WhatsApp call opnemen

Hoozemans

Nieuw lid
Hoi lieve mensen,

Hoe neem je in vredesnaam een WhatsApp belletje op tijdens het rijden? Ik hoor het belletje gaan, en na veel geslinger over drie banen vind ik in het telefoonmenu iets dat lijkt op een beldialoog, maar nergens biedt mijn Karoq me de mogelijkheid om het belletje aan te nemen. What's up, Skoda?

Gr,

H.
 

hemi24

Forumguru
Bellen met Whatsapp ging prima in mijn 2020 Kodiaq; enige nadeel was dat het geluid wel eens weg werd gedrukt door Flitsmeister die tussendoor kwam...
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zou zeggen: NIET!
Dat is verreweg het beste voor je eigen veiligheid en die van anderen, aangezien je zelf al aangeeft dat het leidt tot veel geslinger over drie banen.
Dat is natuurlijk een onjuiste interpretatie. Het opnemen leidt niet tot geslinger, maar juist het niet kunnen opnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
Iets meer info? Karoq uit welk jaar? Welke navi of radio? Telefoon via bluetooth, Carplay of Android Auto aangesloten? Zit er een telefoonknop op het stuur?
 

Hoozemans

Nieuw lid
Ik zou zeggen: NIET!
Als je puur kijkt naar veiligheid zou dat inderdaad het beste zijn.

Maar ja, moderne auto's bieden nu eenmaal de optie van het handsfree bellen -- en of ik nu via mijn normale provider of via WhatsApp wordt gebeld, de auto geeft in beide gevallen de ringtone gewoon door. Met het verschil dat ik een normaal telefoontje gewoon kan opnemen, maar me bij een WhatsApp call moet afvragen waarom de auto wel overgaat, maar niet de mogelijkheid biedt om er ook iets mee te doen...

En het was een 2 baans weg.....:lezen:
Lol ;)
 

hemi24

Forumguru
Misschien moet je de verbindingsopties in je headunit én je telefoon nog een keer checken?
 

Hoozemans

Nieuw lid
Iets meer info? Karoq uit welk jaar? Welke navi of radio? Telefoon via bluetooth, Carplay of Android Auto aangesloten? Zit er een telefoonknop op het stuur?
Karoq uit 2023.
Telefoon via Bluetooth gekoppeld, met Android Auto.
Het stuur is van alle mogelijke knoppen voorzien, maar de knop waarmee je normaliter telefoontjes opneemt doet niets met de WhatsApp call.
 

Hoozemans

Nieuw lid
Misschien moet je de verbindingsopties in je headunit én je telefoon nog een keer checken?
Head unit?

Dat ga ik zeker nog eens doen, want ik ben wel nieuwsgierig: als de auto overgaat zal er toch wel een optie zijn om iets aan te nemen?

Maar ik dacht: intussen vraag ik het ook eens online -- wie weet kan iemand mij vertellen wat ik zo snel niet uit de handleidingen en menu's kan halen...
 

Rallye

Forumguru
Als je draadloze Android Auto gebruikt maakt hij volgens mij alleen voor de eerste koppeling contact via bluetooth, daarna is het (een soort) wifi, maar ik begrijp wat je bedoelt. Je krijgt bij Android ook geen melding onder in je scherm? Bij CarPlay wel, volgens mij.
 

Hoozemans

Nieuw lid
Je krijgt bij Android ook geen melding onder in je scherm? Bij CarPlay wel, volgens mij.
Als de WhatsApp ringtone klinkt, bedoel je? Nee, als ik in het APP of NAV scherm zie gebeurt er dan niets: ik hoor alleen de ringtone over de speakers van de auto binnenkomen.

Ik vermoed ondertussen dat dat gewoon via bluetooth gaat, en dat Android Auto de WhatsApp call gewoon helemaal niet registreert. Tenminste, niet als binnenkomend belletje: ik zie wel een regulier bericht binnenkomen op dat moment, maar daar kan ik niets mee doen vanuit Android Auto.

Soit, ik moet er maar vrede mee hebben dat deze feature op dit moment nog niet bestaat. Misschien dat er één dezer dagen een update komt.

Don't get me wrong: de Karoq is een fijne auto. De paar ontwerpdingetjes waar ik het niet mee eens ben, en kleine gebreken in de elektronica, doen daar niets aan af.
 

Rallye

Forumguru
Dan werkt het bij Apple CarPlay anders. Ik kan zelfs via voice Whatsapps versturen en laten voorlezen.
 
Bovenaan Onderaan