Wie weet wat dit (zwarte plastic) is?

Hallo, net 10 minuten lid (zie meet & greet) en nu al een vraag..

Van een Octavia (2006) zit onder de gordelautomaat (passagier zijde) iets omwikkeld door zwart plastic.
Lijkt dat dit er sinds begin zit vanwege een beetje wax dat er op zit (dus plastic zat er eerder dan de wax?).

Heeft iemand een idee waarvoor het dient?

Groet Henk
 

Bijlagen

  • Foto2.jpg
    Foto2.jpg
    265,3 KB · Weergaven: 206

Cordoba

Forumguru
Henk plaats eens een foto van wat grotere afstand (meer overzicht), ik vind het er nu bizar uitzien, maar kan het niet plaatsen.

Gordelspanner (voor aanrijdingen) zit normaal bij de middenconsole bij de gordelvanger.
 

Tees

Donateur
Eerlijk gezegd vind ik dit er niet uitzien alsof het er af-fabriek hoort te zitten. Maar idd, een foto van wat meer afstand zou helpen!
 
Hallo,

Het is inderdaad een foto van heel dichtbij, ik heb de kunststof platen er weer voor zitten op dit moment.
Maar ik kan wel precies uitleggen wat de foto laat zien (hoop ik):

Beide afdekkingen achter de gordel (passagier zijde voor) heb ik er afgehaald, de witte aan de bovenkant en de zwarte aan de onderkant.
Wat de foto laat zien is het opwindmechanisme van de gordel (van de voorpassagier), dit ding zit helemaal onderin de B? stijl.

Het tape achtige materiaal zit daar nog onder (op de bodem van de dorpel) en loopt links en rechts weg in de dorpel.

Op de foto zie je rechts nog een stukje van het geopende rechter achterportier.

Ik hoop dat het iets duidelijker is nu..

Gr. Henk.
 

Tees

Donateur
Loopt er iets van bekabeling in of uit? Want het enige dat ik op die plek kan bedenken is een verzamelunit voor bekabeling die van achteren komt en richting de comfortmodule gaat.
 

hemi24

Forumguru
Lijkt me niet origineel af fabriek daar gestopt te zijn, slordige schadehersteller uit het verleden?
 
Ik kan niet zien of er bekabeling uit komt, dan zou ik meer panelen los moeten halen.
Of het gordelmechanisme weghalen, want ik kom er niet bij met de vingers.

Maar de bouten van het gordelmechanisme zullen met een bepaald moment weer vast gezet moeten worden, dat moment zal op te zoeken zijn. Maar een momentsleutel heb ik zo niet voorhanden. Dus die laat ik graag zitten.

Ik vond het dempingsmateriaal wel plausibel eigenlijk
 

Desperado

Forumguru
Dat soort "zakjes" zit ook wel eens om ruitenwissermotortjes ofzo als ik het me goed herinner. Iets om vocht buiten te houden zou dan een plausibele verklaring zijn, maar wat voor iets daar zou kunnen zitten durf ik niet te zeggen aangezien de gordelspanners aan de andere kant zitten.
 
oct parts.JPG

denk dat het nr 41 is op bovenstaand plaatje, nr 22/40 is ook zoiets maar dan ergens bij de koplamp. Bij mijn Polo zitten ook van die zakjes gevuld met schuim in de holtes van het voorspatbord nabij de koplamp
 

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt wel een soort waterafdichting (een kunststof zandzak zeg maar) om die koker af te sluiten..
 
Bovenaan Onderaan