Wintervelgen geplastidipt antraciet true metallic

Happyman

Forumguru
Het aanbrengen is vrij gemakkelijk. Ik heb het gedaan toen de velgen nog niet onder de auto zaten. Dat kan opzich wel maar dan moet je je remschijf afdekken met een stuk plastic en je moet dan ook nog restanten van de band verwijderen.

1) Velgen wassen
2) Velgen ontvetten. Heb ik gedaan met alcohol.
3) Speelkaarten rechtop tussen de band en velgrand zetten zodat je een scheiding maakt. Je banden hoef je dan niet schoon te maken.
4) Vervolgens spuit je in een vloeiende beweging de plastidip er op. Het is echt belangrijk dat je blijft bewegen en niet op 1 punt blijft hangen. Het moet ook niet in één keer dekkend zijn, er moet toch een laag of 4/5 overheen. Tussen elke laag moet ongeveer 20 minuten droogtijd zitten.

Het is echt stevig spul. Velgen zijn al een paar keer met de hogedrukreiniger schoon gespoten. Het blijft keurig zitten.

Cordoba

Forumguru
Goed werk @Happyman :thumbsup:(ik noem het geen mooi werk, omdat ik persoonlijk de kleur net iets te donker vindt in combinatie met de lakkleur, dus een kwestie van persoonlijke smaak)

Happyman

Forumguru
@Ridley Dan krijg je een half gespoten velg, heb nog maar 1 bus :D

@Cordoba Ik wilde ook bewust geen zwart omdat ik toch nog enig contrast wilde hebben. Maar wilde voor de winter wel een donkere velg omdat het vuil dan iets minder opvalt.

Happyman

Forumguru
@snapo6 In totaal heb ik 4 bussen true metallic gebruikt. Ik heb alleen de buitenkant van de velg gedaan en deze voorzien van 5 lagen. Voor de glanzende afwerking volstaat 1 bus glossifier. Hoeft namelijk maar 1 of 2 lagen.

@turboturbo Dat zou kunnen alleen zitten dan nog wel de winterbanden om de velg. In april gaan mooi de zomervelgjes er weer op.

Bovenaan Onderaan