Will they fit? 9J ET60

Rofffel

Forumguru
Hi,

Ik heb mooie velgen gezien met de volgende specs:
9J ET60 19 inch.
Nu moeten er nog adapters tussen waar de velg is 3 cm verder naar binnen (ET wordt lager dus dat zal meevallen).

Iemand enig idee of dit met een adapter van 2 cm gaat passen voor/achter.

Bandenmaat zal 235/35 r19 of 225/35 r19 worden.
De 235's staan iets beschaafder op de velg
 

CDK

Forumguru
Op een Superb 2 / 3 past het met 9J en 235 brede banden, maar dan wel met een ET tussen 43 en 47. Of de Octavia net zoveel ruimte heeft weet ik niet, het zal passen worden vrees ik voordat je dat zeker weet. Je zou dan spacers nodig hebben van 15mm per kant.
En ter verduidelijking: bij ET 60 staat het wiel verder naar binnen als bij ET 45, ET 60 + 15mm spacer = ET 45

Komt het naafgat en de steekmaat van de velgen wel overeen?
 

Rofffel

Forumguru
Ik was denk ik niet helemaal helder in mijn verhaal. Zoals door jullie gezegd, valt het wiel nu 3cm te ver naar binnen. De adapter compenseert dat verschil. Het wiel kwam 1.5mm verder naar buiten dus kan deze met een adapter van 20mm (aan beide zijde dus totaal 40mm) naar buiten.

Zoals ik het nu zie zal het wiel dan 1cm verder naar binnen staan en 21.5mm verder naar buiten. Achter zal dit geen probleem zijn maar voor is dus de vraag.

Het betreffen de VW Atheo:
e18ba78b-1ccf-4554-bf06-6e8051955e9d2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
.Zoals ik het nu zie zal het wiel dan 1cm verder naar binnen staan en 21.5mm verder naar buiten. Achter zal dit geen probleem zijn maar voor is dus de vraag.

Als dat klopt dan heb ik hoop dat het gaat lukken, mooie wielen trouwens!!
 

boontjeRS

Forumguru
Ik heb 8,5 j 19 et 43 en achter spoorverbreders van 15mm per kant en schroefset. Geen enkel probleem.
 

Rofffel

Forumguru
@boontjeRS heb je voor ook een spacer zitten of staat de velg goed op de rand?
Ik twijfel erg of de velg voor gaat passen.
Degene die ze aanbied bevind zich op 300km enkele reis dus moet wel een indicatie hebben dat het past ;)

Kwam overigens tot de conclusie dat het wiel, ten opzichte van de huidige velg (Teron);
37.4mm verder de wielkuip in gaat en;
13.4mm verder naar buiten komt.

Ga ik voor met een adapter werken, komt deze naar 33.4 naar buiten en dat wordt teveel.

Ik kan er nog voor kiezen om de voorvelgen 10mm ET aan te laten passen maar ik weet niet of dat het allemaal wel waard is.
 

Rofffel

Forumguru
Haha ik plaats een GPS baken in 1 velg en blij ze volgen. Op het moment dat de GPS baken beweegt, volg ik deze naar het nieuwe adres. Aldaar wacht ik tot de nieuwe eigenaar er zat van heeft en ze aan mij verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan