Wie kent deze storing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen bij de dealer geweest. Ik was pas genezen van een vorige rekening van een raammechanisme met haperingen en nu dit weer: het controlelampje van de recirculatiestand (naast de aircoknop) werkt niet weer en ik ging uit van een defekt lampje. Niet dus: blijkt er iets mis te zijn met de aansturing van de motor(s) die de recirculatie kunnen aktiveren. Dit systeem hangt ook samen met de werking van de verwarming dus bij niet repareren zou volgens de dealer mijn verwarming wel eens kunnen gaan haperen. Men was dit probleem nog niet tegengekomen en men zou kontakt opnemen met Pon over een evt. coulanceregeling want men moet heel diep binnen het dashboard gaan "graven". Ik ben dus benieuwd wat deze "verrassing" me weer gaat kosten. Overigens had de monteur wel nog iets gedaan met een zekering want opeens had ik verlichting bij het openmaken van de binnendeur! Ik was altijd in de veronderstelling dat het slechts loze reflektors waren maar nu blijkt er toch een lampje in te zitten. Heb ik dus 2,5 jaar zonder gereden......Wordt dus vervolgd..
 

joergarms

Senior Member
Dat zijn vervelende punten.
Slordig dat ze nu pas die deurverlichting bij toeval gemaakt hebben.
Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen en niet een eeuwig gevecht wordt.
 

Mark

Banned
Dit probleem hebben er hier nog gehad, spit het forum maar ééns uit.
Laat je dus door je dealer niets wijsmaken, hij zal nog wel zo' n klachten binnengekregen hebben.
 

EdK

Forumguru
ehhhhhh heb jij moeten betalen voor je Raam mechanisme ???
Zo ja , die rekening kun je indienen bij PON en moeten zei voor de volle 100% aan jou terug geven.
Hoe te doen ? even bij Tros Radar op de site kijken daar staan een paar voorbeeld brieven hoe dit te declareren !! Het is na veel geharrewar doorPON toegegeven dat het een productiefout is !! Nichtje heeft namelijk met haar Golf dit tot 3 keer aan toe gehad en uiteindelijk alle rekeningen netjes terugbetaald gekregen aan de hand van TROS RADAR met de voorbeeld brieven !! zelfs de reparatie van 3 jaar geleden !! En dit geld voor alle VAG auto's !!
 
Bedankt voor de tip! Overigens was bij mij het raam nog niet naar beneden gevallen maar was er sprake van een ratelend geluid bij het openen en dichtmaken van het raam dus uit voorzorg heeft de dealer een ruilonderdeel gemonteerd. Maar ja, na 2,5 uur wachten en 3 koppen koffie was ik toch 140 euro armer dus ik ga dit zeker voorleggen aan de dealer!
 

Fabia

† In Memoriam
Bedankt voor de tip! Overigens was bij mij het raam nog niet naar beneden gevallen maar was er sprake van een ratelend geluid bij het openen en dichtmaken van het raam dus uit voorzorg heeft de dealer een ruilonderdeel gemonteerd. Maar ja, na 2,5 uur wachten en 3 koppen koffie was ik toch 140 euro armer dus ik ga dit zeker voorleggen aan de dealer!

Anders wordt het wel erg dure koffie.
 
Inmiddels heb ik antwoord van Pon via de dealer: helaas valt mijn reparatie niet onder de coulanceregeling omdat er sprake is geweest van een voorzorgsmaatregel. Bovendien heeft de dealer een ruilonderdeel gebruikt waardoor een en ander al "goedkoper" is uitgevallen. Helaas pindakaas dus...Maar nu mijn andere probleem: volgens de dealer is er iets mis met de aansturing van de motortjes die de recircualtie regelen dus er zijn uit voorzorg 2 nieuwe motortjes besteld. Deze motortjes hebben ook een verband met het verwarmingssysteem en dus bestaat de kans op uitval van de verwarming, althans volgens de dealer. Max. geraamde kosten incl. arbeidsloon: € 445,- waarvan de helft door de dealer en importeur betaald wordt. Maar sinds gisteren: lampje knop recirculatie brandt weer en alles lijkt weer normaal! Dus maar weer terug naar de dealer en dit gemeld. Toch het advies gekregen om de motortjes te vervangen omdat anders indien het defekt over een maand of zo terugkeren het moeilijk zou zijn om nog in aanmerking te komen voor coulance. Dus ik zit met een vervelend dilemma: of niet laten repareren met de gok op een evt. latere storing en dan de volle mep betalen of misschien onnodig laten repareren. Ik ben er nog niet uit!
 

EdK

Forumguru
Inmiddels heb ik antwoord van Pon via de dealer: helaas valt mijn reparatie niet onder de coulanceregeling omdat er sprake is geweest van een voorzorgsmaatregel. Bovendien heeft de dealer een ruilonderdeel gebruikt waardoor een en ander al "goedkoper" is uitgevallen. Helaas pindakaas dus...

Maw ,we monteren in eerste instantie troep en dit ontkennen we jarenlang , totdat er een consumenten instantie op de bres springt en we er niet meer onderdoor kunnen !! Nu gaan we onze troep dus als voorzorg vervangen en noemen we het preventief en moet je gewoon betalen !! Wel in DIT geval laat maar zitten tot t stuk is en dan mogen ze het alsnog onder garantie vergoeden !!

Persoonlijk vind ik dit erg dubieus !! Of ligt dit aan mij ???
 

purk

Senior Member
heeft dit toevallig niks te maken met het feit dat als je de voorruit ontwazeming aan zet dat dan je recirculatie uit gaat.....???????
 
Nee, dat is ook geprobeerd door mezelf en in de garage. Het probleem met de coulance ligt aan de leeftijd van de auto: hij gaat al richting 6 jaar en wat ik tot nu toe begrepen heb ligt bij Pon de grens op 5 jaar dus voor mij betekent dit nu of nooit. Garantie is dud helemaal niet meer aan de orde.... Wat ik eigenlijk nog niet weet is of door de reparatie de verwarming betrouwbaarder wordt: nu blaast hij te pas en te onpas warme lucht; iets wat ik regelmatig hier tegenkom en dus een bekend probleem van de Fabia. Ik sta eigenlijk met de rug tegen de muur en waarschijnlijk ga ik de gok wagen en laat de reparatie uitvoeren. Overigens heb ik ook nog op een Duits forum gekeken en daar vond ik ook enkele gebruikers met een soortgelijk probleem. Hier werd gesproken over een zgn. Stellmotor. Ach ja, op zo'n moment als dit denk ik nog wel eens aan mijn vorige simpele ongecompliceerde Felicia.....
 
Heb zojuist eens gebeld met de importeur. De hele zaak zit me niet lekker. Waarom zoveel geld betalen als alles weer probleemloos werkt? Kan zo'n recirculatiestand ook een storing geven juist doordat hij zo weinig wordt gebruikt? In elk geval heb ik de vraag gesteld of ik langer kan doorrijden om de zaak te bekijken en of ik dan bij problemen na bijvoorbeeld een maand nog steeds kan rekenen op die 50 procent coulance. Ook heb ik gevraagd om een nieuwe foutdiagnose nu alles werkt. Benieuwd of er dan nog steeds iets wordt uitgelezen. Ik heb er gewoon moeite mee 200 euro te betalen voor een reparatie terwijl alles werkt en waar bovendien een gedeelte van het dashboard gedemonteerd moet worden. De importeur gaat overleggen met de dealer omdat die 50% coulance door hun tweeën gedeeld zou worden. Wordt dus weer vervolgd! En inderdaad: soms verlang je weer naar die ouderwetse schakelaars, klepjes en kabeltjes....
 

Fabia_SDi

Nieuw lid
Hmm: de airco in mijn SDi heeft ook een verleden.
Zo'n universeelgarage heeft eraan geknutseld: nadat 'ie bij Stunnenberg in Druten was geweest deed de airco het half en ik kreeg warme voeten als ik de voorruit wilde ontwasemen. Ik kreeg een warme kop in plaats van warme voeten.

Skoda Verdaat heeft dit gestuntel ten koste van 346 euri hersteld (klep V154 was defekt).

Maanden erna ging de stelmotor van V154 eraan.
Is door Goritzlehner in Hengelo op kundige wijze gerepareerd.

Dus nogeens 199 euri verder is de les: vertrouw de dealer en dat kan soms knap pijn doen.
De tijd van de slangetjes en zo is helaas over.
Tegenwoordig moet de komputer worden ingeregeld als de akku wordt vervangen...Yikes!
 

Fabia

† In Memoriam
Auw, dat is een prijzig herstel geworden zeg. Ik denk dat je met de huidige generatie auto je bijna niks meer kan laten maken door een universeel garagebedrijf, die missen toch de apparatuur en expertise.
 
Zojuist belde de dealer om een afspraak te maken want de onderdelen waren binnen. Wat mij erg tegenvalt is dat de importeur in tegenstelling tot hetgeen mij gezegd is geworden niet meer heeft overlegd met de dealer dus die wist niets van mijn telefoontje naar de importeur. Niet professioneel allemaal vind ik. Ik heb aan de dealer laten weten dat ik voorlopig nog afzie van werkzaamheden aan mijn auto omdat het euvel niet meer is opgetreden. De recirculatiestand werkt weer en blijft ook werken. Iedere keer als ik rij test ik alles. Het enige wat ik kan verzinnen is dat bij mij het mechanisme zo weinig werd gebruikt dat daardoor op een gegeven moment de boel niet meer funktioneerde. De dealer liet weten de onderdelen voorlopig op voorraad te houden zodat ik wat meer tijd heb om te blijven rijden en de boel in de gaten te houden.
 

Gieliovd

Forumguru
Hmm: de airco in mijn SDi heeft ook een verleden.

De tijd van de slangetjes en zo is helaas over.
Tegenwoordig moet de komputer worden ingeregeld als de akku wordt vervangen...Yikes!
Hmm is dit altijd zo? Mijn vader rijdt een 2002 Toyota RAV4 waarvan op vreemde wijze de accu een paar weken terug compleet dood was.

Toen is hij door een universeelgarage vervangen, en gewoon weer gaan rijden.

Maar het viel mij op dat die auto steeds beroerder loopt. Stilstaand bij een stoplicht (automaat) trilt de auto sinds kort ook behoorlijk, ik vind dat hij niet lekker meer loopt. Maar ja, mijn ouders merken dat echt niet.

Moeder heeft met een Transporter busje nog proberen weg te rijden toen de multiriem geknapt was, en ze geen stuurbekrachtiging meer had.

Daarnaast verbruikt dat ding 1:8 met een 2 liter, wat ik echt aso vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan