Windgeruis Octavia (combi) 2

beste lezer,

Zoals hiernaast vermeld staat mijn Skoda nog in bestelling. Maar wat mij opviel bij de vele proefritten die ik heb gemaakt was het windgeruis langs de A- <font color="blue"> </font> stijl. De proefritten heb ik gemaakt in 6 verschillende Octavia's maar bij eigenlijk allemaal viel me dat op. Hebben meer mensen dat en is er iets aan te doen?

Grt, Mark
 
Ik heb er geen last van. Niet meer dan bij een andere auto in ieder geval. Soms als de wind van een schuine hoek komt hoor je het wel maar zeker niet storend.
 

MdK

Lid
Ik heb ook last van windgeruis. Bij mij is het echter bij het linker achterportier. Beetje het geluid alsof je raampje net niet goed dicht zit. Erg irritant; begint al tussen de 50-80 km/u. Ik ga er binnenkort even mee naar de dealer. Misschien is het een kwestie van de deur een beetje bijstellen ofzo... Wat ik wel verdachte "ruispunten" vind zijn de uitsparingen bij de deuren voor de imperiaal-bevestiging (alleen bij de hatch). Ik kan me erg goed voorstellen dat je op die punten snel ruis hoort als de rubbers niet perfect aansluiten. Misschien is het probleem opgelost als je permanent met een imperiaal rond gaat rijden... /forum/images/graemlins/wink.gif
 

higgy

Forumguru
Was dit probleem niet al behandeld in een ander draadje?
In elk geval (dat weet ik dan wel weer zeker /forum/images/graemlins/wink.gif ) is het uitvoerig op briskoda.net behandeld.
 
Proefgereden is 6 (!) Octavia's? Tjonge, dan wil je er wel erg graag in rijden /forum/images/graemlins/wink.gif
 
ik zag het als een stap van Alfa naar Skoda, maar was toch wel onder de indruk van alles (rijcomfort, stoelen en niet te vergeten de DSG bak). Maar goed, ik wilde niet over 1 nacht ijs gaan, wilde weten wat het verschil was tussen de 1.9 en 2.0TDI, tussen de gewone bak en de DSG en tussen 16" en 17" met sportonderstel (dat levert 6 x rijden op... /forum/images/graemlins/smirk.gif)
 
Oh ja, dacht dat ik al ergens had ingetikt:
Octavia Combi 19TDI
• Elegance, Zwart, Ivory interieur
• 17" LMV + sportonderstel
• MaxiDot, Klein leer pakket, radiobediening in stuurwiel, Stream radio (maar moet ik daar blij mee zijn...? /forum/images/graemlins/wink.gif /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Ik heb er geen last van in mijn Combi. Ook niet bij hoge snelheden. Dus waarschijnlijk zijn de problemen wel op te lossen.
 

Angel_O

Nieuw lid
Ik hoor alleen wat windgeruis bij de dakdragers, maar dat hoorde ik ook in mijn ouwe Xsara, in de Vectra van een collega en een huur-Touran die ik laatst als vervangende auto had.
En niet eens storend.
 
Bovenaan Onderaan