bestuurder
Nieuw lid
Ik zal een korte situatie beschrijving geven.
We hebben de Skoda Octavia Combi 2011 1.8 TSI DSG7 gekocht in mei 2015. Tijdens de vakantie naar Spanje begon ergens in zuid België de naald van de toerenteller te wippen tussen de streepjes. Je voelde dat de auto inhield en weer versnelde. Toen in Spanje de koffer van het dak was en de fietsendrager eraf was bleef te probleem zich voordoen.
In Nederland zijn we bij terugkomst naar een VAG dealer gegaan en na een proefrit met de chef werkplaats, die het toen ook heeft gezien en gevoeld en er was ook een bonk te horen tussen de D2 en D3. Conclusie na testen en uitlezen: DSG koppelingspakket vervangen, was nu al versleten (160.000km). Twee weken later werd alles uitgevoerd en €1350 betaald.
Een twee weken was alles prima, maar het inhouden en het gewip van van de naald in de toerenteller kwam weer terug. Afspraak gemaakt bij de dealer en tijdens de rit deed de auto niks. Zal je net zien...maar de chef reed erg rustig en behouden. Ook in de werkplaats was er niets te zien dmv de uitlees apparatuur. Nabesproken met de chef, accountmanager en ik heb aangegeven dat ik denk dat het ergens een sensor was die dit veroorzaakt.
Het advies van hun kant was om eens 98 brandstof te tanken. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Ik heb er nergens eerder iets over gelezen, dus wie oh wie kan ons helpen?
We hebben de Skoda Octavia Combi 2011 1.8 TSI DSG7 gekocht in mei 2015. Tijdens de vakantie naar Spanje begon ergens in zuid België de naald van de toerenteller te wippen tussen de streepjes. Je voelde dat de auto inhield en weer versnelde. Toen in Spanje de koffer van het dak was en de fietsendrager eraf was bleef te probleem zich voordoen.
In Nederland zijn we bij terugkomst naar een VAG dealer gegaan en na een proefrit met de chef werkplaats, die het toen ook heeft gezien en gevoeld en er was ook een bonk te horen tussen de D2 en D3. Conclusie na testen en uitlezen: DSG koppelingspakket vervangen, was nu al versleten (160.000km). Twee weken later werd alles uitgevoerd en €1350 betaald.
Een twee weken was alles prima, maar het inhouden en het gewip van van de naald in de toerenteller kwam weer terug. Afspraak gemaakt bij de dealer en tijdens de rit deed de auto niks. Zal je net zien...maar de chef reed erg rustig en behouden. Ook in de werkplaats was er niets te zien dmv de uitlees apparatuur. Nabesproken met de chef, accountmanager en ik heb aangegeven dat ik denk dat het ergens een sensor was die dit veroorzaakt.
Het advies van hun kant was om eens 98 brandstof te tanken. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Ik heb er nergens eerder iets over gelezen, dus wie oh wie kan ons helpen?