circa €90,- per stuk. Osram Silverstar in D1S. Dus anderhalf keer zoveel voor 1 lampje als jij betaald voor de gehele set. Daarin zit natuurlijk behoorlijk kwaliteits-verschil en garantie voorwaarden tov een 'simpel' H7 aftermarket setje.

Wat houd je tegen om meteen niet te kiezen voor een Einzelman of Pilot setje als je het goed wilt doen?

En wil je het meeste licht wilt ipv opvallen, ga niet voor 6000K of hoger. 5000K is prima, liefst nog zelfs 4300K als je waarde hecht aan contrast bij regenachtig weer.
 

piair1982

Forumguru
Ik heb van navaudio de einzelman set. Werkt feilloos en is naar mijn mening aan te bevelen naast pilot.
 
ik rij al 2 jaar met een 2 sets van navaudio rond in mijn fadia mpi 2.o en ben er zeer tevreden mee.
 

Antera

Donateur
Ik verkoop al jaren xenonkits canbus geschikt met 2 jaar garantie voor alle auto's. Komt zelden tot nooit een terug ( je hebt altijd maandagmorgen,vrijdagmiddag setjes). Kwaliteit is goed en reed er zelf ook al jaren mee toen ik de RS niet had (oem xenon) De setjes kosten € 129.

Misschien iets voor jouw?
 

Chatslet

Forumguru
Mijn ervaring met goedkope setjes van rond de 40 euro: Bagger, bagger en nog eens bagger.
Setjes van Pilot, Einzelmann etc... goede setjes maar te duur. Ik heb voor mijn huidige auto op advies van Noord26 een setje bij http://www.lince.nl/ gehaald. Heb toen voor normale can-bus ballasten gekozen (dus geen slim oid) en rij er nu een half jaar naar volle tevredenheid mee.
Je merkt met zo'n set ook dat je kwaliteit in je handen hebt. Voetjes van de lampjes zijn van metaal in plaats van buigbaar plastic zoals bij de goedkope setjes (verklaard ook je dansende lichtbundels). Lichten afstellen na inbouw was bij mij niet nodig. Lichtbeeld was exact het zelfde als met de halogeenlampjes. Bij goedkope setjes is het focuspunt nog wel eens anders. De balasten voelde wat zwaar aan, dit is alleen maar goed want dat betekend dat er niet op componenten bezuinigd is. Goedkope setjes zijn goedkoop om een reden. Zo worden er kwaliteitief mindere componenten gebruikt en wordt er bezuinigd op materiaal. Daarom zijn de ballasten lichter maar "slijten" ze ook sneller, ofwel onderdelen branden sneller door waardoor het geheel niet meer werkt. Nog 2 belangrijke zaken waar met goedkope balasten op bezuinigd wordt: Condensatoren, deze worden gebruikt om pieken en dalen in de stroomvoorziening op te vangen. Bij goedkope setjes worden deze vaak weg gelaten of worden er exemplaren met een te lage capaciteit gebruikt. Enkele problemen die je dan gaat ondervinden:
* Xenonlicht dat dimt of knippert op de maat van de muziek
* Lampen die plots opnieuw starten of gewoon helemaal uit vallen wanneer je grote stroomverbruikers in schakeld zoals achterruitverwarming of wanneer je de motor start. (leuk met een start/stop systeem).
* Lampen die niet goed starten, bijvoorbeeld 1 lamp brand minder fel of brand een andere kleur en wanneer je je licht uit en aan doet branden de lampen weer normaal.

Inverters, bezuinigen ze tegenwoordig ook op en worden gewoon weggelaten. Normaal gesproken zorgt de inverter er voor dat er wisselstroom naar de xenonlamp gaat, deze brand dan mooi regelmatig en geeft een lichtbeeld dan overal even fel is. Als de inverter weg wordt gelaten loopt er gelijkstroom naar de lamp. Het gevolg is dat de lamp aan een kant feller brand, je krijgt dan ook een ongelijk lichtbeeld dat je er simpelweg niet uit krijgt door je lichten opnieuw af te stellen. De lampen gaan ook sneller stuk. Je zal zien dat het xenon lampje aan een zijde zwart wordt omdat alle warmte continu aan 1 kant ontwikkeld wordt en niet gelijk over de lamp verdeeld wordt. De lamp kan hier door zelfs uit elkaar knallen waardoor je allemaal rommel in je koplamp hebt
 

Chatslet

Forumguru
Alleen gaat het hier om de Fabia 1 en de draad in jouw link over de Fabia 2. Deze auto's zijn enigsinds verschillend.
 
Bovenaan Onderaan