@Z194NN Ik had goede hoop toen ik een paar maanden geleden in de Auto Motor & Sport een artikeltje over deze radio las.
Blaupunkt was immers de fabrikant van de originele RNS310 (bij Skoda bekend als Amundsen, de latere R315 (Amundsen+) werd gemaakt door Technisat).
Dus ik had goede hoop dat de Wolfsburg 648 een drop-in replacement voor mijn oude Columbus zou zijn, met een mooie diversity tuner (voor twee FM-antenne's), een DAB antenna die je met Fakra aan kan sluiten etc.
Helaas is Blaupunkt sinds 2015 na overnames hartstikke failliet, en wordt nu alleen de merknaam nog verhuurd aan diverse bedrijven die nu de naam Blaupunkt op hun spullen plakken. Ik denk daarom dat het niet veel meer is dan een van de vele Chinese Android apparaten, met als enige verschil dat er nu een bekende merknaam op de voorkant staat.
De graag gewilde diversity tuner zit er niet in. Ook moet ik allerlei knutselwerk doen om de reeds in mijn auto aanwezige microfoon te kunnen hergebruiken.
Verder is het maar zeer de vraag of en hoe het soundsysteem wordt ondersteund en wat de MFA nog gaat weergeven. En reviews op Youtube waarin je nog eens het een en ander kunt zien zijn er ook al niet.
Bovendien is deze Wolfburg 648 met prijzen van rond de € 700 ook nog eens erg duur, en bepaald mooi vind ik hem ook niet. Er lijken aan de linker- en rechterzijde van het scherm minimaal twee knoppen te ontbreken, en de zwarte balk rondom het Blaupunkt-logo is veel te breed. Het scherm had makkelijk een stuk groter gekund:
Voorlopig laat ik deze dus maar even voorbij gaan. De meerwaarde t.o.v. de bij onze oosterburen veel genoemde Xtrons (die ook nog eens veel goedkoper zijn) zie ik niet.
Als ik al wat anders zou kopen, dan werd het
zoiets van Xtrons, maar ook daar merk je dat er veel aandacht is voor de Android features, maar veel minder voor de radio-ontvangst, terwijl dat nou net datgene is wat ik in de auto het meest gebruik...
(
@Tees: Welk systeem heb jij momenteel? En hoe bevalt dat, vooral qua radio-ontvangst?)