Wisten jullie dat wel? (15Dkm beurt)

Karstieman

Forumguru
Bij mij zeiden ze ook dat ik pas na 50.000km terug hoefde te komen. Ik moest alleen erop letten dat ik longlife olie bijvulde....
 

VEEJAY

Forumguru
Als ik het zo lees is de enige consequentie dat de interval korter wordt dus dat ik <30.000KM een beurt moet hebben.

Dit vind ik niet erg gezien het een leaseauto is en de dealer nog wel een paar puntjes mag verbeteren aan de auto.
 

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb net zitten googlen maar wordt niet echt wijzer wat er nu bijvoorbeeld gebeurt als je er meer dan 0.5liter ingooit.

[/ QUOTE ]

Van Briskoda: If the engine is topped up with more than 1/2 litre of non long-life oil between services, the service indicator will come on earlier and the time or distance between services will be reduced.
 
Ik moest van mijn dealer al na 15000 km teruggaan. En nu staat de 30000 km al voor de deur. Gisteren olie gecheckt en stond toch bedreigend laag. Heb er dus maar wat bijgekapt. Maar vraag mij nu niet welke dat dat was. Ik heb begrepen dat die nieuwe dieselmotoren speciale olie hebben dus heb ik maar van begin af aan een busje van gekocht.

Wat dat servicewaarschuwingslampje betreft. Is dat op elke versie zo want ik heb er nog niets vangemerkt en staat nu op 29700 km?
 

VEEJAY

Forumguru
Ik lees op andere fora dat Pon nogal moeilijk doet met garantiezaken als je niet de voorgeschreven olie gebruikt, mafia zijn het.
 
Volgens mijn dealer vervalt in België de garantie wanneer de importeur of dealer kan aantonen dat niet de voorgeschreven olie werd gebruikt /forum/images/graemlins/ahum.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Dan moeten het verdorie wel ergens te koop zijn.

Leuk om met een flesje 0W30 olie rond te moeten rijden als Skoda rijder. Ik hoor mensen al zeggen....

(maar goed hetzelfde geld ook voor VW, Audi, Seat mag ik aannemen)
 

Wiseguy

Actief lid
Nou, Wolstad zit om de hoek.... ik ga gewoon daar naartoe en vraag ze netjes of ze de olie even willen bijvullen.... ben ik gelijk klaar... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Droopy

Actief lid
Totdat je een keer niet thuis bent maar bv onderweg naar de Škoda-fabriek, dan is een flesje in de auto wel handig.
Ik kreeg bij mijn huidige Renault ook een flesje olie erbij, nooit nodig gehad maar je zult maar zonder staan en de goed niet kunnen krijgen
 

Wiseguy

Actief lid
Dan vraag ik dat gewoon de eerstvolgende keer dat ik bij Wolstad ben.... zet maar op de rekening... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Totdat je een keer niet thuis bent maar bv onderweg naar de Škoda-fabriek, dan is een flesje in de auto wel handig.

[/ QUOTE ]

Zoals ik toen ik terugkwam van vakantie toen het oliepeil begon te branden (had bij vertrek nog gechect en het verbruik was minimaal)na 1600 km rijden,toen naar de servicelijn in Frankrijk getelefoneert en die heeft toen mij advies gegoven welke olie bij de longlife mag worden gedaan en ik ben toen bij een total station de synthetische olie met vw specificatie '505.01 5w40' gekocht waarvan je max. 0.5 liter mag bij doen.TOen we terug waren eens naar mijn dealer getelefoneert voor het hoge olieverbruik op die korte tijd en die zegde dat dit komt omdat ik toen veel in de bergen had gereden en de motor meer belast wordt.
 
Ik dump gewoon OW olie erbij en kijk niet van welk merk het is. Heb nu nog een reserve fles achterin de auto en vind het wel best zo. Na de vakantie heb ik een servicebeurd en ik hoop eigenlijk dat ik er nooit meer olie bij hoef te doen.
 
Bovenaan Onderaan