Winterwielen

Derk

Forumguru
Ff vraagje,
Passen de originele wielen van een Volkswagen Golf 6 onder mijn Skoda SuperB uit 2017?
Ik dacht zelf van wel want hebben dezelfde steek 5x112?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Gr. Derk
 

JeSko

Forumguru
Om 100% zeker zeker te zijn moet je de ET en J waarde nog achterhalen, als het echte OEM wielen zijn moet dit lukken. Golf 6 wielen hebben dacht ik wel een lagere ET dan Skoda wielen, 46 vs 51 meende ik, dus ze komen verder naar buiten.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Steek gaat passen; afrolomtrek van de banden van de Golf 6 zal kleiner zijn dan die van de Superb III en afhankelijk van velgdiameter kan mogelijk de remmerij problemen geven.
Superb III zal ook ander aanhaalmoment hebben dan de Golf 6.
 

Derk

Forumguru
Hier zijn de waardes.
ET waarde = 47
J waarde = 7,5
Steekmaat = 5*112
Gaat dit passen?
 

hemi24

Forumguru
Hier zijn de waardes.
ET waarde = 47
J waarde = 7,5
Steekmaat = 5*112
Gaat dit passen?
Waar kom je aan die waardes?
Lijken me namelijk geen OEM wielen voor een Golf 6!
Gezien velgbreedte, verwacht ik dat het 17” of 18” velgen zijn, maar dan lijkt me de ET te laag.
Qua ET verwacht ik bij een Golf 6 juist een 15” velg; die gaat hoe dan ook niet op een Superb 3 passen!

Ik gok dat dit velgen zij die oorspronkelijk onder een Passat 3C of iets dergelijks horen?

Wellicht zoiets als onderstaande 17 inch velgen?

1695661426733.jpeg
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Zou op zich moeten passen; gangbare maten bij de S3:
- 6,5J x 17, ET 41
- 8,0J x 18, ET 44

:arghh:
 

Derk

Forumguru
Of t allemaal wel past. Zijn toch wielen van €400,- en als er dan twijfel is of t past is €400,- veel geld haha
 

hemi24

Forumguru
In het geval van 17” zou het gewoon netjes moeten passen met de remmerij; dit is een gangbare diameter voor een S3.
 
Bovenaan Onderaan