William's Octavia 3 Combi Style Businessline 1.6 TDI DSG

ManeBrane

Forumguru
@MacRembrandt LM en dealer zijn gerelateerd aan elkaar en de zaak zit op nog geen 25 minuten er vanaf, vandaar het ritje naar de dealer in Dordrecht. Het betreft Ames Škoda Centrum te Dordrecht.

ManeBrane

Forumguru
Ik bel er gewoon maandag nogmaals achteraan. Ben vandaag bij de dealer geweest voor andere zaken en die had nog geen opdracht gekregen. Die dealer gaat hem ook niet worden qua prijs, dan ben jij een stuk interessanter @Antera!

ManeBrane

Forumguru
Even nieuwe foto's gemaakt en een kleine 1000 km update:

Skoda Octavia4.jpg Skoda Octavia5.jpg Skoda Octavia6.jpg Skoda Octavia7.jpg Skoda Octavia8.jpg Skoda Octavia9.jpg Skoda Octavia10.jpg Skoda Octavia11.jpg Skoda Octavia12.jpg Skoda Octavia13.jpg Skoda Octavia14.jpg Skoda Octavia15.jpg Skoda Octavia16.jpg Skoda Octavia17.jpg

Eerste indruk: De auto rijdt geweldig. Motorisch lijkt hij wel beter te rijden als zijn voorganger, een VW Golf Variant 1.6 TDI DSG. Hij is wel iets onrustiger dan de Golf, maar hoop dat met de verlaging tegen te gaan. Rijden met een panoramisch dak geeft het rijden nog meer een ruimtelijk gevoel dan de auto al aan ruimte heeft. Ik ben zeer tevreden met de ruimte achterin en mijn zoons natuurlijk ook. De kofferbak heeft een zee van ruimte. Wat heerlijk!

De motor: Uiteraard nog niet tot het gaatje gegaan aangezien we de eerste 1000km "kalm" aan moeten doen. Wel merk je dat de 110 pk motor deze auto prima aan kan. Ok, het is geen snelheidsbeest, maar even versnellen om de snelweg op te gaan is geen probleem. Het irrigatiepunt ligt eigenlijk alleen bij de Start&Stop, die gaat mijn inziens te vroeg in werking. Ik rol nog uit voor een verkeerslicht en de auto slaat al af. Ook met parkeren waar ik ergens achteruit in wil parkeren, slaat de auto af voordat ik hem in de achteruit kan zetten. Ik ben dan ook voornemens deze uit te schakelen, want het begint echt te irriteren. Het verbruik kan ik nog niet exact opgeven, want de eerste keer is de auto niet vol af getankt.

Opties:
Interieur- Alles is prima afgewerkt. Uiteraard was de Golf qua materialen net iets beter afgewerkt, maar door de lederen bekleding en alle opties, die ik in de golf allemaal niet had, is het absoluut geen straf om hierin te rijden. Kwaliteit prijs is eigenlijk meer dan ik had verwacht. Prima dus!
Verlichting- De Xenon verlichting is een verademing. Een bak licht die in alle omstandigheden optimaal werkt.
Kessy- Het werkt top. Sleutel in je broekzak laten en klaar ben je. Ook afsluiten van de auto is geen probleem. Heb de sleutel geprogrammeerd zodat de stoel altijd in de positie teruggaat als mijn vrouw erin heeft gereden.
Panoramadak- Wat een heerlijke optie. De kinderen helemaal blij met het uitzicht en ik met het ruimtelijk gevoel dat dit geeft. Ook even het dak in de "tochtstand" zetten is heerlijk, zelfs op een koude dag.
Stoelen- Elektrisch bedienbare stoelen met stoelverwarming..... Wat een verademing zeg. Het is nog niet helemaal naar mijn smaak qua zitting, maar dit gaat niet lang meer duren voordat ik mijn stoel precies naar mijn smaak heb ingesteld. De stoelverwarming is heerlijk als je in de ochtend met vrieskou vertrekt. Voordat de auto warm is, heb jij al een warm achterwerk. Een aanrader!
Parkeersensoren- Werken naar behoren en afstand is prima tot de auto achter je. Een camera is eigenlijk niet nodig. De ParkAssist heb ik nog niet geprobeerd, maar dat gaat nog wel komen.

Dit was het voor nu en hopelijk hebben de andere nieuwe kopers hier wat aan. Op naar de volgende review.

Canon-Eye

Forumguru
Kan ook.
Maar ik rij zelf liefst zo neutraal mogelijk...

(Er stáát toch al 6 keer Skoda aan de buitenkant? Moet maar genoeg zijn...)

Laatst bewerkt:

ManeBrane

Forumguru
Dank @bobbl. Kleur ben ik achteraf toch wel blij mee en die verlaging komt er ook aan. Oh ja, nummerplaathouder wordt ook aan gewerkt. Hahaha

Bovenaan Onderaan