Wellicht weer een Fabia 2

machlo

Forumguru
Dag allen,

Enkele jaren geleden een fabia combi 1.4mpi gereden. Via het forum veel opgestoken. Op zich een fijne motor (helaas de koppakking problemen mogen ervaren), heerlijk ruime auto voor ons. Vanwege dure reparaties over gestapt op een picanto uit 2014. Ook een fijn rijdende auto, maar mis de ruimte van de fabia.
Nu denk ik erover min auto in te ruilen voor een Fabia 2 2010 (ga dus een paar jaar terug in de tijd) met 158.00 op de teller. Staat te koop voor 4.995
Zit een 1.4 16v in. Als ik de koerslijst van de anwb bekijk,k ik er zo'n 5.800 voor terug bij inruil.......tja.....zou mooi zijn.
Afijn.....het gaat mij om de ruimte.
Vlg autoweek ligt hier een BXW motor in. Getande riem is vervangen in 2015 bij 87000 km.

Zijn er specifieke problemen te verwachten bij dit motor type of andere problemen.
Iemand enig idee of die 4995 aan de prijzige kant is voor dit bouwjaar en km stand?

Hoor graag van jullie, dank alvast
 

Cordoba

Forumguru
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen voor dit blok, maar denk dat ie elke 5-6 jaar een verse distributie zou moeten hebben als ie niet te veel km's maakt. Dat betekent dat je dan uiterlijk volgend jaar toch de distributie zou moeten vervangen, dus iets om rekening mee te houden en mee te nemen als argument om de prijs naar beneden te praten.

De prijzen voor occasions zijn recent aardig opgelopen doordat er veel meer vraag is, door mensen die nu het OV mijden, dus lastig te zeggen hoe het zit met de prijs. Als je op gaspedaal.nl zoekt naar vergelijkbare auto's zie je wat goedkoper exemplaren, een aantal duurdere, en een heel aantal voor vrijwel dezelfde prijs. Je moet dus echt kijken hoe het betreffende exemplaar in de opties zit, en hoe het met onderhoud en andere zaken zit, voor de auto die je wil.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan