Winterbanden 130km p/u begrensd melding

Beste Forumleden,

Sinds afgelopen vrijdag zijn ik en mijn vrouw in bezit van een Skoda Fabia.
Ik heb een vraag over een bepaalde melding die bij ons opduikt als we met onze skoda fabia combi 1.2 tsi boven de 130km per uur rijden dan komt er op de display de melding.
"Winterbanden 130km/u begrensd" of iets wat hierop lijkt of Begrensd 130km/u Winterbanden..
Ben er zelf nog niet heel veel mee bezig geweest maar als auto leek ben ik er nog niet achter weten te komen waar ik dit uit kan schakelen.

Ik heb de melding opgezocht ook op het internet maar heb deze nog niet voorbij zien komen.

Ik was ook niet in de mogelijkheid er een foto van te maken leek mij niet zo verstandig tijdens het rijden.
Als ik dan even onder de 120 reed en daarna weer 130+ kwam de melding weer terug op de display. die ook wel weer weg ging naar mate ik door reed.

PS. we hebben geen winterbanden ;p maar 4seasons.

Is dit een ding wat ik zelf kan verhelpen of moet dit bij een garage?

Ik hoor graag jullie expertises!

Gr,

Bob
 

Rudger

Lid
Weet dat bij de Octavia in het menu je een vinkje kon zetten bij winterbanden, dan kreeg je een melding bij een bepaalde snelheid die je zelf kon instellen. Ook bij de Kodiaq kan je dat instellen.

kijk eventueel in het menu van je maxidot of bij de instellingen via de navigatie/radio bij CAR, instellingen, banden.
Bij Fabia III op blz 227 van de handleiding.
 
thanks ik ga morgen na het werk hier eens naar kijken!

Ik ben echt nog een skoda leek ☺️

Ik weet niet eens zeker of mijn skoda onder de skoda III valt zoals die hier gecategoriseerd staat

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

@G.P. de snelheidsindex van de banden.. weet ik zo 1.2.3. niet zal hier naar kijken mocht ik het probleem niet verholpen krijgen aan de hand van de info van Peter

Thanks @Rudger ik neem alle info ten harte.
 

Rudger

Lid
@Bob Fabia, de Fabia III is er vanaf 2015, weet niet welk bouwjaar jouw Fabia heeft.
Succes met de antwoorden, lukt het niet dan wil de dealer vast wel even helpen.
 

Cordoba

Forumguru
Je kan via het infotainment systeem dit zelf instellen, ik heb bij mijn auto die melding ingesteld op 110 km/u omdat ik veel op 100 km/u snelwegen rij (en zo wil voorkomen dat ik dure foto's van mijn auto krijg via het Kentekenfotobureau, ook wel bekend als CJIB).
 

Vlaar032

Senior Member
Ja je kan t zelf instellen met de menu doorblader knopjes op het stuur. Het rechter wieltje. Ik heb m op 130 km/u staan maar dat is nu nog maar anderhalve week genieten in NL op mn dagelijkse A27 en A2 trip.
Dan wordt het 110 zucht (werkelijk gps op de dashcam is dan iets van 105)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik gebruik de instelling niet zozeer vanwege de eventuele winterbanden, maar om een PIEP te horen als ik de 130 overschrijdt. Hoef ik niet zo op te letten.
Met de nieuwe max. snelheid ga ik die mss op 100 instellen, ook al gebruik ik vaak de ACC. Maar dat kan niet altijd.

grtss
 
Thanks allen

Melding heb ik uit weten te schakelen

Rudger schreef;
kijk eventueel in het menu van je maxidot of bij de instellingen via de navigatie/radio bij CAR, instellingen, banden.
Bij Fabia III op blz 227 van de handleiding


Bij mij stond het inderdaad onder Car langs de navigatie.

Het is trouwens een skoda III hij is van bouwjaar 2015 ook goed voor mij om te weten voor eventuele toekomst gerelateerde vragen

Thanks mijn probleempje is verholpen van mij mag dit topic gesloten worden
 

EdK

Forumguru
Het is trouwens een skoda III hij is van bouwjaar 2015 ook goed voor mij om te weten voor eventuele toekomst gerelateerde vragen
Als je die gegevens in je handtekening van je account hier op forum zet dan staat het bij elke posting in niet vette tekst onderin
Stel je dan eens een vraag dan weten we al meteen welke wagen je hebt voor als je vergeet in je bericht dan !
 
Bovenaan Onderaan