Wielmaat

Maarten

Forumguru
Kunnen jullie mij vertellen of de wielmaten van de Fabia I en Fabia II gelijk zijn?
Ik bedoel dus of de steek etcetera van bijvoorbeeld de 15" velgen gelijk aan elkaar zijn.

Of zitten er verschillen in de velgmaten van de Fabia's? Zo ja, wat zijn de maten bij de Fabia II?
 

Hetzer

Forumguru
Kunnen jullie mij vertellen of de wielmaten van de Fabia I en Fabia II gelijk zijn?
Ik bedoel dus of de steek etcetera van bijvoorbeeld de 15" velgen gelijk aan elkaar zijn.

Of zitten er verschillen in de velgmaten van de Fabia's? Zo ja, wat zijn de maten bij de Fabia II?

Er zit geen verschil in de wiel(velg) maat tussen de Fabia-1/2 en Roomster ( ET-43, 5x100).
Banden maten verschillen overigens wel.
 

Maarten

Forumguru
Helder antwoord, dank je wel.
Dan weet ik dat de velgen met winterbanden in ieder geval mee zouden kunnen naar een nieuwe Fabia II. :grin:
 

van_der_P

Senior Member
Daar hoef je geen zorgen over te maken. De velgen van de Fabia 1 passen ook onder Fabia 2 ondanks het feit dat de diameter iets kleiner is. 14"tegen 15". Misschien zul je een andere bandenmaat moeten monteren. Maar dat zal niet noodzakelijk zijn, als je rekening houdt met een kleine afwijking in de snelheidsmeter.
 

Maarten

Forumguru
De Fabia II heeft standaard 14"?
Of is 15" ook een optie? Mijn winterbanden zijn inderdaad 15". Hoeveel zou die afwijking zijn?

Kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat met de Fabia I zat.
 

Hetzer

Forumguru
De Fabia II heeft standaard 14"?
Of is 15" ook een optie? Mijn winterbanden zijn inderdaad 15". Hoeveel zou die afwijking zijn?

Kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat met de Fabia I zat.

tm Ambiente heeft de Fabia-2 standaard 14 inch (naar mijn mening echt te klein), de laatste Fabia-1 Elegance(+) en Spirit+ uitvoeringen hadden al standaard 15 inch.
De Fabia-2 Sport en Elegance hebben ook minimaal 15 inch, evenals de Roomster dus.

Die afwijking van je winterbanden is minimaal het kan alleen optisch wat misstaan zo laage band (meer ruimte tussen band en wielkast), de maat van je F-1 is 195-50R15 ,die van de F-2/Roomster 195-55R15
 
Bovenaan Onderaan