Wiellager naafdop

dj.verhulst

Forumguru
Vanwege de voorspelde sneeuw en gladdigheid toch maar de wintersloffen er onder gedaan , heb 4 seizoenen banden die er al onder zaten toen ik de Octavia kocht, maar als ze 20 cm sneeuw verwachten waar ik woon en mogelijk nog meer,, dan leggen ze het wel af tegen een A merk winterband.

maar ik vroeg me af, hoort hier geen naafdop op te zitten ?? kon niks vinden met de zoekfunctie


upload_2021-2-5_12-0-30.png


met de mee geleverde plastic cover wielbouten trekker zijn die er zo af, maar waar zou ik wat mooiere kunnen kopen ?
 

hemi24

Forumguru
Trouwens wel een apart patroon vwb de roest op de naaf, alsof de auto langere tijd heeft stilgestaan waarbij de velg niet goed vast heeft gezeten!
 

SkodaJosh

Senior Member
Trouwens wel een apart patroon vwb de roest op de naaf, alsof de auto langere tijd heeft stilgestaan waarbij de velg niet goed vast heeft gezeten!
Dat is kopervet. Wel kwistig geweest ermee precies.

Ik gebruik het ook bij wielenwissel, vooral bij de lichtmetalen velgen, die oxideren vaak vast op het staal van de naaf zonder kopervet, sta je een kwartier te meppen met een rubberen hamer om je wiel eraf te krijgen....
 

hemi24

Forumguru
Je hebt gelijk @brepus13 , ik had allen kort op m’n telefoon gekeken en dacht dat het roest was...
Inzoomen moet ik bekennen dat het inderdaad meer op kopervet lijkt.
Weet niet waar die monteur mee bezig is geweest..?
 

SkodaJosh

Senior Member
Ik heb nog nooit geweten dat een monteur dat gebruikt, voor hen maak het allemaal geen snars uit. Powertools en klaar.
 

SkodaJosh

Senior Member
Ceramisch vet kan beter tegen hitte denk ik...

In ieder geval om on topic te blijven: Neen vooraan zitten er geen naafkapjes op. Achteraan zijn die bij mij van een grijs roestvrij metaal.
 

dj.verhulst

Forumguru
Iedereen bedankt voor het mee denken.

Ja ik heb kopervet op de naaf rand gesmeerd tegen het vast zitten van de lichtmetalen velg.
en heb ook ietsjes op de bouten gedaan , ze waren gortdroog , hou ik niet zo van als je ze zoals ik een aantal keer per jaar ze los heb 2 x per jaar voor de wissel en dan voor onderhoud dat afschuwelijke geluid, ik gebruik een moment sleutel om ze aan te trekken

ceramisch vet is beter als het heel heet word , op de contactvlakken van je remblokken en remklauw of uitlaat bouten

maar dit word niet zo heet en mijn ervaring is dat koper vet aardig lang blijft zitten. ook met water en
 
Bovenaan Onderaan