Xenon ervaring?

DareDevil

Actief lid
Graag zou ik het volgende willen weten.

Wie heeft er ervaring met xenon die er later is ingebouwd?

Ik woon in Gouda,ik weet dat ze bij SKycars rotterdam, het verkopen en inbouwen.

Iemand enige ervaring misschien?
 

Dreamer89

Nieuw lid
Het is erg lekker als je xenon inbouwd, ik heb het ook achterin gedaan en het is echt heerlijk. Ik zou je graag een tip willen geven en aan iedereen die dit leest.
Er is een site www.xenonlamp.nl die heeft 3 soorten xenon eigen merk, pilot en nog een merk. Je kan het beste xenon eigen merk doen dit scheelt 60 euro met pilot en je hebt het zelfde kwaliteit ik heb dit er zelf ook inzitten. Aanrader waard!!
 
Het is erg lekker als je xenon inbouwd, ik heb het ook achterin gedaan en het is echt heerlijk. Ik zou je graag een tip willen geven en aan iedereen die dit leest.
Er is een site www.xenonlamp.nl die heeft 3 soorten xenon eigen merk, pilot en nog een merk. Je kan het beste xenon eigen merk doen dit scheelt 60 euro met pilot en je hebt het zelfde kwaliteit ik heb dit er zelf ook inzitten. Aanrader waard!!


Wat bedoel je met achterin, Xenon ??
 

skodaoctavia2

Actief lid
ook erg lekker voor je tegenliggers,
de halogeen schijnwerpers hebben een ander straal beeld dan de originele xenon schijnwerpers, het mag er dan cool uitzien, maar uncool voor je medeweggebruikers.
En je koplampen afsltellen brengt niet veel , de straling is gewoon anders omdat er zo'n spiegeltje in zit in de normale schijnwerper voor halogeen en dat is meer een last dan een lust voor je tegenliggers. dan achteraf xenon inbouwen moet je nog voldoen aan een paar regels.
automatische hoogte verstelling en was installatie, de heren in het blauw letten er nl de laatste tijd erg op. (gelukkig) er is zoveel wildgroei en half werk
Als het maar cool is, de rest is bijzaak toch?

succes met je installatie
 

Adoks

Senior Member
ook erg lekker voor je tegenliggers,
dan achteraf xenon inbouwen moet je nog voldoen aan een paar regels.
automatische hoogte verstelling en was installatie, de heren in het blauw letten er nl de laatste tijd erg op. (gelukkig) er is zoveel wildgroei en half werk
Als het maar cool is, de rest is bijzaak toch?

succes met je installatie
Achteraf inbouw hoeft alleen maar te voldoen aan een juist lichtbeeld. Dit zijn op dit moment de regels voor auto's van 1 januari 2007 en EERDER.

Zelfs de koplampcode HC, HR, etc. doet er niet meer toe, wat het geval leek te zijn per 1-5-2009 (nieuwe wetgeving).

Pilot Xenon staat toch wel bekend als heel erg goed, heb dit voor de motor ook en vele testen ondersteunen dit verhaal ook. Wel wat duurder, maar ja...

Laat het in ieder geval goed afstellen (zodanig dat hij door de APK komt) en maak je koplampen regelmatig schoon indien je geen wis-was install hebt. Op de motor heb ik het alleen maar voor de extra zichtbaarheid in de auto geloof ik het wel.
 
ook erg lekker voor je tegenliggers,
de halogeen schijnwerpers hebben een ander straal beeld dan de originele xenon schijnwerpers, het mag er dan cool uitzien, maar uncool voor je medeweggebruikers.
En je koplampen afstellen brengt niet veel , de straling is gewoon anders omdat er zo'n spiegeltje in zit in de normale schijnwerper voor halogeen en dat is meer een last dan een lust voor je tegenliggers. dan achteraf xenon inbouwen moet je nog voldoen aan een paar regels.
automatische hoogte verstelling en was installatie, de heren in het blauw letten er nl de laatste tijd erg op. (gelukkig) er is zoveel wildgroei en half werk
Als het maar cool is, de rest is bijzaak toch?

succes met je installatie

Ik haat die achteraf sjonnie xenon inbouw sets lekker de tegenliggers verbinden en nog minder zien dan met Halogeen verlichting, ik zet altijd gezellig m'n groot licht aan als ik een tegenligger tegenkom met die troep in hun auto.

Wat mij betreft mogen die sets helemaal verboden worden.
 

remmie

Lid
@ digital8, proef ik hier enige jalouzie of fustratie??

Geintje... sommige achteraf ingebouwde sets zijn inderdaad behoorlijk storend.
 

Falcon

Donateur
Denk erom dat er sinds begin dit jaar in Nederland nieuwe regels hiervoor gelden.

Zoekfunctie van het forum zal je meer kunnen vertellen of google.nl
 

Race Eend

Forumguru
Het heeft vaak met de afstelling van de lampen te maken, niet zozeer met het lichtbeeld van de xenon setjes.

Een slecht afgestelde halo lamp is (bijna) net zo irritant.
 

Adoks

Senior Member
Klopt... de wetgever heeft een paar arikelen laten vervallen.... maar wat overblijft is indien het veblindend (hinderend) is blijft het strafbaar... maakt niet uit van welk bouwjaar je auto is
Uiteraard, hij moet qua lichtbeeld door de APK komen, maar dat had ik ook al gezegd.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Hangt helemaal af van afstelling, sjonnie of niet...
Had het zelf in mijn vorige auto, af laten stellen en NOOIT een lichtsignaal gehad (behalve voor een flitser dan he...)
 

nemo

Senior Member
Hey BlueDevil, ik heb ook xenon in mijn fabia. Het is ingebouwd door RedDevil en Stefan1, en afgesteld bij de skoda dealer. Hierdoor niet hinderlijk voor andere weggebruikers! Omdat mijn (en jouw) auto van voor 1-1-07 is, mag xenon nog, zonder dat je automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers hoeft te hebben.

Omdat mijn fabia binnenkort weg gaat, is mijn xenon misschien te koop (heb het half met iemand afgesproken maar weet niet of dat door gaat). Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.
 

joergarms

Senior Member
Rij al jaren, met meerder auto's rond, waarin ik xenon heb ingebouwd. Mijn ervaringen;
-Veel beter zicht op volledig onverlichte wegen
-Betere zichtbaarheid (veiligheid)
-Heel makkelijk zelf in te bouwen
-Er wordt veel rommel verkocht.

EN om te reageren op de tegenstanders; Ik heb nog nooit een signaal gehad van tegenliggers, heb mijn vorige auto met Xenon door de apk gereden, mijn huidige auto moet de eerste keuring nog krijgen. Maar ook daarbij nooit geknipper gehad. Ook bij verkeerscontroles is er nog niet eens naar gekeken.
Het kan dus wel goed, maar dat is gewoon een kwestie van goed inbouwen en het afstellen van de koplamp heeft wel degelijk nut.
Zie trouwens vaker auto's met verkeerd geplaatste halogeenlampen rijden, die zijn pas vervelend.
 

Ted

Forumguru
Mijn ervaring met de fabia is dat deze koplampen zich bijzonder goed lenen voor een xenon conversie setje. Die van mij zijn al twee keer probleemloos door de APK gekomen en nogmaals, kan ik alleen maar onderschrijven dat de licht opbrengst heel comfortabel is. Natuurlijk kan veel licht gauwer overlast veroorzaken dan een paar gloeiende spijkers!
 

Pieter_Ibiza

Forumguru
Welke type lamp heb ik nodig voor de Xenon?? De H4? Ik kan aan een setje (H4 8000K) komen namelijk, alleen wel zonder grootlicht.

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
 

darkprojectx

Forumguru
Het ligt er een beetje aan.. als je xenon in je originele koplamp stopt en de hele wereld verblind omdat die straal alle kanten op schijnt (en jou zelf ook niet het gewenste resultaat geeft) dan moet je dezelfde lamp (kwa maat) kopen als er nu in zit.
Als je een andere koplamp erin zet, zeg met projectorlens, die je wel een fatsoenlijk lichtbeeld geeft en andere mensen niet verblind, dan moet je even opletten. Aftermarket lampen hebben meestal een andere maat. Bij moest er zo weer H7 in terwijl in de standaard koplamp, ik meen H4 zat.

ps ga voor 6000K dat is het mooiste licht. Dat is ECHT wit. 8000K is blauwig.
 
Bovenaan Onderaan