Wireless Android Auto beschikbaar

WoBBeL

Lid
Sinds gisteren, 26-8, is software versie 1806 beschikbaar volgens de dealer (en een duitse website). Deze is, bij toeval, gister geinstalleerd door de dealer en ik heb nu ein-de-lijk wireless Android Auto. Ook krijg ik in de virtual cockpit navigatie meldingen (over X meter links of rechts) als ik met Google Maps navigeer.



Ik heb echter geen idee of deze update ook via OTA beschikbaar komt.

Betreft hier een Octavia Combi 1.0 (jaja, die trage :maakmegek:) DSG
 
Laatst bewerkt:

Kenny G.

Nieuw lid
Ik heb de 1803 en wireless Android auto werkt bij mij ook al perfect hoor.

Daarnaast toont mijn virual cockpit ook navigatiemeldingen als ik Waze gebruik, ik weet niet of hij het doet met Google Maps want die gebruik ik nooit.
 

mmarkvoort

Actief lid
Is bij jullie het hardwarenummer nu ook veranderd van een B op het eind in een andere letter? Dat las ik namelijk op een Engels forum.
 

WoBBeL

Lid
@mmarkvoort Ik heb nu "F" staan. Geen idee wat het eerste was heel eerlijk gezegd.

@Kenny G. met deze update zouden álle hardware versies wireless Android Auto moeten krijgen, dat was met de voorgaande versies nog niet.
 

mmarkvoort

Actief lid
Een F klopt inderdaad. Dat gaven ze aan. Mooi dat de uodate officieel uit is. Mijn auto moet binnenkort nog terug. Kunnen ze dat meteen mee uitvoeren.
 

Marretje

Senior Member
Even een vraagje gasten... Die update moet dat door de garage gebeuren of gaat dat online via het systeem van de Octavia........
Volgens mij stond het in het systeem software versie 1668 of zo iets......
 

Marretje

Senior Member
Donderdag 02-09 naar de dealer voor updates van het systeem. Idd er waren software updates voor de Octavia.
Hopen dat het een en ander verandert. Zijn nog wel wat bugs in het systeem vind ik, gaan het meemaken.
Heb vervolg........
 

Wullum

Actief lid
Oh hèhè... Ik had al een abbo afgesloten voor een jaar voordat ik er achter kwam dat Android Auto met mijn O3FL niet aan de gang te schoppen is...
 
Mijn octavia zag ik zat nog ergens in versie 16xx met de software, en een OTA update blijft maar op zoeken staan, morgen de garage maar eens bellen dus.
 

mmarkvoort

Actief lid
Mijn auto gaat dinsdag a.s weer naar de dealer. Voor de achterklep. Ze konden zien dat er inderdaad een update klaar stond. Dus die fietsen ze er ook meteen in.
 
Toevallig elektrische achterklep die helft van de tijd niet open wil?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Ja klopt inderdaad. Vooral met de sleutel werkt het vaak niet.
Als je met de hand de knop indrukt gaat het ook vaak fout. Je moet hem even een klein stukje op weg helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Exact hetzelfde bii mij, al 3 keer binnen en telkens ik hem ga halen : "het is zeker opgelost hoor!"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Ik ga het wel weer zien dinsdag of het nu wel wordt opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Marretje

Senior Member
Vandaag weer terug van de dealer, was nog een dikke update. Duurde ongeveer 2 uur. Er staat nu versie 1806 op.
En idd met het opnieuw aanmelden van de telefoon kreeg ik gelijk een Android auto melding en nu draadloos Android auto. Verder leek er wel iets veranderd te zijn in de standaard navigatie, met van de grote weg afgaan, weet dat niet zeker. Verder kan ik nog niet veel vertellen over de nieuwe software update......
 
Bovenaan Onderaan