Winterbanden onder mijn 18 inch Alaris velgen

Huub

Lid
Beste allemaal,

Dank voor jullie reactie en adviezen. Inmiddels heb ik wat rondgekeken en rondgevraagd en er zijn in deze tijd van het seizoen nog maar heel weinig winterbanden te krijgen, al helemaal niet voor winterbanden onder mijn 18 inch velgen, bandenmaat: 225 / 40 / 18....; bij een bepaalde bandenfitter kan ik nog Dunlop winterbanden krijgen, bij een ander bedrijf (wellicht / waarschijnlijk) nog Continental 830 (dus NIET de 850) en bij weer een andere bandenfitter nog alleen maar Vredestein. Mijn (gevoelsmatige !) voorkeur gaat uit naar Continental en het minst naar Vredestein (maar nogmaals, dit is vooral MIJN GEVOEL). Zoals uit jullie reacties blijkt, zijn er zoveel keuzes (in mijn geval WAREN er zoveel keuzes...) en bij de ene berijder bevalt dit merk goed en bij de andere berijder bevalt weer een ander merk heel goed, dat maakt het allemaal enerzijds heel lastig en anderzijds zou ik kunnen denken, het verschilt al met al misschien niet zo veel....!

Nogmaals, veel dank allemaal.

Groeten Huub
 
Is levering via een online bandenboer misschien ook een optie? zag bij autobandenmarkt.nl in ieder geval nog de Michelins A4, Conti's (inderdaad TS830P), Goodyear UG8, maar ook de Nokian (Finse band) WR,die ook vrij goed uit de diverse testen komen.
En anders kun je altijd nog de Sonar PF-2 krijgen in die maat.......:nono:
 

DeVisdude

Senior Member
Ik heb ook de Michelins net als @micky Wat een fijne banden zijn dat!
Ik had eerst Klebers gekregen, maar die maakte herrie, dus kreeg ik deze Michelins
Bij euromaster hebben ze er een tijdje naar moeten zoeken, maar gelukkig gevonden.
Raar eigenlijk, dat die banden niet gewoon ruim beschikbaar zijn rond deze periode....
 

CDK

Forumguru
Michelin Conti en Vredestein is goed, Dunlop is flop, bespaar jezelf die ellende aub!! De Vredestein's zijn het goedkoopst en heb het als een zeer goede winterband ervaren onder mijn 2.0 TDI S2.
 

VWim

Forumguru
Mhh die herrie kan ik me niet in vinden.
Ik heb wel 205/55/r16 dat zal ook wel uitmaken.
Dat zal het verschil zeker niet zijn... Ik heb dezelfde maat.

Met name tijdens versnellen op een bepaald type asfalt hoor ik ze behoorlijk...
 

Huub

Lid
Zoals het er nu naar uitziet heb ik alleen de keuze uit de Dunlop 3D (Profile Tyrecenter) en de
Vredestein Wintrac Xtreme S (Euromaster). Heeft iemand (naast de heldere mening van
Corne over Dunlop) nog ervaringen met, en / of tips over wat te kiezen....
 

Jasper-RS

Forumguru
De nieuwe Xtreme S van vredestein vind ik een erg fijne band. Net zoals Corne zegt laat de dunlop links liggen zeker in de wat grotere maten. Deze zijn niet rond 's ochtends (na een nacht stilstaan) en zijn lawaaieriger.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Zoals het er nu naar uitziet heb ik alleen de keuze uit de Dunlop 3D (Profile Tyrecenter) en de
Vredestein Wintrac Xtreme S (Euromaster). Heeft iemand (naast de heldere mening van
Corne over Dunlop) nog ervaringen met, en / of tips over wat te kiezen....

Ik heb met beide ervaring, de dunlop heeft betere prestaties in de sneeuw is mijn ervaring, dus met heuveltje op tijdens de wintersport bleef ik duidelijk minder snel hangen, we gaan altijd naar het zelfde huis, dus het weggetje is altijd het zelfde, verder is het een luidruchtige band.
De Wintrac X deed het iets minder bij mij met grip (nooit et remmen gemerkt, maar wel met omhoog naar het huisje rijden), maar verder een hele fijne band, die ook zeker heel mooi onder de auto staat (ja het oog wil ook wat :D

Dus zonder twijfel, de Xtreme!
 

s-line

Forumguru
Lekker belangrijk een mooie band! Goede grip gaat boven alles zeker in de winter en helemaal als je ook nog op wintersport gaat!
Als je alleen maar in Nederland blijft zou ik het iets minder belangrijk vinden omdat hier toch zeer weinig echte pakken sneeuw vallen.
 

micky

Forumguru
@s-line Grappig ik had van jou deze opmerking wel verwacht, zoals je ziet staat het aan het eind van de zin dus komt op de laatste plaats en ook jij zou als autoliefhebber als je moet kiezen tussen 2 banden die beide vergelijkbaar uit de test komen kiezen voor degene met de mooiste vorm toch?:jaja:
 

VWim

Forumguru
De Wintrac X deed het iets minder bij mij met grip

Is dat echt alleen maar het verschil in band? Of zou het mogelijk ook veroorzaakt kunnen worden door het verschil in profieldiepte en sneeuw (meer of minder vastgereden?)?
 

micky

Forumguru
@VWim, ik rij al mijn winterbanden in veel verschillende weersomstandigheden, ik werk wekelijks in Duitsland, dus de ervaring is niet alleen van 1 wintersport per type band, de extreme heb ik onder verschillende auto's gehad, de 3d ook helaas, dat komt omdat ik niet altijd mag/kan kiezen, ik rij doorgaans de aangedreven banden in 1 seizoen op.
Neem je alleen de wintersport, dan rijden wij dagelijks het zelfde doodlopende pad omhoog, zo'n 250 meter, na een paar dagen is dat met 2-3 auto's goed aangereden, maar dat is elk jaar zo, alleen dat zou voor mij al een bevestiging zijn, er zijn bepaalde banden waarbij ik nooit de kettingen om heb moeten leggen om bij het huisje te komen en er zijn banden waarbij dat wel af en toe moet, met de Allroad heb ik nooit kettingen nodig gehad.

hier een foto vanuit de voortuin van ons huis, dan zie je hoe het pad loopt, zoals je kunt zien krijg je hier met van alles te maken, het is bochtig en behoorlijk steil, zoals geschreven wij komen hier al zo'n 15 jaar.

IMG_1327.jpg
 

tib888

Actief lid
Rij al jaren met Wintersport 3D: perfecte winterband en vooral op ijs goede resultaten dacht ik. Nooit kettingen moetne leggen op wintersport.
 

Scout15

Actief lid
Zoals het er nu naar uitziet heb ik alleen de keuze uit de Dunlop 3D (Profile Tyrecenter) en de
Vredestein Wintrac Xtreme S (Euromaster). Heeft iemand (naast de heldere mening van
Corne over Dunlop) nog ervaringen met, en / of tips over wat te kiezen....

Heb eerder onder een A4 en Octavia RS(II) Dunlop 3D gehad. Ik vond het geweldige banden en was hier zeer tevreden over. Zeker de ervaringen in sneeuw(niet alleen rechtuit, maar ook op besneeuwde bochtige trajecten) en regen heb ik als zeer goed ervaren. Zoals hierboven aangegeven nooit kettingen gebruikt! Afgelopen paar jaar op Barum winterbanden gereden(geen keus) en het veilige gevoel welke ik bij de Dunlop's had heb ik bij de Barum's nooit ervaren.
 

s-line

Forumguru
@s-line Grappig ik had van jou deze opmerking wel verwacht, zoals je ziet staat het aan het eind van de zin dus komt op de laatste plaats en ook jij zou als autoliefhebber als je moet kiezen tussen 2 banden die beide vergelijkbaar uit de test komen kiezen voor degene met de mooiste vorm toch?:jaja:
Voor een winterband vind ik toch echt grip belangrijker als vormgeving. Op zich vind ik überhaupt grip belangrijker als vormgeving. Net als zomerbanden heb je natuurlijk ook merken die heel mooi "getrokken" staan bijv.of heel plat tonen maar een belabberde grip of wegligging hebben. Ook dan kies ik een band die dan ook " minder" mooi is. Dat moet je dan gewoon compenseren met een mooie velg!;):D
 

CDK

Forumguru
voor wat betreft de grip op sneeuw en ijs is de Dunlop zeker erg goed, alleen is 1 van de vereisten van een band dat ze rond moet zijn en daarom is het voor mij flop, in de sneeuw voel je het hobbelen niet, maar op droog asfalt daarentegen.... :mad:
 

Huub

Lid
Beste Allemaal,

Na heeeeeeel lang wikken en wegen heb ik toch gekozen voor de Vredestein Wintrac Xtreme S en deze worden (onder voorbehoud dat ik mijn nieuwe leaseauto dan heb...) op 13 februari onder mijn auto gemonteerd. Ik ben benieuwd ! Dank voor jullie ondersteuning bij het maken van een keuze.
 
Bovenaan Onderaan