Wensen voor een volgend model?

Tallguy

Forumguru
Ik zat vandaag eens te dubben wat ik handig zou vinden voor een volgend model Skoda (Fabia, Octavia...whatever).

Ik dacht zelf alvast aan het volgende:
1. Inklappende buitenspiegels
2. Optie voor Xenon op Fabia2
3. Meedraaiende koplampen (zoals Fabia2 heeft)
4. Sleutelloos starten (zoals Renault Megane(?) heeft)
5.
 

LenK

Forumguru
- Coming/Leaving home die handiger te bedienen is (met sleutel)
- Aparte schakelaar voor mistlampen
- Lichtschakelaar die handiger is (automatische stand links van het midden en niet tussen de normale stand en 0 in)
- Goedwerkende regensensor èn traploze interval
- Gasveer op de motorkap
- Af-fabriek PDA/PNA houder
- Opbergplaats voor instructieboekje
- Bakje onder de voorstoel dat (wel) bruikbaar is
- Onzichtbare radio antenne
- Mooiere stoelbekleding (altcantara, velours?)
- Geintegreerde fietsdager (afkijken van Opel)
 

Dutch4x4

Senior Member
Mag 't ook niet over comfortabele opties gaan, maar over techniek?

Wat mij betreft dan de 1.8TFSI in de 4x4 en dan liefst weer in hatchback.

O, toch nog wat comfortzaken die ik in de Fiesta erg handig ben gaan vinden: lichtsensor en voorruitverwarming. En de ideale oplossing voor Bluetooth-gsm en iPod graag, helemaal geïntegreerd met de radio en de display.

Een Fabia RS met benzinemotor?
 

LenK

Forumguru
Techniek?

1.8 TSI met de DSG 7speed
1.4 TSI (en ook met die DSG)

Betere isolatie van het bandengeluid
 

SkodaMan

Actief lid
- IP signaal (Internet)
- Interface (of aanlsuitmogelijkheid) om instellingen te kunnen doen(uitgebreider dan maxidot)
- Elektrische bediening van de handrem (knopje op het dashboard)
 

Tallguy

Forumguru
@ LenK: Gasveer voor de motorkap? Tsjonge..dat ik die vergeten ben. Uiteraard wil ik die! :) Dat Skoda dat niet default heeft was altijd al verbazingwekkend. Goeie van je!
Die van de lichtschakelaar snap ik niet helemaal. Ik heb 'm gewoon op altijd aan staan. Werkt prima en geen omkijken meer naar.
Bakje onder voorstoel mag idd groter. De handleiding neemt nu teveel ruimte in in het dashboard kastje.

@dutch4x4: Lichtsensor? die zit toch default in de Elegance?

Wat dachten jullie, qua techniek, van een commonrail ipv een DP? Is wel stiller.

Zou lachen zijn als we deze lijst naar PON mailen :529:. Kijken wat ze ermee (kunnen) doen bij Skoda.
 

___JC___

Forumguru
- Verschuifbare achterbank !
Dat je kan kiezen voor een gigantische achterbak of lekker veel beenruimte.
 

sitechris

Donateur
- de in ontwikkeling zijnde 200 pk common-rail diesel in de nieuwe Octi
- 4-wielaandrijving moet voor meer versies beschikbaar worden
- Bi-xenon
 

joergarms

Senior Member
Voor
-Mijn instructieboekje zit onder de dubbele bodum van m'n handschoenenkastje. (fabia 2006) Vaker toe gaan passen dus.
-Gasveer is ideaal, had ik bij m'n vorige VW, kijken of ik nu zelf iets kan maken.
-permanente vierwielaandrijving icm een lage gearing, (caravantrekkers)
-Xenonverlichting, maar dan nog liever LEDverlichting.
-Bluetooth lijkt me ideaal.
-Electrische voorruitverwarming (ford) werkt echt goed.



Tegen
-Electrische handrem biedt niet alleen voordelen, bij een lege accu, krijg je 'm er namelijk niet zo makkelijk meer vanaf.
-Niet iedereen gebruikt een PDA
-SLeuteloos starten is ook redelijk storingsgevoelig in gebied met hoogspanningsmasten.
 

Vacaro

Senior Member
De O2 Scout met 2.0commonrail en DSG...
En ook voorruitondooiïng, dat mis ik wel uit mijn Ford.
Rechter buitenspiegel die naar beneden draait bij inschakelen achteruit.
Gekoeld bergvak in zijpaneel kofferruimte....
 

joergarms

Senior Member
Let er wel op; hoe meer electrische snufjes zoals meedraaiende spiegels enzo er in je auto gebouwd worden, hoe groter de kans op storingen.
 

EdK

Forumguru
Goede stoelen , goed afstelbaar stuur , grote spiegels , goede wegligging en rij eigenschappen, voldoende ruimte zowel voor als achter !! En de verdere optie's is mooi meegenomen en wat de dealer er voor vraagt !!
 

joergarms

Senior Member
Goede stoelen , goed afstelbaar stuur , grote spiegels , goede wegligging en rij eigenschappen, voldoende ruimte zowel voor als achter !! En de verdere optie's is mooi meegenomen en wat de dealer er voor vraagt !!

Jij klinkt niet echt als een tevreden rijder als ik het zo mag zeggen.
Mijn stoelen zijn in hoogte en diepte verstelbaar, mijn stuur ook en mijn spiegels zijn groot genoeg en ook elec verstelbaar.
Wegligging ben ik ook tevreden over.
Had je misschien toch een veel duurdere Audi A6 avant moeten kopen??:grin:
 
Goede stoelen , goed afstelbaar stuur , grote spiegels , goede wegligging en rij eigenschappen, voldoende ruimte zowel voor als achter !! En de verdere optie's is mooi meegenomen en wat de dealer er voor vraagt !!

Maar dat zit er toch allemaal al op?!
 

EdK

Forumguru
wat ik wil zeggen is dat dit voor mij het belangrijkste in een auto is en alle andere blinks mooi zijn maar geen must !! Hoe meer electronica des te meer kans op storingen !!
Dan erbij hoe meer luxe we erin willen hebben hoe duurder de fabrikant en regering hem uiteindelijk voor ons maakt !!
Met als gevolg dat we over 5 jaar allemaal lopen te klagen over dat Skoda niet te betalen is !! Dus mij betreft zo basic mogelijk maar wel de mogelijkheid hem uit te breiden als een ieder wil !! Maar ik vind rond de 20.000 euries genoeg voor een auto !! ( geen lease bak )
want in de guldentijd praten we over een bedrag van 44000 piekkie's !! en ik weet dat we niet meer in de guldentijd leven en niet zo mogen rekenen , maar ons salaris is wel gehalveerd en de prijzen lijken wel hetzelfde gebleven te zijn alleen met het euroteken ervoor !!

Tja joergarms als ik de loterij zou winnen dan voor mij geen A6 avant maar dan de R8 van audi want das toch wel een erg G..L bakkie
 

joergarms

Senior Member
Nu snap ik je punt, en daar heb je gelijk in.
We leven helaas in een land dat luxe erg zwaar belast, niet vreemd dat er zoveel mensen aan emigreren denken. (including my)
Ik reken nog regelmatig om hoor. Ben 26 jaartjes, maar de gulden was toch wel een keiharde en duidelijke munt.
Toen ik mijn Fabia kocht, 2 maanden geleden, heb ik ook heel duidelijk de vraagprijs keer 2,2 gedaan; dan sta je toch ff te kijken.
Maar alle waar naar z´n geld; we hebben er enorm veel plezier van!!

De A6 avant is meer een optie voor mij omdat we ook met een kleintje zitten, dan kun je tenminste een beetje rommel kwijt.
Maar een R8 erbij, geen probleem.
 

LenK

Forumguru
Plz on topic: "Wensen voor een volgend model"
En niet commentaar geven op de keus van een ander en al zeker niet opnoemen wat je goed en fout vind aan je huidige auto want daar zijn al draadjes genoeg over.
 

Tallguy

Forumguru
Meer ruimte voor de achterpassagiers. Nederlanders zijn al niet klein, maar de meeste auto's hebben beroerd weinig ruimte voor passagiers op de achterbank, vooral als het volwassenen zijn. Ik moet er niet aan denken mijn broer achter mij plaats te laten nemen. Ik ben al 2mtr en hij 2.02mtr. Dat gaat dus nu nevernooitniet passen.

Standaard roetfilter (niet meer als optie)

Standaard geschikt voor biodiesel. Als we dan toch zuinig worden op het milieu, dan moet biodiesel ook gepromoot gaan worden en ik wil het best tanken, maar dan moet het wel overal beschikbaar zijn. Dat is het nu niet en daarom heb ik die optie niet gekozen.

LED achterlichten? Scheelt in stroomverbruik dus in brandstofverbruik.
 

Gieliovd

Forumguru
Plz on topic: "Wensen voor een volgend model"
En niet commentaar geven op de keus van een ander en al zeker niet opnoemen wat je goed en fout vind aan je huidige auto want daar zijn al draadjes genoeg over.
:winkie: daar is een forum nog altijd voor bedoeld, discussies.

Tja, wat zijn de wensen...

LED verlichting waar mogelijk
Automatisch sluitende achterklep
Gasveer op motorkap
Grotere spiegels
Stoelverstelling dat niet bij elke uitstap weer zich versteld (hefboom)
Standaard dorpelstrips
Verf op mijn bumper dat wel blijft zitten
Standaard uitgebreid boordcomputer
Digitale snelheidsmeter (mogelijk als extra teller)

Mogelijkheid om zelf via boordcomputer de status van je auto te bekijken, een soort van overzicht van alle sensoren. Dat wil zeggen op je grote scherm je temperatuur, olieniveau, alle andere niveaus, bandendruk, brandstoftank inhoud, onderhoudsschema, motorbelasting, lastverdeling in de auto, etc.....

Standaard automatische versnellingsbak (DSG type)
Meedraaiende verlichting
Fabrieksaf nano protect o.i.d. ruitenbehandeling
Meer hoofdruimte

Langere lunchpauze om te posten op het forum :D
 
Bovenaan Onderaan