Wie heeft de nieuwe Amundsen+ al

Hallo,

Ben erg benieuwd wie de nieuwe Amundsen+ al in de auto heeft zitten. Deze zou vanaf productieweek 22-2011 in alle Skoda's worden ingebouwd die deze navigatie natuurlijk als optie bestellen. Volgens specificatie zit de kaart van heel europa in het intern geheugen.

Ben erg benieuwd welke landen er op staan en of dit inclusief de kleine dorpje is of alleen de hoofdwegen. We zitten nu bijna in week 26 dus de eerste auto's met deze versie moeten uitgeleverd zijn. Ik heb deze vraag ook aan de dealer gesteld maar die kon mij daar (nog) geen antwoord op geven.

Hoor graag van jullie.

PS kun je in Amundsen+ ook zelf POI's invullen, heb begrepen dat dat in de oude versie niet. Erg jammer.
 
Vanmorgen de Octavia Business line, 1.2DSG ontvangen. Was twee weken geleden bij de dealer afgeleverd (besteld 18 april, planning was wk 33/35). Was een van de eerste met de nieuwe Amundsun. Heel West Europa (incl kleine dorpjes) zit er standaard bij.
 
Hoi Neptunes,

Dat is heel mooi om te lezen. ff om het zeker te weten, ook oost europa zoals Polen of Tjechie? Ik kom daar graag.

Gr Duncan
 
@Duncan77, voor mij is dit allemaal 'nieuw' (ben een tomtom gewend), maar het lukt me om gewoon een willekeurig adres in Krakow te selecteren en hij plant keurig (en sneller dan mijn TomTom 720) een route. Overigens even gezocht op internet en deze fact-sheet gevonden:

PDF: http://www.carcommunications.technisat.com/en/produkte/produkt.datei.php?id=108&lang=en


Dit zijn de landen die erop staan:

-Nederland -Denemarken -Andorra
-Duitsland -Noorwegen -Monaco
-Belgie -Finland -Luxemburg
-Frankrijk -Zweden -San Marino
-Spanje -Ierland -Gibraltar
-Portugal -Gr. Brittanie -Liechtenstein
-Oostenrijk -Tsjechie -Vaticaanstad
-Hongarije -Polen
-Griekenland -Zwitserland
 

Bakkertje

Forumguru
En nu de grote vraag of er nu wel of geen carkit inzit ;)

Uit een ander draadje:
Naar het schijnt zit er in de RNS315 (Amundsen+) een soort van verborgen bluetooth module. Na wat zoeken kwam ik onderstaande info tegen:
http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=125&t=39775

Met een microfoon, vagcom en een kabelsetje zou het te activeren moeten zijn! Ben wel benieuwd of dit echt zo werkt en of het ook voor de nieuwe Amundsen zo werkt, de mijne is inmiddels besteld met een mobridge als accessoire en die kan dan vervallen..
 
Hierbij mijn ervaring
Ik heb nu de RNS315 (Amundsun+) met de optionele bluetooth car-kit module van Skoda en het multifunctioneel stuur in mijn (nieuwe) Octavia. Werkt prima. In principe probeert de bluetooth (premium) module via het rSAP protocol verbinding te maken met de telefoon. Als dat niet kan wordt verbinding gezocht via het meer gangbare HFP protocol. Is ook in te stellen. Met de eerste wordt de SIM informatie van de telefoon naar de car-kit gestuurd. De zend/ontvangst verbinding met het netwerk wordt dan tot stand gebracht door de car-kit (met externe antenne) i.p.v. de telefoon. Met het tweede protocol neemt de car-kit de telefoon feitelijk niet over. In dat geval zend/ontvangt de telefoon zelf vanuit de binnenruimte van de auto. De adressen worden vanuit de telefoon direct in de Amundsun+ geladen. De hele bediening (incl. spraak) gebeurd vanaf het stuur en/of de Amundsun+.
Tevens kan, via bluetooth, een mediaplayer worden aangesloten voor het spelen van muziek. Verbinding van een laptop met internet zou ook moeten kunnen (mits een geschikt telefoon abonnement) , maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
 
Wie kan mij helpen met het volgende? Ik heb zowel een zakelijke als prive mobiel. Is het mogelijk om deze beiden (tegelijk) aan te melden aan de Amundsen. Met mijn huidige auto ben ik nogal eens aan het switchen omdat mijn car-kit maar een van de twee ziet.:623:
 

GewwiT

Lid
@Macjack, zover ik weet kan dit niet. Ik heb zelf ook twee telefoons die beide zijn aangemeld bij mijn carkit, maar je kan er slechts één tegelijk actief maken. Wel kan je heel snel via het maxidot scherm het andere toestel activeren via Phone -> Bluetooth -> User -> Connect.
 
@Macjack, zover ik weet kan dit niet. Ik heb zelf ook twee telefoons die beide zijn aangemeld bij mijn carkit, maar je kan er slechts één tegelijk actief maken. Wel kan je heel snel via het maxidot scherm het andere toestel activeren via Phone -> Bluetooth -> User -> Connect.

Thanks, momenteel niet mijn zakelijke telefoon bij me, maar zodra ik terug ben van mijn vakantie ga ik het direct uitproberen.
 

lapje

Nieuw lid
Ik heb ook de Amundsen + en ik moet zeggen dat deze soms wel heel kromme routes berekent. Bijvoorbeeld op een snelweg de afrit nemen en je vervolgens gelijk weer de snelweg opsturen. Of in de stad waar je vanaf een zijstraat linksaf moet je domweg eerst rechtsaf laten slaan en vervolgens melden "keer om". Nee, echt tevreden ben ik er niet mee. Nu blijkt wel hoe goed TomTom eigenlijk is.
 
Bovenaan Onderaan