Wie weet waar de buzzer van de parkeersensor zit?

Gompie58

Nieuw lid
Wie weet waar de buzzer van de parkeersensor zit?
Hij is defect en ik wil hem vervangen maar kan hem niet vinden.
Het geluid leek van achteren te komen.
Oja, model van voor de facelift bouwjaar 2011
Alvast hartelijk dank.
 

hemi24

Forumguru
Bij de O2 zit deze in de B-stijl aan de bestuurderskant; de Yeti deelt veel techniek met de O2, dus ik zou het daar zoeken.

post-112127-0-48823100-1391958789.jpg
 

Gompie58

Nieuw lid
Ik heb vandaag de B-stijl aan beide kanten ontdaan van de bekleding maar helaas geen buzzer aangetroffen.
Ook de bekleding van de achterste stijlen heb ik eraf gehad, ook daar geen buzzer.
Wie weet waar hij wel zit?
Ik denk misschien achter de zijkant-bekleding van de kofferbak maar deze haal je niet heel eenvoudig open.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb vandaag de B-stijl aan beide kanten ontdaan van de bekleding maar helaas geen buzzer aangetroffen.
Ook de bekleding van de achterste stijlen heb ik eraf gehad, ook daar geen buzzer.
Wie weet waar hij wel zit?
Ik denk misschien achter de zijkant-bekleding van de kofferbak maar deze haal je niet heel eenvoudig open.

Heb je het witte of het zwarte deel losgehaald? Achter het witte ga je de buzzer niet vinden, je moet aan de bestuurderskant t.h.v. de bekabeling van de doorvoer van de elektrokabels naar het achterportier zijn, als je het mij vraagt...

Edit : volgens deze link zit de buzzer verstopt in de kofferruimte:

Screenshot_20181018-181539.png
 
Laatst bewerkt:

Gompie58

Nieuw lid
Dank je wel voor deze link, dan was mijn gedachte toch goed.
Ga ik in het weekend kijken of ik deze bekleding van de linkerzijde van de kofferbak los kan maken.
 

EdK

Forumguru
men nemen een decibel meter en waar het aantal decibels het hoogst is daar zit die.....:pieker::pardon:
 

EdK

Forumguru
de mijne uit china en ontwikkeld in spanje heeft dat al al gewoon standaard zonder app
 

hemi24

Forumguru
Kun je vandaar de kabelboom van de parkeersensoren niet traceren?

Niet toevallig achter het stukje tussen dakhemel en kofferbakbekleding? Daar zou 'ie ook beter hoorbaar zijn dan in de kofferruimte..!
 
Laatst bewerkt:

Gompie58

Nieuw lid
Of beter gezegd, is het wel een af-fabriek systeem met 4 sensoren?
Ja, hij heeft wel gewerkt en ja, het is een af-fabriek systeem met 4 sensoren, ik heb hem met vcds uitgelezen en als storing geeft hij aan dat de buzzer sluiting maakt of defect is en dan werkt het hele systeem niet meer.
 

EdK

Forumguru
hij is defect en maakt dus geen geluid meer.

Fantastisch idee...als de speaker het niet doet ;)

Tsja ik ben wat dat betreft een heel simpele ziel hoor.
Maar ik denk waarschijnlijk op een andere wijze als jullie

Je vraagt hier op forum of iemand het weet, dan lijkt het me dat je dat aan Yeti rijders vraagt en niet aan een CitiGo rijder.
Tsja en die zullen het ook niet één twee drie weten, maar ga er dan van uit dat die het bij hun wel doet !!??
Maw ze kunnen het geluid genereren, en omdat het weggewerkt is is het dan erg simpel met een DB meter te traceren zonder alle bekleding voor jou te gaan verwijderen....

Dus tsja ik begrijp vanuit mijn redenering jullie reactie niet geheel...
Maar ja zoals ik al zei, ben maar een simpele ziel.....:pieker::pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: PMS
Bovenaan Onderaan