Winterkuren

bobbie

Senior Member
Beste Skoda-rijders,


De winter lijkt eindelijk te beginnen, temperaturen onder het vriespunt en gladheid op de weg.

Voordeel dat me mijn nieuw aangeschafte winterbanden waarschijnlijk toch nog van pas komen!

Nadeel dat mijn Fabia kuren gaat vertonen! Wanneer het koud is geweest gaat er iets brommen in de auto.

Als de ventilator op stand 1 staat is er niet veel aan de hand. Maar wanneer deze naar twee gaat komt er een diepe constante brom.

Wanneer de omgevings temperatuur wat stijgt in de loop van de dag verdwijnt de brom ook weer spontaan!

Vandaag een bezoek gedaan aan de dealer maar helaas konden ze geen brom meer horen en dus ook niks betekenen voor mij,

Komt dit probleem jullie bekend voor, tips of oplossingen ik hoor het graag!


Groet,

Bob
 

bobbie

Senior Member
Zou kunnen maar gister bij dealer hebben ze de ruitenwissers en de goot verwijdert maar bij de inlaat was helemaal schoon..

Het is ook alleen als het echt koud is....
 

Noord26

Forumguru
Lagertje van de ventilator, waarvan de interne smering vaster is (vet) naarmate het kouder is?
 
Lagertje van de ventilator, waarvan de interne smering vaster is (vet) naarmate het kouder is?

denk dat dat het is hoor!
Seat gehad waarbij naarmate de buitenlucht kouder werd de ventilator meer geluid begon de produceren,
werd het warmer ook meteen weer geluid weg dus wat Noord26 zegt lijkt er wel op.

En laat Seat nu ook een VWproduct zijn :tongue:
 

bobbie

Senior Member
Oke en is hier wat aan te doen? Als ik met dit verhaal naar de dealer ga en er komt een nieuw lagertje in weer hetzelfde probleem?
 

Noord26

Forumguru
Als ze er hetzelfde lagertje inzetten zal het niets helpen idd. Denk ook niet dat er andere beschikbaar is waarvan het vet wat dunner blijft bij lagere temperaturen. Het is een standaard onderdeel namelijk.

Het is overigens natuurlijk niet zeker dat het aan het lagertje ligt. Kan ook een mate van slijtage aan het lager zijn, waardoor hij wat meer speling heeft als gewenst. Als hij wat warmer wordt zal de speling ook minder zijn en dat kan weer te maken hebben met wel of niet hoorbaar zijn. Dan zou het opgelost moeten zijn met een nieuw lagertje. Echter zal de inbouw vele malen duurder zijn als wat het onderdeeltje zelf zou kosten..
 
Bovenaan Onderaan