Winterbanden onder mijn 18 inch Alaris velgen

Huub

Lid
Beste Forumleden,

Over 2 a 3 weken ontvang ik mijn nieuwe leaseauto, een Skoda Octavia HB, DSG, Elegance Businessline met 18 inch Alaris velgen.
Omdat ik nog naar Oostenrijk ga, ga ik nog winterbanden laten monteren. Wellicht zijn winterbanden een al erg vaak behandeld onderwerp op dit forum maar toch....;

Mijn bandenleverancier stelde Vredestein WintraxXtreme voor (dat is de enige band die ze nog kunnen leveren zeiden ze....). Zelf denk ik meer aan Continental WinterContact TS830P.

Kan iemand hier iets over zeggen ?

Groeten Huub
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Bij mijn vorige auto heb ik Vredestein gehad.
Ik was er wel tevreden over, je heb goed grip met sneeuw en aquaplaning is verleden tijd en zo hoort het ook.

Fijne vakantie :thumbsup:
 

Falcon

Donateur
Volgens de ANWB test:

De TS830P doet het beste in de sneeuw en ook goed op nat wegdek.
De Bridgestone doet het beste op natwegdek en ook goed in de sneeuw

Ik heb voor Bridgestone gekozen omdat je in nederland meer op natwegdek rijdt dan door sneeuw heen ploegt.
 

Klaasje

Forumguru
Ik heb de Continental WinterContact TS850.
Als beste getest door TUV, anwb en consumentenbond.

Daar heb ik mijn keuze dan maar op gebaseerd.
Rijdt veel in Duitsland.
 
Met Klaasje, als je ze (nog) kunt krijgen: Conti's TS850 heb ik erook onder. Bevallen er goed (wel 2 duims minder, dat wel). Trouwens lekker prijzig die 18" winterbanden......

En Vredesteinbanden zitten op je fiets, niet op je auto.
 

Havana

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar passen er nog wel sneeuwkettingen onder als je 18" pakt?

Overigens maakt Vredestein naast goede fietsbanden ook uitstekende autobanden. Zelf de Snowtrac 3 onder m'n Octavia liggen (16"), bevallen prima.
 

wwter

Lid
Tenzij je het specifiek anders hebt afgesproken krijg je van de (grote) leasemaatschappijen in dit geval 16 inch stalen velgen met winterbanden, en geen 18" winterbanden.

-is goedkoper (over de hele looptijd)
-compatibel met sneeuwkettingen

18" winterbanden was bij ons wel mogelijk tegen een kleine meerprijs.
 
Hoi, je zou de dealer/LM kunnen vragen of de actie van Skoda nog geldig is. Ik micht eind Nivember kiezen, Of 18 inch winterband om de Alaris Of 16 Inch lichtmetaal met iets smallere 205 Continental ts850. Qua kosten was dat gelijk (voor de lease, via pon om volledig te zijn). Zelf voor de 16" gekozen, velg net wat minder, maar beter als zwarte stalen.
 

VWim

Forumguru
Met Klaasje, als je ze (nog) kunt krijgen: Conti's TS850 heb ik erook onder. Bevallen er goed (wel 2 duims minder, dat wel). Trouwens lekker prijzig die 18" winterbanden......

En Vredesteinbanden zitten op je fiets, niet op je auto.
ik heb die Conti's er ook onder, grip redelijk, maar maken erg veel herrie...
 
Tis natuurlijk ook allemaal subjectief, maar heb me bij de aanschaf vooral laten leiden door testrapporten, vooral uit Dld en Oos, alhoewel die ook redelijk subjectief kunnen zijn. Daar kwamen de Conti's toch vaak als 'testsieger' uit de bus.

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx


Heb goede ervaringen gehad met Michelins Alpin A3 (op de Peug 806) en Goodyear 7+ (op de Audi) en nu voor het eerst dus Conti's. Ga in februari de sneeuw in met de Skoda, ben benieuwd hoe ze zich dan houden. Droog en in regen doen ze het uitsteken.
En persoonlijk zou ik altijd voor een smallere maat winterbanden gaan, dus op de Octavia de 205's.
 

Gizzmo

Forumguru
ik heb de auto afgeleverd gekregen op winterbanden en op Good Year ultragrip performance, 18".
Voor mijn gevoel glijden ze makkelijker dan de michelins onder mijn vorige auto, maar er staat nu ook een hele andere auto op, dus moeilijk vergelijken.
volgens de testen scoort de best goed, maar ik vind het maar zo zo.
 

Gizzmo

Forumguru
Tenzij je het specifiek anders hebt afgesproken krijg je van de (grote) leasemaatschappijen in dit geval 16 inch stalen velgen met winterbanden, en geen 18" winterbanden.


Is mij niets gevraagd, kreeg gewoon winterbanden 18" op mijn Turini's.
Gelukkig wel ja :)
 

micky

Forumguru
Ik rij inmiddels zo'n 17.000km op de Michelin Pilot Alpin A4 ben er super tevreden over, ook bij hogere snelheid in Duitsland, wat mij betreft echt een aanrader.
 
Bovenaan Onderaan