Wissen storing uit ecu

Goedenavond allen,

Even kort voorstellen, mijn naam is Ben. Sinds kort heb ik mijn vrouw de gelukkige eigenaar gemaakt van een Fabia combi uit 2002. 1.6L V16. Motor loopt als een zonnetje, en heeft onlangs nog onderhoud gehad. (Zichtbaar nieuwe onderdelen onder de kap.) 232.xxx km op de teller. (Had geen voorstelpagina gevoenden)

Direct na de eerste regenbui kwam ik er al achter dat de binnenpanelen van de deuren lekten. (Bestuurders deur niet, maar toch maar preventief afgekit.) Dat te hebben getackeld, ging het lampje van het motormanagement branden.

Op naar de garage voor een foutcode. Zelf helaas niet geweest, maar vrouwlief kam met een verhaal over een klep..... EGR? Ja die! Dus gisteren maar even het gasklephuis, de verbinden naar de egr en de egr schoon gemaakt met egr reiniger. Wat een prut. Poosje laten draaien nog wat reiniger er in met draaiende motor. Zou voldoende moeten wezen.

Nu blijft alleen dat lampje op het dashboard branden. Via dit forum had ik al gezien dat je de service melding zonder VAGCOM kan resetten. Geld dit ook voor andere storingen die in de ecu hangen? En zo ja, hoe krijg ik dit voor mekaar met deze automobiel?

Met vriendelijke groet,

Ben, AKA Biggles.
 

milanseegers

Forumguru
Naar ik weet gaat bijvoorbeeld het MIL lampje uit (als hij oranje heeft geknippert) na 24 uur of wanneer je de accu er af hebt gehad. Misschien kun je dat laatste eens proberen voor een half uurtje? Je moet alleen je radio wel weer terug programmeren..
 

octavia99

Senior Member
Denk dat er genoeg mensen op dit forum de foutcode willen verwijderen voor u.
Zelf heb ik een obd handscanner en woon in het oosten van het land.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Ben, wat het voorstellen betreft daar is een apart forumdeel voor waar ieder nieuw lid zijn eigen voorsteltopic aan kan maken. Bij foutcodes ALTIJD om het nummer vragen, en liefst een uitdraai op papier. Met alleen het nummer kun je de omschrijving, mogelijke oorzaken en hoe te verhelpen terugvinden op de site van Gerrit Speek, op zijn site in de kolom links naar beneden scrollen naar "Foutcodelijst" en dan wijst het zichzelf.

Wat het MIL-lampje betreft, dat gaat uit nadat aan een aantal voorwaarden is voldaan (niet opnieuw optreden, koude start e.d.). De melding staat dan nog wel enige tijd in de ECU maar na 50 koude starts waarbij het euvel niet meer optreedt, is (vrijwel) iedere storing ook uit het ECU geheugen gewist.

Wat het motorblok betreft: er zijn veel verschillende versies van sommige blokken, daarom is de motorcode vaak het beste onderscheid, en een 1.6 blok in de Fabia heb ik volgens mij nog niet gezien. (meest voorkomende is 1.4 in vele varianten)
 
Goedenavond,

Sorry, het heeft even geduurd. Maar de storing is verdwenen na een paar weekjes. Het is inderdaad een 1400 ipv een 1600. Was in de war met een vorige auto die we gehad hebben.

Zal het voorstellen nog even in het daarvoor bestemde forumdeel doen.

Bedankt foor de info tot nu toe.
 
Bovenaan Onderaan