Xenon afstelling

floyd2

Forumguru
Die sensor aan de voorkant is meer voor hobbels en optrekken/remmen en belading.
De sensor aan de achterkant voor belading.

Wat de instelling betreft,soms lijkt het wat te laag te staan maar door de asymetrische lichtverdeling (het licht schijnt rechts hoger als links)is de kans op verblinding vooral in bochten naar rechts aanzienlijk als je zelf de boel wat hoger zet.
Ik denk dat de lampen van @martijn.dutch daarom aardig verblinden op die manier.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
De exacte werking kan ik helaas niet terugvinden. Zie in de elektrische schema's van m'n eigen auto dat de hoogte sensoren zijn respectievelijk G76 en G78. Deze sturen het regelapparaat J745 aan. Dit regelapparaat stuurt de AFS Xenon dimlichten en de Corner (bocht) lampen
 

micky

Forumguru
Grappig, nooit eerder gehad op mijn "xenon" auto's voor zover ik weet, wel had ik op de Allroad bij elke poot zo'n hoogte sensor, maar die waren voor de luchtvering
 

Joske

Forumguru
ik denk dat @martijn.dutch nog veel zal mogen terug seinen naar al die vriendelijke mobilisten die hem een "seintje" geven.. je zal kramp in je arm krijgen van al dat terug zwaaien hoor.. :laugh:

neen serieus, het ziet er echt wel naar uit dat ze te hoog staan ;)
 

martijn.dutch

Senior Member
So far so good, nog geen 'klachten' gehad. Ik zie ook dat het licht precies halverwege de achterklep van de meeste voorliggers komt en dus (net) niet naar binnen schijnt!
 

blauwkeut

Forumguru
De exacte werking kan ik helaas niet terugvinden. Zie in de elektrische schema's van m'n eigen auto dat de hoogte sensoren zijn respectievelijk G76 en G78. Deze sturen het regelapparaat J745 aan. Dit regelapparaat stuurt de AFS Xenon dimlichten en de Corner (bocht) lampen
Is die voorste sensor niet om de uitslag van de wielen te meten voor de bochtverlichting? Of wordt daar een sensor in het stuur voor gebruikt?
 
Bovenaan Onderaan