Wifi in S2 facelift, kan dat ook in de prefacelift?

RogerS

Forumguru
Tijdens de bestelling gaf CanShack aan dat de module op voorraad was en vanaf vandaag staat op de website dat deze niet meer op voorraad is! Bummer.

Mocht men deze maandag alsnog niet kunnen uitleveren zal ik de order annuleren en pas na mijn vakantie nog eens op zoek gaan naar waar de D module te krijgen is...
 

RogerS

Forumguru
Module is vandaag met DHL verzonden (of op z'n minst aangemeld).

Ik hoop dat deze nog voor zaterdag binnenkomt en dat ik de module zo kan uitwisselen zonder VAG-COM te gebruiken... Ik heb zelf namelijk geen VAG-COM.
 

CDK

Forumguru
ik hoop met je mee en anders hoop ik dat er iemand is die je nog wil matsen voordat je op vakantie gaat
 

RogerS

Forumguru
Als het meezit wordt de module morgen geleverd. Het pakketje is pas vandaag bij DHL Nederland aangekomen (het heeft ergens drie in Duitsland gelegen..).

Nu twijfel ik om morgenmiddag snel uit te testen of de nieuwe module ook werkt zonder dat deze moet worden aangemeld in het systeem. Als ik de stekkers even omsteek van de oude module naar de nieuwe module, uiteraard met de accuklem los(!), en het blijkt niet te werken, kan ik dan zonder problemen de oude module weer aansluiten en doet die het dan ook weer???? Wie heeft raad.
 

andrehj

Forumguru
Ja, dan doet ie het weer, 99% zeker. En ik schat de kans ook wel op 80% dat die nieuwe module het meteen doet.
Wat is het bouwjaar/maand van jouw S2C? Als je precies dezelfde module hebt als ik (ik heb de B-versie), is je codering ook gelijk.
Ik zou het iig gelijk testen, maar vind de prijs nog te hoog.

Edit: In deze draad heeft ook iemand een (oudere module) verwisseld voor eentje die ook HFP ondersteunde, ook hier was geen VCDS oid nodig. Conclusie: Gewoon installeren die handel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RogerS

Forumguru
Nee ik heb de A-versie....

Ik ga ervan uit dat ik niet met een werkende WLAN Premum Hands Free kit op vakantie ga zeker omdat het nog niet duidelijk is of DHL wel vandaag levert....
 

RogerS

Forumguru
HET WERKT! :yeehaa:

Nog net voor vertrek leverde TPG Post het pakketje af uit Duitsland. Uiteraard direct, terwijl wij nog de caravan aan het inpakken zijn, de module geïnstalleerd.
Naast dat WiFi werkt, werkt de adresboek synchonisatie ook veel beter. Nu worden eindelijk alle contacten gesynchroniseerd. Ook geeft de bluetooth audio player nu het nummer weer op de Columbus.

Ik moet alleen nog kijken waarom het mij niet lukt om een VPN connectie naar huis op te zetten. Misschien dat ik een andere APN moet selecteren. Maar dat is iets om op vakantie uit te proberen. Ik gebruik de VPN connectie om mijn NAS met alle audio, video, e-books overal te kunnen benaderen en om direct TV te kijken met de Ziggo applicatie.
Hieronder enkele foto's:
nxhg.jpg
8bfj.jpg
u5wr.jpg

Zo en nu verder de caravan inpakken.
 

CDK

Forumguru
helemaal top! bedankt voor het delen! fijne vakantie RogerS, je hebt het DIK verdiend!

greetz Corné
 

andrehj

Forumguru
@RogerS: Gefeliciteerd! Je hebt de primeur. Veel plezier op vakantie. Over dat synchroniseren van contacten: Was dit de onderstaande oude bug, waarvoor een work-around beschikbaar was?
Het probleem was dat contacten waar een emailadres aan hing alleen werden gesynchroniseerd als het type van dat emailadres op "other" of "overig" stond. Standaard staan die vaak op "thuis" of "werk", en dan werden van die contacts niet in de carkit opgenomen. Work-around was (en is) dus om het type op "overig" of "other" te zetten.
Kun jij bevestigen dat dit ook bij jou aan de hand was?
 

RogerS

Forumguru
Hoi Andrej, ik denk inderdaad dat dat het probleem was. Ik had nog geen tijd gehad om mij daarin te verdiepen. En nu werkt het goed.
Met de openbare APN die op mijn SIM kaart staat werkt de data verbinding niet goed. Wel met de Office APN. Alleen daar is alle VPN verkeer geblokkeerd. Als ik weer aan het werk ben bij de experts in het bedrijf eens navragen waarom de openbare APN niet goed werkt via de Premium carkit. Direct op de telefoon werkt deze wel (daar kan ik ook een VPN connectie naar huis opzetten).
 

andrehj

Forumguru
Inmiddels gaan de prijzen voor de D versie de goeie kant op: Hier nog "maar" € 269.95. Nog even wachten en ik ga er ook eentje kopen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
maar als ik het goed begrijp hebben mensen met een Iphone er dus geen voordeel bij ten opzichte van de vorige versie....
 

andrehj

Forumguru
@RogerS: Hoe gaat het met aanmelden? Stel je heb op je telefoon Wifi aan staan en stapt in je auto, dan verbindt de telefoon zich automatisch via rsap met de carkit. Maar wordt de wifi verbinding dan ook automatisch gemaakt? Of moet je daar toch nog handmatige handelingen voor verrichten?
 

RogerS

Forumguru
Als je op de telefoon één keer hebt aangemeld op het WiFi netwerk dan verbindt de telefoon de volgende keer automatisch op de WiFi hotspot. Er is geen enkele handmatige actie nodig.

En alle andere toestellen / tablets in de auto, die ook toegang hebben tot de WiFi hotspot, verbinden zich ook automatisch.
 

andrehj

Forumguru
Dat klinkt toch wel erg handig. Jammer dat die modules nog zo duur zijn, sinds juni is er niks meer van de prijs af gegaan. Nog maar een half jaartje wachten dus.
 

andrehj

Forumguru
Dat vind ik nog steeds duur. De C en B uitvoeringen kun je (bij goed zoeken) al voor onder de 150 euro vinden. Dan wordt het pas echt interessant.
 
maar als ik het goed begrijp hebben mensen met een Iphone er dus geen voordeel bij ten opzichte van de vorige versie....

Volgens mij kan het wel, maar dan moet de iPhone gejailbreaked worden. Softwarematig kan dan rsapserver worden gekocht via cydia (alternatieve appstore)

http://iphone-rsap.com/

IPhone 3gs/4 vergt een andere handleiding.
http://www.jens-david-consulting.com/en/home-en/12-category-en/category-products-en/24-rsapserver-en

Het is dat ik een iPhone van het werk heb en niet kan jailbreaken. Anders had ik het getest.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan