wielbouten lichtmetaal gebruiken voor stalen velg

cali05

Forumguru
Binnenkort wil ik de lichtmetalen Mak Veloce velgen van onze Fabia vervangen door de stalen wintervelgen. Is het mogelijk om de wielbouten van de lichtmetalen velgen te gebruiken of heb ik andere bouten nodig?
 

Ronnie

Forumguru
Alleen even letten of de bolling van de wielbout hetzelfde is voor de stalen velg.
Heb je achter trommelremmen dan na montage van de velg even een keer aan het wiel draaien of de remmerij niet geraakt wordt binnen in de trommel, anders toch maar een setje kortere bouten kopen.....
 

cali05

Forumguru
Alleen even letten of de bolling van de wielbout hetzelfde is voor de stalen velg.

Dank voor je reactie, alleen heb ik geen bouten bij de stalen velgen omdat ik de auto met lichtmetaal heb gekocht en de stalen velgen later heb aangeschaft (niet bij de dealer)
 

Hetzer

Forumguru
De bouten van oginele velgen passen wel op de stalen velgen, die mak velgen van jouw hebben andete bouten, je zult dus 20 andere bouten moeten halen bij de dealer.
 

Erik_NL

Forumguru
ik heb hier 18 overbodige VAG bouten liggen, draadlengte ca 27 mm gemeten vanaf het conische deel van de flens.
 

cali05

Forumguru
ik heb hier 18 overbodige VAG bouten liggen, draadlengte ca 27 mm gemeten vanaf het conische deel van de flens.
Dag Erik, Ik ben er redelijk zeker van dat ik een bolle wielbout nodig heb. De conische zitten bij mijn lichtmetalen velgen. Overigens gaat mijn vraag naar de maat ook om de dikte. (M12??) Ik ga er vanuit dat ik het linkertype bout op de foto nodig heb.

bouty.jpg
 

Antera

Donateur
alleen stalen wielen en OEm lichtmetaal hebben bolle bouten alle andere hebben conische bouten nodig :-) Aftermarket lichtmetaal is zelden tot nooit met bolle bouten maar altijd met conisch. De lengte van de draad is standaard omstreeks 25mm. De dikte is afhankelijk van het bouwjaar van de auto en of het 4 of 5 gaats is
 

cali05

Forumguru
Heb MAK Veloce velgen en daarom dus kennelijk conische bouten. Verder gaat het om een auto van 2011 met 5 gaats velgen.
 

andrehj

Forumguru
alleen stalen wielen en OEm lichtmetaal hebben bolle bouten alle andere hebben conische bouten nodig :-) Aftermarket lichtmetaal is zelden tot nooit met bolle bouten
Ik heb een jaar geleden een uitgebreide zoektocht gehouden naar 16" LM velgen voor een S2, en kan je vertellen dat dit niet klopt. Van de 33 velgen die ik toen in overweging heb genomen hadden er 10 stuks bolconische bouten. Dat zijn er weliswaar minder dan de helft, maar 1/3 vind ik zeker niet "zelden tot nooit".
 

Erik_NL

Forumguru
Ik ben er redelijk zeker van dat ik een bolle wielbout nodig heb. De conische zitten bij mijn lichtmetalen velgen. Overigens gaat mijn vraag naar de maat ook om de dikte. (M12?) Ik ga er vanuit dat ik het linkertype bout op de foto nodig heb.
de maat is M14x1.5, 28 mm. Het zijn er twaalf plus vier diefstalstoppers. De diefstalstoppers zonder adaptor maar wel met een codenummmer van Rad GmbH

Bij interesse graag een PM

 

Antera

Donateur
en waar heb je die info op gebaseerd? want bij de wielen word niet vermeld of ze bol of conische bouten hebben of heb je ze allemaal onder de auto gehad? :confused:
 
Bovenaan Onderaan