Wie van 1.8 en 2.0 rijders gaat meedoen aan audiclaim.nl?

RogerS

Forumguru
Vandaag op Autoweek (http://www.autoweek.nl/nieuws/34462/vw-wacht-ook-claim-om-olieverbruik) een artikel over Audiclaim.nl
Deze organisatie wil het VW concern aanklagen voor het hoge olieverbruik van de 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren.

Ook Seat, Skoda en Volkswagen rijders worden uitgenodigd om mee te doen...

Meedoen kost 25 euro en 20% van de claim als deze succesvol is.

Wie van de skodarijders overweegt om hier aan mee te doen?

Ik heb de voorwaarden gelezen en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Wel veel verplichtingen van het lid naar de stichting toe maar niet andersom....

Extract: " Zodra het inschrijfgeld van 25 euro door de stichting is ontvangen start de dienstverlening en is geregistreerd belanghebbende ten alle tijden de no cure no pay succesfee van 20% verschuldigd. De geregistreerd belanghebbende verklaart uitdrukkelijk deze succesfee van 20% verschuldigd te zijn ook al maakt de geregistreerd belanghebbende geen gebruik van het ten laste van Volkswagen/Audi behaalde resultaat. Ook verklaart de geregistreerd belanghebbende uitdrukkelijk de 20% succesfee verschuldigd te zijn indien de geregistreerd belanghebbende zelf tot een regeling komt met Volkswagen/Audi zowel door middel van onderhandeling of door het voeren van een rechtszaak"
 

Beun12

Forumguru
Ik wilde me er eerst eens in verdiepen, maar na het lezen van dit word er ik net zo min vrolijk van, vooral de laatste regel valt ff niet te snappen.
 

SuperBeeb

Forumguru
Als je meedoet, maar op andere wijze een vergoeding van VW weer te krijgen, moet je ook dan daarvan 20% afdragen.
Krijg de indruk dat de organisator dit meer voor zichzelf doet...
 

Cordoba

Forumguru
Sommige mensen ruiken geld en doen alsof ze de helpende hand bieden...
Erg triest hoor..

Of een groepje werkeloze advocaten denkt een kans te zien om geld binnen te harken. Op welke grond zou Audi/Vag een vergoeding moeten uit betalen? Extra aanschaf van olie tijdens de (economische !!) levensduur van een Audi? Dat komt neer op misschien 100 euro per auto, waarvan je er bij voorbaat al 25 hebt uitgegeven aan deze 'hulp', vervolgens gaat er nog eens 20% naar de 'hulp' en waarschijnlijk dat ze tussendoor ook nog een vergelijkbaar bedrag komen vragen vanwege de hoge kosten van het proces. Dus als je geluk hebt, hou je aan het eind van de rit zo'n 25 euro over, en als je eerder afhaakt hou je waarschijnlijk alleen gemaakte onkosten over, en in beide gevallen jarenlange ergernis over de rechtsgang.

Edit: ik zie dat @MarcoO2 al iets vergelijkbaars heeft gepost tijdens het typen, overigens worden de oliebedrijven en 'olie-wederverkopers' er ook beter van.;)
 

RogerS

Forumguru
Voorlopig zal ik niet deelnemen aan audiclaim.nl. Ik zou wel eens meer zekerheid willen hebben welke inspanningen de stichting zal doen. Nu staat er alleen maar "Stichting AUDICLAIM streeft naar een optimale en billijke oplossing voor de geregistreerde belanghebbenden maar kan geen resultaat garanderen.". Dat zou ook, in extreem geval, kunnen inhouden dat ze een keer naar PON toegaan om te praten en daarna niets meer actief doen. Lukt het je daarna als klant, of weet een andere organisatie een collectieve regeling te treffen, dan moet je audiclaim alsnog 20% betalen....

Kijk als ze nu garanderen dat ze tot de hoge raad doorgaan met procederen dan weet je in ieder geval wat ze gaan doen...
 

Schippersss

Forumguru
Voorlopig zal ik niet deelnemen aan audiclaim.nl. Ik zou wel eens meer zekerheid willen hebben welke inspanningen de stichting zal doen. Nu staat er alleen maar "Stichting AUDICLAIM streeft naar een optimale en billijke oplossing voor de geregistreerde belanghebbenden maar kan geen resultaat garanderen.". Dat zou ook, in extreem geval, kunnen inhouden dat ze een keer naar PON toegaan om te praten en daarna niets meer actief doen. Lukt het je daarna als klant, of weet een andere organisatie een collectieve regeling te treffen, dan moet je audiclaim alsnog 20% betalen....

Kijk als ze nu garanderen dat ze tot de hoge raad doorgaan met procederen dan weet je in ieder geval wat ze gaan doen...
Enige zekerheid die je hebt is dat je dood gaat.









Grapje :D
 
Ik doe wel mee, bij 40.000 km eerste signalen. Oliedruk en waarschuwing over max aantal toeren. Onder coulance zijn toen oliezenders vervangen in het carter meen ik. Nu 120.000 en inmiddels 1 liter 5 w 30 op de 1000 kilometer. En een litertje olie bijvullen is niet erg. Maar inruilwaarde, walmende auto, rammelend blok nee daar voor heb ik niet een voorheen zo betrouwbaar merk gekocht. En ja advocatuur moet ook geld verdienen, maar win win kan ik goed meeleven. En een staatslot kost ook geld,,,,,. Praten met een dealer over coulance heb ik echt heel slechte ervaringen mee.
 

EvD

Actief lid
heb ook nog niet zoveel vertrouwen in die audiclaim gaat je ook genoeg geld kosten
 

EvD

Actief lid
zit er ook nog verschil in welk merk olie je gebruikt ivm aantal kilometers? weet iemand dat
 
Nee maakt geen bal uit, dikte, karakter van de olie zijn altijd volgens de Vag norm. Ik heb geen verschil gemerkt. Ik ga nu voor de laagste prijs. (action) maar wel merk olie !
 
Begrijp de angst voor advocatuur niet erg. Als je huis verkoopt huur je toch ook een makelaar in ? Die werkt ook op percentage van de verkoopprijs. No cure no pay is een goede vorm van samenwerking. Nadeel van deze samenwerking is dat als je naast ook zelf de zaak aanhangig maakt en daarin slaagt. Je ook gehouden bent om 20% af te dragen.
 
Bovenaan Onderaan