Wit rond klepje tussen vacuumslang

181A8420-71DA-4704-BD6B-B182B8AF5208.jpeg goeie middag, ik heb een skoda fabia combi greenline 1.2 tdi uit 2011, nou vroeg ik me af wat dat wite ronde klepje is, deze is na nieuwe vacuum slangetjes eraf geweest, maar er staat een pijltje op, moet deze naar onder of naar boven wijzen ?
 

hemi24

Forumguru
Terugslagklepje wellicht? Pijl geeft normaalgesproken de stromingsrichting aan.

Wat zit daar provisorisch bevestigd? Is dat een externe tuningsbox?
 
Even een vraagje over de trugslagklepje als ik op deze blaas en zuig denk ik dat deze stuk is, deze blaast en zuigt net zo hard. Klopt het dat ik dan een fout code heb p00af ? Deze hoort natuurlijk wel weerstand te geven aan één kant
 

Tees

Donateur
Ik denk dat je je antwoord al gegeven hebt...een terugslagklep hoort maar 1 kant op te kunnen blazen, mits deze passief is! Als t een actieve klep is, zou t zomaar kunnen dat ie alleen 'blokkeert' als er spanning op staat, maar ik zie op je foto geen draadje lid lopen, dus dan zou t passief moeten zijn.

P00AF is een probleem met vacuüm zie ik bij Gerrit Speek, dus het zou wel goed kunnen. En ik vermoed dat zo'n klepje niks kost, dus je kan het eens proberen als eerste poging.
 

Tees

Donateur
Dat betwijfel ik, maar je kan eens geluk hebben...ze hebben soms de meest bijzondere dingen mee in die gele wagens.
 

hemi24

Forumguru
Je kunt maandag toch ook gewoon langs de garage..?
Als er geen sprake is van stilvallen zal de ANWB waarschijnlijk toch niet komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Ronnie

Forumguru
Het is een vacuumterugslagklepje voor de rembekrachtiger, deze zorgt ervoor dat je bij afgeslagen motor nog enige malen rembekrachtiging hebt
 
Bovenaan Onderaan