Wie wil mij een keer komen helpen

Octavia32

Forumguru
Ik wil graag mijn O2 eens een keer goed onderhanden nemen. Echter heb ik niet zoveel ervaring als wat ik hier allemaal op dit deel van het forum lees. En zou het zeer op prijs stellen als iemand zoals bijv @Kippie-style of @Jee13 mij hierin kan helpen om het een keer goed te doen. Het enige wat ik zelf gebruik zijn producten van mcquires. Zal binnenkort nog een foto plaatsen van mijn auto als ik hem weer gewassen heb.

Ik woon in Renkum vlak bij de A50 en A12
Maar kan natuurlijk ook bij iemand langs komen wat waarschijnlijk makkelijker is ivm schoonmaak en cleaning spullen.
 

Michelv.

Forumguru
Je kan ook een clinic volgen bij Carclean, leer je volgens mij alles en kan je alles uitproberen wat ze hebben en dat is heeeeel veel :jaja:
 

Octavia32

Forumguru
Dat geloof ik ook maar ik wil eigenlijk niet halverwege stoppen als ik lees dat er leden zijn die een hele dag bezig zijn.
 

Michelv.

Forumguru
Bij een Clinic van Carclean kun je van alles proberen op jouw auto, geven ze jou advies wat voor middelen je het beste kunt gebruiken op jouw auto.
En dan kan je thuis zelf je hele auto aanpakken.
 

CDK

Forumguru
het is een moeilijke naam, maar je bedoeld waarschijnlijk producten van Meguiars, kom om te beginnen eens naar de meeting op 6 september bij VAG Techniek in Nuenen, daar maken we je wel wegwijs in de wondere wereld van detailing, het is niet moeilijk, je moet kennis van producten hebben, durven en de tijd er voor nemen, met een excentrische machine als een dap kan je eigenlijk niets verkeerd doen als je je verstand gebruikt ;)
 

Octavia32

Forumguru
Ik ben in ieder geval vrij die zaterdag. Maar ik hoopte eigenlijk iets eerder mijn O2 te kunnen behandelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Sowieso, niet denken dat je alles in een middagje of een dag moet doen en kunt leren. Het is zelfs beter om het stap voor stap te leren: dan zitten de eerdere stappen in je hoofd, als je iets nieuws gaat doen, en hoef je niet bij iedere stap na te denken 'hoe zat het ook al weer', met als risico dat je 80% vergeten bent, en zaken van de ene en de andere fase door elkaar gooit.

Begin allereerst met wassen volgens de regels der kunst: als je dat niet onder de knie hebt, is zelfs de meest perfect gedetailde auto binnen korte tijd weer een krassenbak. Wat Carclean betreft: misschien dat er momenteel geen officiele planning voor clinics is, maar dat men achter de schermen wel bezig is met voorbereiden (maar nog geen datum die vast staat). Normaal gesproken heb je dan ook nog de Summer Detail Day bij Carclean(met veel demo's, info en kortingen), maar door de drukte is dat dit jaar alleen een Supersale dag, dus zonder demo's, wedstrijden enz. waar een beginner altijd veel van kan leren. Ik zou zeggen stuur ze een mailtje en vraag of ze een berichtje willen sturen als er wel een clinic gepland staat (begin gewoon met een clinic 'handmatig'). Daarnaast kun je op hun forum ook veel info vinden hoe je een auto wast, hoe je een auto moet kleien en dat soort zaken. (incl. YouTube filmpjes)

Overigens als je veel stappen moet doen, kun je er ook voor kiezen om de auto in delen volledig te behandelen. Ik heb bijvoorbeeld gisteren motorkap, en achterklep en buitenspiegels volledig onder handen genomen, en vrijdag was ik de auto, en ga ik de zijkanten volledig behandelen zodat ie dan helemaal klaar is. Een deel van de stappen op de hele auto werkt niet zo goed: dan moet je eigenlijk weer van voor af aan beginnen met uitzondering van het polijsten (als dat tenminste goed is gedaan).
 

Octavia32

Forumguru
Sowieso, niet denken dat je alles in een middagje of een dag moet doen en kunt leren. Het is zelfs beter om het stap voor stap te leren: dan zitten de eerdere stappen in je hoofd, als je iets nieuws gaat doen, en hoef je niet bij iedere stap na te denken 'hoe zat het ook al weer', met als risico dat je 80% vergeten bent, en zaken van de ene en de andere fase door elkaar gooit.

Begin allereerst met wassen volgens de regels der kunst: als je dat niet onder de knie hebt, is zelfs de meest perfect gedetailde auto binnen korte tijd weer een krassenbak. Wat Carclean betreft: misschien dat er momenteel geen officiele planning voor clinics is, maar dat men achter de schermen wel bezig is met voorbereiden (maar nog geen datum die vast staat). Normaal gesproken heb je dan ook nog de Summer Detail Day bij Carclean(met veel demo's, info en kortingen), maar door de drukte is dat dit jaar alleen een Supersale dag, dus zonder demo's, wedstrijden enz. waar een beginner altijd veel van kan leren. Ik zou zeggen stuur ze een mailtje en vraag of ze een berichtje willen sturen als er wel een clinic gepland staat (begin gewoon met een clinic 'handmatig'). Daarnaast kun je op hun forum ook veel info vinden hoe je een auto wast, hoe je een auto moet kleien en dat soort zaken. (incl. YouTube filmpjes)

Overigens als je veel stappen moet doen, kun je er ook voor kiezen om de auto in delen volledig te behandelen. Ik heb bijvoorbeeld gisteren motorkap, en achterklep en buitenspiegels volledig onder handen genomen, en vrijdag was ik de auto, en ga ik de zijkanten volledig behandelen zodat ie dan helemaal klaar is. Een deel van de stappen op de hele auto werkt niet zo goed: dan moet je eigenlijk weer van voor af aan beginnen met uitzondering van het polijsten (als dat tenminste goed is gedaan).
Dank je voor de uitleg ik zal eens kijken.
 

Octavia32

Forumguru
Lijkt me leuk, ik ben ook helemaal fan van jouw S2 wat een geweldig mooie wagen. Is dat maar dat hoort bij een ander topic. Als je het wat lijkt kunnen we misschien wel iets afspreken. Mijn O2 is niet zo af als jouw S2 zeg maar gerust standaard. Als het niet lukt om voor de meeting in Ede iets af te spreken, zal ik proberen om in de ochtend in Ede te zijn voor dat jullie weggaan want ik heb mij namelijk niet ingeschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
oeps ik heb je net inderdaad op de lijst gezet, maar voor de 24e gaat niet lukken helaas, maar benader me even op de meeting om iets af te spreken, misschien wil @Pendragon ook wel gezellig mee doen?
 

CDK

Forumguru
bedankt trouwens voor de complimenten over mijn auto, altijd leuk om te horen! :)
maar wat is er mis met een standaard auto? het klinkt bijna als een verontschuldiging en dat is nergens voor nodig, want het is gewoon een Skoda net als die van mij!
ben daar net nog ff op gewezen trouwens, loopt een stel van tussen de 40 en 50 mijn auto voorbij zegt de vrouw, "wat een mooie wagen Karel, is dat niets voor ons?" net wat je zegt schat, niets voor ons! een Skoda is voor mensen zonder budget, daar kan ik echt niet mee voor de dag komen....." :maakmegek::deuk::D
 

Octavia32

Forumguru
Wat een kortzichtige srumpert, leeft nog blijkbaar 20 jaar geleden. Skoda is geen B merk meer doet niks meer onder voor zijn half broertjes Audi VW.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Ach, @Corné de Kluijver het is al heel wat dat ze het merk kennen. Ik heb eigenlijk altijd gekeken naar 'value for money' en dan over de langere termijn, dus ook gekeken naar bijv. inruilprijs na een aantal jaren. Na een paar Golfjes, was ik op een gegeven moment op zoek naar een Seat, en dat was 25 jaar terug echt een klein merk. De mensen díe het kenden, associeerden het gelijk met een in licentie geproduceerde Fiat, en anderen dachten dat ze het verkeerd verstaan hadden en dat ik 'Fiat' had gezegd. De Ibiza die ik toen ging rijden was overigens het eerste echte eigen model van Seat.

Maar back on topic we dwalen af.
 

Pendragon

Forumguru
Ja hoor, komen we gezellig samen. Ik heb nu geen polijst spullen omdat Wesley dat uitstekend gedaan heeft en het niet nodig is, maar de rest heb ik wel. Maar samen komen we er vast uit. Met 2 dap's kunnen we ook sneller ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

lugolux78

Forumguru
bedankt trouwens voor de complimenten over mijn auto, altijd leuk om te horen! :)
maar wat is er mis met een standaard auto? het klinkt bijna als een verontschuldiging en dat is nergens voor nodig, want het is gewoon een Skoda net als die van mij!
ben daar net nog ff op gewezen trouwens, loopt een stel van tussen de 40 en 50 mijn auto voorbij zegt de vrouw, "wat een mooie wagen Karel, is dat niets voor ons?" net wat je zegt schat, niets voor ons! een Skoda is voor mensen zonder budget, daar kan ik echt niet mee voor de dag komen....." :maakmegek::deuk::D


Waarom was je in het Gooi? Karel Koning Keizer
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan