Wifi in S2 facelift, kan dat ook in de prefacelift?

TheDGM

Lid
Even een oud topic naar boven halen met de vraag: Hoe codeer je dit?

Ik heb al enige tijd ervaring met VCDS maar kwam er laatst niet uit hoe het nou precies werkt met het omcoderen van deze module. Ik heb al meerdere links gevonden waarin dit uitgelegd zou moeten alleen dan weet ik het nog niet.

  • Moet je altijd de WSC van de oude module overnemen? Of kan je hiervoor ook 12345/123/12345 gebruiken?
  • Moet je voor het wijzigen van de WSC altijd een long coding invoeren?

Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C8-035-730-A.clb
Part No SW: 3C8 035 730 E HW: 3C8 035 730 E
Component: Telefon 025 0983
Revision: -------- Serial number: 35502105215938
Coding: 020000000100000000000101
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_UHVPremi 002709
ROD: EV_UHVPremi_SE36.rod
VCID: 254A4D73249771093D9-8070

13636352 - Control module not coded
U1013 00 [009] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1

Wie kan mij stap voor stap een uitleg hierover geven?
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij kon je bij WSC iets willekeurigs invoeren. Ik heb gewoon de WSC van de oude module overgenomen.
Verder had ik een nieuwe module gekocht die een foutmelding genereerde omdat ie een setje van twee of drie knoppen verwachtte, wat blijkbaar alleen Audi heeft. Toen ik daarvoor het juiste bitje had aan- (of was het uit?)gevinkt, stopten de foutmeldingen.
De foutmelding die jij krijgt komt door het ontbreken van de WSC code.
 

TheDGM

Lid
Ja dat is mij duidelijk. Maar moet ik nu in 77 de huidige longcoding aanpassen aan de bits die bij mij van toepassing zijn (de nieuwe module)? En vervolgens onderin (onder longconding) de WSC vervangen door 12345/123/12345 om de module goed te coderen?
 
Laatst bewerkt:

TheDGM

Lid
Heb je helemaal gelijk in en ik snap zeker waarom dat jij dat gevoel erbij krijgt. De reden dat ik me aangemeld heb op dit forum is omdat ik via google een hit kreeg van dit topic. Ik had graag degene die hier ervaring mee hebben deze vraag willen stellen om vervolgens daarmee mijn ervaring ook met dit forum en 'het internet' te delen. Zo help ik de volgende die hetzelfde probleem als mij heeft er ook bij?

Aangezien ik dit forum ook zal volgen en zal reageren op de topic waar ik ervaring en eventueel verstand van heb zal ik mijzelf bij deze voorstellen :pardon:

Maar zeg nou een eerlijk @Joske, is zo'n GTI niet een vreemde vogel voor op dit forum?:tegek:
 

andrehj

Forumguru
Ja dat is mij duidelijk. Maar moet ik nu in 77 de huidige longcoding aanpassen aan de bits die bij mij van toepassing zijn (de nieuwe module)? En vervolgens onderin (onder longconding) de WSC vervangen door 12345/123/12345 om de module goed te coderen?
Eigenlijk heb ik geen idee. Ik heb dit anderhalf jaar geleden een keertje uitgevogeld en toen werkte het. Maar kan helaas niet alles onthouden.
 

Joske

Forumguru
Maar zeg nou een eerlijk @Joske, is zo'n GTI niet een vreemde vogel voor op dit forum?

helemaal niet hoor, zoals reeds gezegd door andere leden.. :)

De reden dat ik me aangemeld heb op dit forum is omdat ik via google een hit kreeg van dit topic. Ik had graag degene die hier ervaring mee hebben deze vraag willen stellen om vervolgens daarmee mijn ervaring ook met dit forum en 'het internet' te delen. Zo help ik de volgende die hetzelfde probleem als mij heeft er ook bij?

daar kan ik alleen maar akkoord mee zijn, ben blij dat je zo reageert :thumbsup:
 

andrehj

Forumguru
Vandaag weer een prachtig stukje samenwerking tussen mijn telefoon (een LG G4) en de carkit mogen beleven:
Ik stapte bellend in de auto en startte de auto. Daarna werd de telefoon netjes via het HFP protocol op de carkit aangemeld, en het gesprek ging naadloos over op de carkit.
Nadat ik opgehangen had, verbrak de carkit de verbinding met de telefoon en maakte daarna direct een nieuwe verbinding met rsap :tegek:, waarna de telefoon via de wifi z'n internetverbinding weer terugkreeg.
En dat allemaal helemaal automatisch.:yeah:

Voor wie dus nog een telefoon zoekt die goed samenwerkt met de carkit uit een S2: ik kan de LG G4 aanraden. Ik heb deze nu een maand of drie, en altijd perfecte samenwerking met de carkit. Totaal geen verbroken verbindingen of wat dan ook.
 

Frenkie

Forumguru
Ik moet zeggen, die ervaring heb ik minder gehad met mijn G3. Soms pakte het systeem de telefoon direct, meestal duurde het een aantal pogingen (soms zelfs 15 minuten) voor dat er een bluetooth verbinding was. Ik weet zeker dat de telefoon en de auto beide niet het probleem waren, maar samen wel. Telefoon op twee andere auto's werkte prima, andere telefoons op mijn auto werkt ook prima. Was toevallig net die combinatie.
Ondertussen een S6 aangeschaft. Werkt ook prima (ook met android auto en mirrorlink).
 
Bovenaan Onderaan