Welke zekeringen voor de dashcam? (Octavia 4)

Tweemaalacht

Nieuw lid
Wie weet welke zekeringen gebruikt kunnen worden voor de dashcam?

Wat is de de continue 12v en de geschakelde 12v in de inboard zekeringkast van een octavia iv?
 

Bijlagen

  • IMG_4244.jpeg
    IMG_4244.jpeg
    591,7 KB · Weergaven: 14

Pindasaus

Forumguru
Pak een multimeter en je weet het. Als de geschakelde 12 V hebt gevonden maakt het voor de werking niet uit welke zekering je kiest. Omdat je met een piggybackzekeringhouder de betrouwbaarheid van het circuit vermindert, zou ik een circuit kiezen waarvan het voor de veiligheid niet erg is als het uitvalt.

Heeft de Octavia 4 niet een usb-aansluiting bij de binnenspiegel, speciaal voor dashcams?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tweemaalacht

Nieuw lid
Die is volgens mij niet standaard aanwezig maar onderdeel van een luxere uitvoering of pakket.
Klopt, niet standaard en bij de business plus van 10/2023 is deze aansluiting niet aanwezig.

Is er iemand die al heeft uitgezocht welke 2 aansluitingen/zekeringen het beste gebruikt kunnen worden?
 

jesse_s93

Donateur
Dit zeg ik even uit mijn hoofd: Ik gebruik de achterruitenwisser als geschakelde plus (weet ik zeker), de DCC (heb ik niet) voor de constante voeding (weet ik nagenoeg zeker). Ik heb toen bewust een lege zekering gepakt en geprobeerd wat een constante plus gaf.
 
Bovenaan Onderaan