Superb 3 Wie heeft welke motoruitvoering gekozen?

Welke motoruitvoering heb jij gekozen?

• 1.4 tsi 125 pk

Stemmen: 0 0,0%
  • 1.4 tsi 150 pk

Stemmen: 9 10,8%
  • 1.4 tsi 150 pk 4x4

• 1.8 tsi 180 pk

Stemmen: 7 8,4%
  • 2.0 tsi 280 pk 4x4

Stemmen: 5 6,0%
  • 1.6 crtdi 120 pk

Stemmen: 19 22,9%
  • 1.6 crtdi 120 pk greenline

Stemmen: 13 15,7%
  • 2.0 crtdi 150 pk

Stemmen: 19 22,9%
  • 2.0 crtdi 150 pk 4x4

• 2.0 crtdi 190 pk

Stemmen: 8 9,6%
  • 2.0 crtdi 190 pk 4x4

• 2.0 tsi 220 pk

Stemmen: 1 1,2%
  • HB

Stemmen: 16 19,3%
  • COMBI

Stemmen: 35 42,2%

• Totaal aantal stemmers
    83

Bart81

Forumguru
allemaal,

Ik ben curieus wie eigenlijk welke motoruitvoering besteld of geleverd gekregen heeft.
Daarom zou ik het in een pol willen steken. Dit om te zien welke motoruitvoering eigenlijk het meest gegeerd is.

Gelieve zo veel mogelijk in te geven aub!

Bedankt

paultie

Forumguru
Ik mis er een 2.0tsi 220pk de mijne. Haha.

Denk overigens dat de 1.6 TDI zal winnen ivm lease rijders in NL

paultie

Forumguru
@Servaas klopt. fiscaal zeker aantrekkelijk als de kop er net vanaf is. plus de BPM in 2015 is ook aantrekkelijker. Zal als het wat mooier weer is ff opnieuw deze superb voorstellen en wat ik er nog mee van plan ben....

Servaas

Actief lid
@paultie In België is vooral de cilinderinhoud en CO² uitstoot belangrijk voor de berekening van de inschrijvingstaks en de rijtaks ongeacht hoeveel PK's je hebt. waarschijnlijk de reden dat enkel de 280 PK versie hier aangeboden wordt

paultie

Forumguru
@paultie In België is vooral de cilinderinhoud en CO² uitstoot belangrijk voor de berekening van de inschrijvingstaks en de rijtaks ongeacht hoeveel PK's je hebt. waarschijnlijk de reden dat enkel de 280 PK versie hier aangeboden wordt

In Nederland is het eender. Waarom de 2.0 TSI 220pk niet wordt gevoerd weet ik niet. Slechts 143 gram Co2 en prijst mogelijk wel de 1.8 TSI uit de markt in Nederland en denk ook Belgie als ik het zo hoor. In duitsland wordt bijvoorbeeld de 1.8TSI bijna niet verkocht.

andrehj

Forumguru
Dat is ook niet zo gek. Zeker met DSG voegt de 1.8 eigenlijk maar weinig toe aan de 1.4. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat hier in NL wel de 1.8 verkrijgbaar is, en niet de gewone 2.0 TSI.

Stone

Actief lid
Waar ik eigenlijk ook benieuwd naar ben is de verhouding hatchback/combi. Idee voor nog een poll? Ik denk dat hatchback gestegen zal zijn tov vorige versies.

dirkr

Senior Member
1.6 is zeer interresant in Belgie qua lease.
Tegenwoordig zitten de carpolicies vaak op max 125gr en bij mijn bedrijf krijg je bvb extra budget hoe lager je CO2 is.

Zelf nog wel benieuwd wat de ratio DSG vs Handgeschakeld is

Level42

Forumguru
Waarom niet meteen Handbak of DSG meegenomen, lijkt me erg relevant.

Ikzelf de 1.6 TDI met DSG. Rijd nu in een Passat met 2.0 TDI en handbak, maar ik erger me nu al groen en geel aan dat handgeschakel en -vooral- gekoppel......wat raak je toch verwend als je er al zo'n 4 jaar DSG op hebt zitten :tongue:
Ik ga die extra PK's van de 2.0 TDI met liefde inleveren tegen de DSG....door het vlotte geschakeld van die bak ga ik waarschijnlijk zelfs nog rapper optrekken dan nu.....ben te lui om daar alle gangen te gaan, sla regelmatig een versnelling over....kan ook makkelijk, dat wel.

Ik heb trouwens geen idee of de mijne Greentech is of niet ....

Bovenaan Onderaan