Windruis in voorportieren

Ik ben sinds april trotse eigenaar van een nieuwe fabia combi 1.4 16v ambient. Ze zijn nog vrij zeldzaam want ik heb er tot op heden nog niet 1 in het wild gezien. Alleen heb ik een serieus probleem met de voorportieren. Deze hebben enorm veel last van rijwind. Tevens kun je het wegdek goed horen. Nu is mijn vraag aan andere combirijders of dit probleem bij hun ook bekend is en wat er eventueel door hun dealer aan gedaan is om het op te lossen.
 
windruis

Probleem van windruis is bekend bij importeur omdat er een modificatie is met betrekking van de beide buitenspiegelkappen die niet winddicht zijn.
Volgende probleem is dat alle raamstijlen na een regenbui of een bezoek aan de wasstraat nat zijn(ik hoop kwestie van afstellen) en de achterramen zakken naar beneden.
Ik kan niet zeggen dat ik op dit moment tevreden ben over mijn nieuwe combi.
 

fabiajansen

Nieuw lid
Ik vind wel dat je meer windgeruis hoort dan bij de vorige fabia combi. Van natte raamstijlen geen last en ook niet van de achterramen die zakken. Ben zeer tevreden.
(Skoda Fabia II combi 1.4 sport, zwart, zilveren dakrailing).
Krijg je automatisch bericht van je dealer/importeur als de modificatie t.a.v. de zijspiegels wordt doorgevoerd?
 
Volgens mij krijg je niet automatisch bericht van de importeur. Bij mij is de modificatie gisteren uitgevoerd, maar ik merk geen verschil. De importeur heeft aan mijn dealer voorgesteld om met mijn auto te rijden om naar de windruis te luisteren of deze volgens hun acceptabel is. Je kunt wel aanvoelen dat dit geen zin heeft. Het betreft hier gewoon een constructiefout waar men geen oplossing voor heeft. Ik vind dat de auto op zich al geen koopje was en je ook meer kwaliteit mag verwachten. Jammer.
 

van_der_P

Senior Member
Ik vind dat de auto op zich al geen koopje was en je ook meer kwaliteit mag verwachten. Jammer.


Welke auto is tegenwoordig wel een koopje ?
Het is jammer maar helaas, maar de eerste uitvoeringen kunnen nogal eens last hebben van kinderziektes. En wellicht is dat met het windgeruis het geval. Dat is natuurlijk vervelend
 

Atria

Actief lid
Windruis heb ik niet in de voorportieren, wel een heel irritant gekraak in beide voorportieren, en onder de motorkap....

Gisteren met een Fabia I combi meegereden van twee jaar oud en die was op alle fronten (motorgeluid, rammels en kraakjes) een stuk stiller als mijn Fabia II Combi. Nieuw is dus niet altijd beter.
 

Atria

Actief lid
Bijna ja ;)

Niet dat het een slechte auto is. In tegendeel, hij zit, rijdt en stuurt heerlijk en ziet er mooi uit.
Ik heb drie fabia's gehad en bij deze auto's had ik altijd een luxe en degelijk gevoel. Mooie materialen, weinig motorgeluid en rammels en kraakjes. Mijns inziens kan de Fabia II (de mijne in ieder geval) hier niet aan tippen. Jammer.
 
Ik vind het gewoon vervelend dat hij zo waait, dat de auto duur is dat was mijn eigen beslissing. Deze problemen zijn ook op het duitse collegaforum bekend. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of daar al oplossingen zijn gevonden. Ik heb mijn hoop nog gevestigd op de technische dienst van Skoda om het probleem zelf te gaan onderzoeken om geen klanten te gaan verliezen.(Ik heb uit de autoweek begrepen dat Skoda mag groeien van baas Volkswagen. Dan moeten ze met klachten ook wel goed omgaan denk ik.)
 
Ik heb gisteren contact gehad met de dealer i.v.m waterlekkage in kofferbak en wat blijkt nu. De modificatie is niet eens uitgevoerd, mijn auto viel niet in de modificatie volgens de dealer. Dit verklaard waarom ik geen verschil heb gemerkt. Dit hadden ze me wel even mogen vertellen vooral omdat de auto 2 dagen bij de dealer is geweest.
 
Bovenaan Onderaan