Werking ruitenwisser

Anto

Lid
Zoals jullie al misschien wel of niet hebben gezien heb ik een trekhaak en kabelset geplaatst in mijn F2 Combi. (zie kennisbank) .
De wagen is nog niet binnen geweest bij de dealer voor activatie maar het enige dat niet meer werkt sinds de installatie is de snel-wis functie(1 keer naar beneden klikken, keert dan vanzelf terug naar de nulstand) van de ruitenwisser. Wat wel nog werkt is de interval functie (ik hoor de relais tikken) en het sproeien. Ik heb de zekering ook al eens gecontroleerd maar deze is nog goed.

Iemand enig idee?
 

Antera

Donateur
Aangenaam

Wat heb je precies los gehaald en vervangen enz? Stekker onder je stuurkolom of stekker van de wisser?.

Alles gedaan terwijl er spanning op de auto stond?
 

Anto

Lid
Hey Antera,

Alle werkzaamheden zijn uitgevoerd terwijl de batterij was afgekoppeld.
Ik heb 2 connectoren losgehaald. Deze zitten beiden op dezelfde unit boven de zekeringskast. Het betreft een witte connector met zwarte vergrendeling en een zwarte connector met witte vergrendeling.

Heb enkel wat last gehad met het overzetten van mijn 7-polige stekker naar de 13-polige variant. Aangezien de kleuren niet klopten op mijn aanhanger werkten er eerst een paar lampen niet maar dit is nu in orde.
 

Anto

Lid
Vanochtend gemerkt dat het 1e interval nog werkt. Het 2e interval doet het dan niet en de 3e interval doet het dan weer wel.
Misschien dan toch eens het relais vervangen?
 
Bovenaan Onderaan