Willen we dit nu werkelijk ??

Noord26

Forumguru
Zijn ze de Multipla voor je vergeten?

De nieuwe S3 stuurt voor geen meter, veel te soft: daarom valt die voor mij af. Gereden met het 'sport onderstel' en 19" sloffen: dat gaat hem niet worden.

Doe dan maar een veel beter sturende Hyundai Tucson. Ga er maar eens mee rijden in premium trim (245/45R19, verwarmde en gekoelde lederen stoelen, LED koplampen, 8"snel navigatie, stiller als een S3, veel mooier als een Yeti, etc..). En dat zou ik zelf van tevoren ook nooit gedacht hebben dat die beter zou sturen en meer voor je centen krijgt. Vergeet de 5 jaar volledige garantie niet (en geen PON!). ;)

Laatst bewerkt:

Tinto

Forumguru
@peterrapid een XJ8 uit 1990? Klopt dat wel? Volgens mij is Jaguar pas rond 1998 V8ten gaan gebruiken. Mijn vader had een XJR uit 1995 en daar zat een 6 in lijn in.

Altos

Banned
Gelukkig is dit vooral jouw mening @Noord26 , Persoonlijk hoef ik na 2 Hyundai's nooit meer iets van dat merk maar zoals altijd zeer persoonlijk.
Mooier dan een Yeti vind hem ZEKER niet!
De Superb 3 die ik van de dealer heb proefgereden beviel me uitstekend! het prijskaartje ligt niet in mijn budget maar anders zou het zeker een kanshebber zijn, net als de jaguar XE.
Van PON afzijn willen we denk ik allemaal, maar dat laat mij niet kiezen voor een ander merk iig.

Noord26

Forumguru
@Altos

Daarom stem ik dus ook expres niet op de S3. Simpelweg omdat hij mij behoorlijk tegenviel vanuit (onze) S2. En dat deed de Tucson niet. Ik stapte daar ook binnen met de gedachte dat het wel niets zou zijn en was met stomheid verslagen na een proefrit, dus direct na een S3. En er zijn anderen op de markt die het zeker niet minder doen.

Had gewoon verwacht dat de Tucson in het rijtje zou staan om eerlijk te zeggen. Onlangs ook nog een test gelezen waartegen hij het op nam tegen een Mazda, Ford en een Honda. En daarbij kwam de Hyundai als beste uit de test.Ik verbaasde mij daar totaal niet over na deze proefrit, maar kan het wel relativeren dat over het algemeen 'men, (te) snel naar een CX-5 of Qashqai gaat kijken.

Smaken verschillen zeer gelukkig maar. Anders reden we allemaal een zilvergrijze VW Golf.

Laatst bewerkt:

030

Forumguru
Autoweek? Wie koopt er nou nog een Autoweek en is jonger dan 35?

Wellicht dat de poll op de website een ander beeld laat zien qua respondenten?

EdZ

Donateur
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb in totaal 4 Opels (Kadett C, Kadett E, Kadet E, Astra F) gehad en er met veel plezier in gereden....mij een raadsel waarom veel mensen er een hekel aan hebben. Roest was een probleem - maar daarin was Opel bepaald niet de enige. Verder 1 keer een kapotte koppakking gehad en dat was het wel zo'n beetje....

CharlesTucker

Forumguru
Ik durf het prima te zeggen, en ik begrijp het "probleem" ook niet zo, heb 4 jaar met net zo veel plezier in m'n Zafira gereden als nu in m'n Octavia. En persoonlijk vind ik die Astra er op het eerste gezicht niet verkeerd uitzien, ze hebben wel iets geleerd sinds de Insignia (vooral dat de achterkant ook belangrijk is). Hoe het verder met de kwaliteit zit weet ik niet, maar ik dacht dat moderne lijmtechnieken ("Wir kleben Autos") tegenwoordig best goed zijn ;). Wat duurzaamheid betreft, in 4 jaar en bijna 180.000km een EGR klep en een dynamo kapot, geen roest gezien. Bij m'n Octavia nog geen EGR ellende, maar wel een lekkende waterpomp bij 150.000, redelijk vergelijkbaar dus qua reparatiekosten.

• Leuk
Waarderingen: EdZ

ertromp

Forumguru
@EdZ en @CharlesTucker
De Astra J vond ik ondanks z'n 1.4 Turbo motor niet vooruit te branden. Kreeg dit type nog wel eens mee van Europcar maar de dynamiek spatte er niet echt af. En dan al die knoppen op de middenconsole :nailbiting: Of die priegelknopjes op het stuur. Nee dan vind ik de auto's met turbo motoren van het VAG concern toch echt wat feller en de bediening van navigatie/radio en stuurwielbediening etc een stuk logischer en deugdelijker in elkaar zitten. Ook het meubilair in de Astra was niet mijn ding die hangmatten
De allernieuwste Astra zojuist uitgekomen moet volgens de berichten weer veel goed maken tov z'n voorgangers

CharlesTucker

Forumguru
@ertromp, als je met meubilair stoelen bedoelt, dat is nou net het enige was ik nog wel eens mis uit m'n Zafira, die stoelen waren echt heel goed (of ze pasten gewoon goed bij m'n lichaam). wat rijden betreft, ik heb geen ervaring met die nieuwe Astra (met geen enkele Astra), ik vind alleen dat laatste model er wel OK uit zien. Of ie auto van het jaar moet worden, geen idee, interesseert me ook niet zo. Voor mij moet een auto vooral een behoefte vervullen, en aangezien iedereen andere behoeftes heeft is er voor iedereen ook een andere "auto van het jaar" :) Van het genoemde rijtje denk ik wel dat voor mij de S3 auto van het jaar zou worden.

Wat die priegelknopjes betreft, dat herken ik wel uit de Zafira, ook die stuurwielknopjes, ik zat er steeds onbedoeld aan. Het was mijn eerste auto met knopjes op het stuur, en dat beviel me helemaal niet. Dat is ook de reden dat ik ze niet heb aangevinkt op de optielijst bij mijn Octavia. Maar ik begrijp nu dat dat bij Skoda beter is geregeld, dus ik had dat wel kunnen doen (auto's zien er met stuurwielknopjes toch wel net wat beter uit).

Rosinfield

† In Memoriam
Hij staat niet in het rijtje maar voor mij onbetwist op de 1e plaats: Porsche Macan.
Mooi en verder zal het ongetwijfeld ook wel helemaal kloppen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja die bestaat en dat is hem! ;)
En zoals ook geldt voor andere merken, mooier (of minder lelijk) dan de grotere zusjes

Michel

Forumguru
In het geval van de Hyundai Tucson lijkt het me dat het referentiekader erg afhangt van de motorisering. Als ik zie dat het prijsverschil tussen de ongeblazen 1.6 benzine motor en de 1.6 benzine met turbo bijna € 5.500,- is, mede door het debiele autobelasting stelsel in dit land, vraag ik me af of ik echt enthousiast zou zijn als ik in de ongeblazen versie zou rijden. De prestaties lijken me niet echt denderend. En als je dan naar de verbruikscijfers kijkt dan mag je nog wat geld opzij leggen voor de lopende kosten. De 1.6 T heeft een energielabel E en de sterkste diesel met 4WD heeft zelfs een energielabel G....

Noord26

Forumguru
Label zegt gelukkig erg weinig. Daar kan mee gesjoemeld worden. En wat je bv bij Mazda ziet zijn niet beste labels, maar wel het laagste verbruik in de praktijk.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Noord26: Dus een G kan zomaar een B zijn en een E een A? Maar alle gekheid op een stokje, hoe weinig zegt het dan precies? Toch wel genoeg om iets met enige zekerheid te kunnen zeggen lijkt me, zeker als het om G gaat?

En de laatste uitspraak is natuurlijk aperte onzin. Want het een sluit het ander niet uit. Natuurlijk is het verbruik afhankelijk van je rechtervoet, maar dat geldt binnen alle labels. Je kunt nog zo'n subtiel en spaarzaam rechtervoetje hebben, maar qua verbruik zul je het met een G auto altijd afleggen tegen iemand met een A label die hem ontzettend op de staart trapt

Bovenaan Onderaan