Xenon lampen

rikjan

Lid
Als ik m'n O2 start en de Xenon lampen gaan automatisch aan, dan zie ik dat ze een paar keer heen en weer gaan. Volgens mij worden ze dan automatisch afgesteld, of zit ik er naast? Ik zat te denken, mijn auto staat altijd op een heuveltje. Betekent dit dan dat de lampen verkeerd worden afgesteld? En worden tijdens het rijden de lampen ook weer opnieuw afgesteld? Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?
 

Anton47

Nieuw lid
Rikjan,

De koplampen worden bij iedere start gecontroleerd op juiste hoogte tov de weg.
Dus het maakt niets uit dat de auto op een heuvel staat of op een vlakke weg, alleen als je een zware last in de kofferbak hebt liggen, zullen de koplampen automatisch lager afgesteld worden.
Er zit namelijk een sensor op de achteras die het doorveren van de achteras registreert.
Tijdens het rijden worden de lampen voortdurend bijgesteld worden, als je op een hobbelige weg rijdt, en de auto begint te deinen, dan zul je zien dat de lampen bijgesteld worden.

groet Anton.
 

Fabia II Sport

Actief lid
Als je bochtverlichting heb dan gaan ze ook nog uitelkaar en op en neer, in deze cyclus worden de lampbesturing geïnitialiseerd. Ik vind het wel leuk er uitzien en kan dan zien of de automatisch bocht en hoogte verstelling het goed doen.

Ofwel het is heel normaal.
 

heavy

Actief lid
Ik heb ook de Xenon koplampen met Adaptive Frontlight System er in zitten, draaien de lampen mee met sturen ???
ik heb dit nog niet geconstateerd :blush:
 

hemi24

Forumguru
@Heavy: een keertje in het donker gaan rijden: best leuk om te zien..!

Wat je ook nog niet geconstateerd hebt is het afwijkende navigatiesysteem in je handtekening..! ;)
 
Bovenaan Onderaan