Wie ben ik?

Hallo, ik heb me hier net ook geregistreerd omdat ik toch ook nijg een O2 te kopen.

Mijn naam is Marcel, werkzaam in de ICT.
Rij momenteel A6 MY 2005 2.0 TDI Proline

Ik heb hier al het een en ander gelezen en ben mede door de ervaringen hier gaan proefrijden met een O2 RS TDI Combi.

Is misschien een rare stap van een A6 naar een O2 maar ik wil simpelweg een auto waar ik me lekker in voel en gisteren tijdens de proefrit had ik echt een wow gevoel, dus waarom dan meer betalen als het niet hoeft.

Overigens was de O2 niet de enige auto war ik gisteren in heb mogen rijden, ik heb ook nog gereden met de Lexus IS220 D 177Pk en een Mondeo Titanium Clipper 2.0 TDCI.

Mijn conclusie van gisteren is:
Lexus, zenuwachtige, redelijk trage, kleine, luxe BMW 3 serie wannabee.
Mondeo, trage, ruime, glimmende, redelijk sturende IKEA cruiser.
O2, Snelle, redelijk ruime, relatief goedkope, vadervan3kinderen GTI.

Owja was alleen voorstellen, sorry voor het lange verhaal.

Wie trekt me over de streep om van de week een O2 RS TDI te bestellen?
 

Fabia

† In Memoriam
Wie trekt me over de streep om van de week een O2 RS TDI te bestellen?

Welkom op dit gezellige forum :473:. Wat betreft bestellen lees alle artikelen over het rijden in een RS er maar op na, daar ga je geen spijt van krijgen.
 
Ja dat heb ik onderhand wel gedaan, alles gelezen.

Kwa luxe gevoel ga ik iets achteruit, bij de importeur gisteren keken ze me raar aan toen ik vertelde dat ik van een A6 naar een O2 wilde gaan.

Echter ik kreeg een kick in de TDI en het gevoel zat helemaal goed na 100 m rijden.
 

!Škoda!

Actief lid
Allereerst: Welkom op dit forum...:koffie: (ik heb het niet zo op alcohol en verkeer :) )

Ja dat heb ik onderhand wel gedaan, alles gelezen.

Kwa luxe gevoel ga ik iets achteruit, bij de importeur gisteren keken ze me raar aan toen ik vertelde dat ik van een A6 naar een O2 wilde gaan.

Echter ik kreeg een kick in de TDI en het gevoel zat helemaal goed na 100 m rijden.
Na 100m proefrit al verk(n)ocht? Waarom hebben we nog dealers nodig?
(oh ja,..... de folders moeten ergens vandaan komen :) )
Maar ja, Ik neem aan dat je niet de A6 V6 had, en dan is het dus de onder/middenmoot van een automodel naar de top van een automodel. Dat merk je wel, ondanks extra's die je mist (maar die er waarschijnlijk wel in kan zetten), Alhoewel: de "sfeerverlichting" van de A6 zul je misschien wel gaan missen :winkie:
 
Allereerst: Welkom op dit forum...:koffie: (ik heb het niet zo op alcohol en verkeer :) )


Na 100m proefrit al verk(n)ocht? Waarom hebben we nog dealers nodig?
(oh ja,..... de folders moeten ergens vandaan komen :) )
Maar ja, Ik neem aan dat je niet de A6 V6 had, en dan is het dus de onder/middenmoot van een automodel naar de top van een automodel. Dat merk je wel, ondanks extra's die je mist (maar die er waarschijnlijk wel in kan zetten), Alhoewel: de "sfeerverlichting" van de A6 zul je misschien wel gaan missen :winkie:

Nee ik rij maar een 2.0 TDI en ja die sfeerverlichting is super.

Ik hang er wel wat kerstboomverlichting in, dan is het mij best.

Het is een redelijk dilemma, ik twijfel nog tussen:
Weer een A6 maar dan een Avant 2.0 tdi S-line
Een A4 S-line
Mondeo Clipper
Bmw 320D
Bmw 520D
Natuurlijk de O2 RS TDI Combi (Blauw)

Zoals je ziet totaal verschillende auto's zeker kwa prijsklasse.

Als ik mijn verstand gebruik dan neem ik de O2 of Mondeo.
Scheelt me heel wat bijtelling per maand, maar ik ben van mening dat je als je bijtelling betaald je dat moet doen voor iets waar je je lekker in voelt. Maw ik betaal liever 550 euro per maand voor een auto waar ik na 2 jaar nog graag instap, dan 350 euro voor een auto die ik na 1 jaar al zat ben.

Ik vind tot nu toe de 320D en de O2 heel erg aan elkaar gewaagd, ik zei bij de importeur dat het gewoon een 320D was met voorwielaandrijving en een ander imago.

Maarja 320D met wat opties gaat al over de 50K heen en de O2 met wat opties erbij is dan nog geen 40K, en de O2 is veel ruimer en heeft een vlakkere achterbank zodat er 3 kinderzitjes naast elkaar passen.

Ik denk dus dat het de O2 gaat worden die ik dan van de week hoop te bestellen, ik kijk er echt naar uit.
 

!Škoda!

Actief lid
....en de O2 is veel ruimer en heeft een vlakkere achterbank zodat er 3 kinderzitjes naast elkaar passen.

Gezien je gezinssamenstelling, kan ik beamen dat de O2 beter is. Zeker met de huidige regelgeving mbt kinderzitjes / stoelverhogers. Mag ik vragen: is er een tweeling bij?

Wij hebben ook een tweeling (6 1/2) en een jongen van 14 Jaar. Dus ik herken de "stoeltjes" problemen.

Andere alternatieven zijn natuurlijk MPV's (C4 picasso :eek:, Renault Scenic :eek:, en Renault Espace :24: gezien je andere auto's ook in budget), maar toch is dat anders.
Misschien als alternatief voor je gezin een tweedehands auto kopen? Voor 550 Euro per maand kun je ook een aardige auto kopen en rijden, zeker tweedehands. En dan kun je je leasebak buiten de bijtelling houden. (Gaan wij zelf doen, zeker gezien het feit dat het ook nog makkelijker is met twee rijbewijzen in huis :) )
 
Gezien je gezinssamenstelling, kan ik beamen dat de O2 beter is. Zeker met de huidige regelgeving mbt kinderzitjes / stoelverhogers. Mag ik vragen: is er een tweeling bij?

Wij hebben ook een tweeling (6 1/2) en een jongen van 14 Jaar. Dus ik herken de "stoeltjes" problemen.

Andere alternatieven zijn natuurlijk MPV's (C4 picasso :eek:, Renault Scenic :eek:, en Renault Espace :24: gezien je andere auto's ook in budget), maar toch is dat anders.
Misschien als alternatief voor je gezin een tweedehands auto kopen? Voor 550 Euro per maand kun je ook een aardige auto kopen en rijden, zeker tweedehands. En dan kun je je leasebak buiten de bijtelling houden. (Gaan wij zelf doen, zeker gezien het feit dat het ook nog makkelijker is met twee rijbewijzen in huis :) )

Nee geen tweeling, varieert hier van 7 maanden tot 5 jaar.

Ik heb dat overwogen, het prive rijden, maar heb geen zin in die rompslomp, een leaseauto is zo makkelijk.

En nee in een MPV zie je mij niet rijden, zit liver met mijn kont op het asfalt. Ik heb het idee dat ik er steeds uitval als ik zo hoog zit.
 

cvegreen

Forumguru
Ja ik denk het wel, als ik ruimte heb voor 1 verhoger, 1 kinderzitje en een maxidot dan is het voor mij goed.

Alles neemt nogal veel plaats in vind ik . We hebben een zoon van bijna 20 mnd en die kinderstoel neemt heel veel plaats in vind ik . Straks hebben we twee kindjes en het zal dan weinig overschieten van die achterbank lijkt mij. Zeker in mijne auto , in die van mijn vrouw (vectra break) zal dat beter meevallen . Ik hoop voor u dat je er 3 van die ruimte slurpers in die O2 krijgt. Lijkt mij ook de beste keuze van wat er op u verlanglijstje staat , gezien de geiznssamenstelling . Een O2 is ook duitse kwaliteit , dus zal wel meevallen.
 

!Škoda!

Actief lid
Ik heb momenteel een tweeling en een zoon van 14.
Met twee zitverhogers (6 1/2 jarigen zijn nog kleiner dan 1.35) past dat goed. Drie zitverhogers naast elkaar past ook in een octavia. Ik begin wel te twijfelen of bij een of twee zitverhogers en twee of een kinderzitje (Die zijn meestal bovenin erg breed.) diegenen op de zitverhoger wel comfortabel zit. Uit ervaring weet ik iig dat drie zitverhogers geen probleem is (mede door de vlakke achterbank.)
 

Gieliovd

Forumguru
Kinderzitjes zijn drama's wat ruimte inname betreft.

Zo'n apparaat is nog breder als een volwassen mens ben ik gewend.
 

joergarms

Senior Member
Ik denk dat je de 2 wagens niet helemaal met elkaar KAN vergelijken. Audi heeft altijd nog het uber kwaliteitsgevoel, luxe, degelijkheid, en een bak uitstraling waar je U tegen zegt. Maar, die is dan ook ruim 30% duurder.

Ga je Skoda rijden, dan maak je een overwogen keuze, je levert in qua uitstraling, luxe en imago. Maar, je rijdt dan nog steeds in een hele dikke bak, persoonlijk vind ik de Octavia combi het mooiste model van Skoda momenteel.
Je bijtelling is veel lager, je hebt naar mijn weten dezelfde kwaliteit.
Ik zou voor de Skoda gaan, die kun je dan helemaal full-options nemen, dan nog kom je niet aan de prijs van de A6.

Succes met het maken van de keuze.
 
Thanks voor de reacties.

Ik denk maar zo, ik probeer het gewoon, het scheelt me heel wat geld en over 2.5 jaar ben ik er weer vanaf.

Dan zijn de kinderen 9, 6 en 3 jaar oud.

Op de achterbank van de A6 is het ook altijd passen en meten met het vastzetten van de stoeltjes. Ik heb overigens de achterbank opgemeten en kom aan een verschil van 3 cm, dat valt dus wel mee.

Het is ook de beenruimte die je het idee geeft dat de A6 echt veel groter is, maar effectief kwa breedte binnen is het maar 3 cm.

Tja imago, is dat 150 euro permaand extra waard? ik vind rijplezier meer waard.

Ik heb net een offerte laten maken voor een RS TDI:
Kleur Race blue, leek me de snelste kleur, wordt in belgie extra gepolijst voor een 2 km/h hogere top :)

Verder zit erop:
Cargo ding
18 inch zenith
Columbus
Park distance control achter
Bluetooth
Regensensor en coming home en ga weer weg
Scheidingsnet
Cruisecontrol
Donkere ramen
Buitelspiegels met dimfunctie

En wie weet komt er nog een verlaging bij, heeft iemand een suggestie?

Totaalprijs met 16% korting 26.917 incl btw, goeie deal of nie?
 

L-X

Lid
Ik heb net een offerte laten maken voor een RS TDI:
Kleur Race blue, leek me de snelste kleur, wordt in belgie extra gepolijst voor een 2 km/h hogere top :)

Verder zit erop:
*knip*

Totaalprijs met 16% korting 26.917 incl btw, goeie deal of nie?
WTF :eek: mijn bestelde Ambiente Attractive doet hier ruim 24 mille! :mad:

Goede keus hoor!
 
Totaalprijs met 16% korting 26.917 incl btw, goeie deal of nie?

Heb een O2 Combi 2.0 TDI BE, die is incl BTW en BPM 31.225. Dat is nogal een verschil, mist de BPM in dit verhaal of woon je in Belgie. Vond mijn bijtelling al meevallen, dit is helemaal prettig. Helemaal ten opzichte van een A6.

Keus al gemaakt?
 
Bovenaan Onderaan