Winterbanden Superb II

jjdeman

Nieuw lid
Mijn vorige auto was een Audi A5. Ik heb hier nog de winterbanden van, zeer mooi LM. De vraag is kan iemand adviseren of ze ook onder de Superb passen? Ik heb de maten niet bij de hand maar de vraag is of moet zijn is de steek van de A5 hetzelfde als de Superb? Wellicht dat er een techneut is die dit weet. Alvast dank.
 

Superb 3

Nieuw lid
Velgsteek volgens ATU.de is 5*112 en naaf is 57 mm.Daarnaast is ook de ET waarde van je velgen van belang maar hier heb je enige speling mee. Controleer je huidige velgen op deze maat, staat aan de binnenkant van de velg als het goed is. Succes!!!
 

Hetzer

Forumguru
De A-5/A-6 heeft ook 5x112 met een 57mm naaf , dus dit is identiek, ik ga er van uit dat de velgen van de A-6 uitwisselbaar zijn met de S-2..
Alleen de banden maat zou wat kunnen verschillen..
 
Mijn vorige auto was een Audi A5. Ik heb hier nog de winterbanden van, zeer mooi LM. De vraag is kan iemand adviseren of ze ook onder de Superb passen? Ik heb de maten niet bij de hand maar de vraag is of moet zijn is de steek van de A5 hetzelfde als de Superb? Wellicht dat er een techneut is die dit weet. Alvast dank.

Helaas......... Audi heeft steek 5x112 en S2 heeft 5x110

Er zijn tegenwoordig leuke acties met complete setjes winterbanden staal of lichtmetaal
 

camiell

Nieuw lid
ik heb van de week ff gezocht voor winterbanden zo kwam ik op de site www.fznederland.com daar staat een overzicht van de velgmaten van alle auto's .....behalve de S2.....:(.
Ik heb gegrepen dat de de S2 5x112 met een ET waarde van 49 heeft.
Pin me er niet aan vast want er was nogal wat discusie over wellicht dat iemand die zn S2 heeft voor opheldering kan zorgen
 
Heeft iemand hier al iets meer info over???

Ik heb nu een O2, 195 R65 15" bandjes, en heb een S2 in bestelling staan (16" lichtmetaal). Binenkort ga ik met de O2 op wintersport naar Oostenrijk. Ik wil best een setje winterbanden kopen maar dan moeten ze ook wel op mijn aanstaande S2 passen natuurlijk.

De steek lijkt wel in orde te zijn, de ET waarde is misschien een issue. Heeft iemand ervaring of advies ????

Alvast bedankt!
 
Michelin alpine PA3

Ik heb gekozen voor Michelin alpine PA3 (beste uit de testen) 205/55 op 16 stalen velgen met originele bijpassende wieldoppen. Tja, gezien de huidige levertijden zal ik ze dit jaar vast niet meer nodig hebben :( (BL Ambition 1,8 TSI besteld week 1)
 
Ik heb gegrepen dat de de S2 5x112 met een ET waarde van 49 heeft.
Pin me er niet aan vast want er was nogal wat discusie over wellicht dat iemand die zn S2 heeft voor opheldering kan zorgen

Als dat zo is, en de O2 heeft standaard een ET van 47, de S2 een ET van 49 en ik heb ergens gelezen dat een afwijking tot 5 mm is toegesaan dan zou ik met velgen met een ET van 50 voor beide modellen klaar zijn.

Is deze aanname correct??
 
Als dat zo is, en de O2 heeft standaard een ET van 47, de S2 een ET van 49 en ik heb ergens gelezen dat een afwijking tot 5 mm is toegesaan dan zou ik met velgen met een ET van 50 voor beide modellen klaar zijn.

Is deze aanname correct??

Wat zegt de dealer ervan ?
 
Niets... ik heb ze nog niets gevraagd. Waarschijnlijk is dat de oorzaak. :tongue: Ik was/ben van plan om 2e hands winterbanden te kopen omdat ik ze alleen wil gebruiken voor wintersport.
 
Bovenaan Onderaan